Beantwoord

Wel 4G maar geen internet op mobiel

  • 11 September 2019
  • 15 reacties
  • 7406 keer bekeken

Ik heb een Iphone XR. Tot eergisteren geen probleem met internet. Vanaf gisteren heb ik geen internet meer. WIFI werkt wel. Ik heb alles al geprobeerd: telefoon aan/uit, harde reset, herstellen netwerkinstellingen, herstel alle instellingen, 5 x alle instellingen gecontroleerd mbt mobiele datanetwerk, etc...

Het vreemde is echter dat hij wel 4G aangeeft, ik heb ook al geprobeerd om 4G uit te zetten, 3G geeft hij ook gewoon aan.

Ik weet het niet meer.....
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 17 September 2019, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Mario, welkom bij ons op het forum.

Kun je nog wel zelf bellen? Ik neem aan dat jij in Nederland bent? Of toch buitenland?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Profiel is aangepast. Zou het aan de Simkaart kunnen liggen. Ik heb de simkaart nl in mijn oude Iphone 5s gedaan, en dan heb ik hetzelfde probleem: via wifi wel internet, maar zonder wifi geen internet maar wel het 4G icoontje. Ik kan overigens wel gebeld worden.
Ik ben in Nederland
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel, op je adres zie ik meerdere nummers. Gaat het hier om het nummer eindigend op 183? Daar ga ik nu voor het gemak vanuit. Aan onze kant staat alles goed en je hebt ook nog genoeg data.

Ik neem aan dat je je toestel al eens uit en weer aan hebt gedaan? Zou je ook de ANP instellingen willen nakijken op je toestel? Deze zijn:

Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, vink Geen aan.
Optioneel: Kies Type toegangspunt. Als er een scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters en aan elkaar) en kies OK.

Zou je daarna nog een keer je toestel uit en weer aan willen doen?
Het is inderdaad het nummer eindigend op 183.
apn staat goed ingesteld. Waar vind ik MCC en MNC? Ik heb een iPhone XR. Proxy en poort
Proxy en poort zie ik ook niet
werkt nog steeds niet.
Reputatie 7
Badge +24
Bij een iPhone gaat het iets makkelijker. Zie hier. Als dat ook goed staat stel ik voor om je een nieuwe simkaart te sturen.

Laat het me weten.
Simkaart is in bestelling
Reputatie 7
Badge +24
Ik zie het. Laat je even weten of het heeft geholpen?
Het heeft niet geholpen. Nieuwe Simkaart in het toestel gedaan. Bij het uitzetten van de WiFi nog steeds geen mobiel internet.......
Dan moet er toch ergens iets niet goed staan lijkt mij, toch???
Reputatie 7
Badge +24
Dit is een primeur voor mij, als het in een tweede toestel ook niet werkt acht ik de kans klein dat beide toestellen defect zijn. Heb je dit overal, via meerdere masten dus? Of op 1 bepaalde plek?
Het is op meerdere masten. Ben gisteren in Amsterdam geweest, nog steeds geen mobiel internet. Mijn partner heeft ook een abonnement bij Kpn en die heeft hier thuis wel gewoon mobiel internet
Reputatie 7
Badge +24
Dan zit er niets anders op dan onze technische dienst aan te sturen. Ik zie dat dit gisteren ook door een collega is gedaan nadat je hebt gebeld. We wachten dit af.