Vraag

Wegvallen 4G signaal in Kopenhagen

  • 20 November 2019
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

Doordat mijn 4G signaal in Kopenhagen slecht is, kan ik kaarten en google maps niet gebruiken. Mijn vriendin, die een Vodafone-account heeft kan probleemloos verbinding behouden. Kunnen jullie er iets aan doen?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey @kempena, Welkom op ons Forum, 

Hmmm.. vervelend dat je 4G dekking niet overal even goed is. Zou je eens kunnen controleren met welke aanbieder zij verbonden is, eventueel kun je diezelfde aanbieder ook selecteren in jou toestel. 
De aanbieder is het netwerk dat (meestal) links bovenin het scherm staat. 
Wat je ook kan doen, is internetten over de 3G verbinding als de 3G dekking beter lijkt te zijn. 
vergeet niet om het toestel even opnieuw op te starten als je instellingen hebt gewijzigd.  

Ik hoor graag van je!

hoi Lisa, Dank voor je reactie. Helaas lukt het me niet om de server van mijn vriendin te activeren op mijn toestel. Als ik automatisch verbinden uitschakel krijgt ik wel andere aanbieders in beeld, maar ik krijg daar geen verbinding mee. Ik zal kijken of omschakelen naar 3G beter resultaat geeft. 

Reputatie 7
Badge +17

@kempena  

In een ander topic van ons wordt besproken hoe Roamen in het buitenland werkt:  
“In het buitenland maak je gebruik van het netwerk van een lokale provider. Als je roaming aanzet op je toestel geef je de provider over de grens te kennen dat jij als gebruiker toestemming geeft voor het gebruik van data, in een land anders dan je thuisland. 
Net als elke andere provider werken we samen providers in het buitenland. Als je in een ander land komt roam je automatisch in op een voorkeursnetwerk. Het betekent overigens niet dat je daar aan gebonden bent: je kunt handmatig ook een andere beschikbare provider selecteren.”

Hier aan toe te voegen. Iedere provider heeft afspraken met buitenlandse providers en netwerken. Het kan zijn dat wij geen overeenkomst hebben met de desbetreffende provider waarmee je wilt verbinden. Om welke aanbieder gaat het precies? Dan vraag ik het even na aan onze technische dienst. 

Reputatie 7
Badge +17

@kempena  Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reageer