webserver achter mobiele internetaansluiting

• 5 februari 2014
  • 3 reacties
  • 3173 keer bekeken

Beste experts,

Aangezien er op mijn bedrijfslocatie geen vast internet beschikbaar is ben ik van plan een internet dongel aan te schaffen in combinatie met een 3g router. Achter deze router staat o.a. een PC waar een kleine webserver op draait. Ik wil deze webserver zo nu en dan vanaf huis kunnen benaderen, is dit mogelijk?

Groeten,

Bas

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Bas,

Het is zeker mogelijk om met een internet dongel en 3g router (of met een MIFI router) gebruik te maken van een vast IP adres. Bij KPN kan dit alleen bij een zakelijk Mobiel Internet abonnement, waarbij je dan een extra module van €5 per maand afneemt.

Wel is het belangrijk om te onthouden dat de hogere bundels van KPN (maximaal 8GB per maand) op 4G snelheid werken. Hier kan je met een vast ip adres echter geen gebruik van maken, omdat die alleen i.c.m. 3G snelheid werken. Deze bundel kan je dus wel aanvragen, maar je maakt geen gebruik van de aangeboden 4G snelheid. 

Bedankt voor de informatie.

Zou het ook mogelijk kunnen zijn met een prive abonnement?

Dan heb ik misschien geeft vast ip adres, maar dan zou DDNS een oplossing kunnen zijn.

Ik hoor graag van u.

Groeten,

Bas

Reputatie 7
Badge +28
Natuurlijk kan het ook met een privé abonnement! Daarbij heb je dan inderdaad niet de mogelijkheid tot een vast ip adres.

Reageer