Vraag

Wegvallen internetverbinding in de trein

  • 11 January 2019
  • 29 reacties
  • 1420 keer bekeken

Het valt me steeds meer op dat mijn internet verbinding via mijn mobiel eruit valt wanneer ik met de trein reis.

Tussen Utrecht Centraal en Bijlmer had ik bijna geen verbinding. Op dit momet reis van Utrecht naar het zuiden en ik verloor verbinding tussen Utrecht en Den Bosch en vervolgens weer tussen Den Bosch en Eindhoven.

Is dit normaal? Ik had hiervoor Vodafone en reisde ook regelmatig dit traject en daar had ik deze problemen niet.

Ik hoop dat jullie er iets aan gaan verbeteren dit jaar want anders dan voel ik me genoodzaakt voor een andere provider te kiezen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Zonder het topic nog verder te willen kapen, gistermiddag op de weg terug en vanmorgen weer een logje bijgehouden van de keren dat de netwerkindicatie veranderde:

17.29 Vertrek vanaf Amsterdam Centraal 4G+
17.31 H+
17.33 Amsterdam Sloterdijk H
17.35 H+
17.38 tunnel - geen data / halverwege H+ wel data
17.41 Station Zaandam H+
17.50 H+ korte onderbrekingen
17.52 Station Castricum H+ even geen data/onderbrekingen
17.55 H+ geen data
17.57 H+ data
18.00 binnenkomst Alkmaar springt even op 3G en geen data, daarna H+
18.05 Station Alkmaar H+

Al met al vrijwel alleen maar H+, maar tussen de haperingen en stukken zonder data door werkte dat wel goed.

Vanmorgen was ik later dan normaal, en tot mijn verbazing:

9.14 Vertrek vanaf station Alkmaar 4G+
9.25 Castricum 4G
9.29 4G+
9.40 tunnel H+
9.45 Station Sloterdijk H+

Bijna de hele rit 4G+ of 4G, geen onderbrekingen (behalve dan in de tunnel, en zelfs een groot gedeelte in de tunnel nog dataverkeer mogelijk)
Het kan dus wel! Alles nog steeds met dezelfde Nokia 7 plus.
Reputatie 7
Badge +30
Wat goed! Merkte je zelf ook dat het veel rustiger was in de trein? Of had je niet het idee dat er iets veranderd was ten opzichte van bijvoorbeeld twee weken geleden?
Tijdens de reis dat het goed ging was het natuurlijk buiten de spits, en de trein was daardoor een stuk rustiger.

Deze ochtend was het een uurtje vroeger en weer een H+ rit, met op zich wel verbinding, wel de gebruikelijke hapering rond Castricum. En na de tunnel bij Zaandam had ik pas weer data op het moment dat we Sloterdijk in reden, duurde deze keer heel lang voordat er weer iets door kwam. Het wisselt dus.
Ik heb zelf bovengenoemde probleem ook ervaren. Ik heb de APN nu staan op portalmmm.nl in plaats van internet. Vooralsnog lijkt het nu beter te gaan. Eventueel kun je voor de APN ook KPN4G.nl gebruiken.