Beantwoord

Wel WiFi, geen mobiel internet.

  • 13 February 2020
  • 5 reacties
  • 99 keer bekeken

Wel WiFi, Gen dataverbruik, geen mobiel internet uit 2 GByte bundel. KPN winkel installeerde al een KPN Nano-SIM. Telfort is immers niet meer. Alles geprobeerd. Gebruikt toegangspunt is KPN Mobiel Internet met APN internet   MCC 204   MNC  08   Type toegangspunt    default,supl   (kleine letters) en alles standaard zoals deze settings zijn meegeleverd door de KPN medewerker. Bussum, Nassaustraat. Toesteltype Samsung Galaxy A20e. 32 GByte opslag, 64 GByte SD opslag. 

Wat houdt het tegen om mobiel internet te (kunnen) gebruiken ? KPN Bussum adviseerde Klantenservice te bellen om ‘iets’ om te zetten in het systeem waarin toegangen per telefoonaansluiting beheerd worden. 

Bundel loopt vanaf 1 februari 2020 na al 15 jaar Bellen/SMS te gebruiken. 

Succes ! Bedankt voor de feedback !     
 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 February 2020, 20:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Frank Hilhorst, welkom! Deze instellingen lijken allemaal prima! De optie ‘mobiel netwerk’ staat ook gewoon aangevinkt in het toestel? Heeft ze het toestel al eens uit en weer aan gezet? Het is mogelijk dat aan onze kant het mobiele internet geblokkeerd is. Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s) en hier even laat weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik er naar!

Beste @Marcia_  . . . . ,

Bedankt voor de attente reactie ! 

Ik heb wat zaken aangevuld op het persoonlijk profiel. WiFi uit, Mobiele data aan. Reboot van het toestel uitgevoerd, uit, 60 seconden en dan weer aan . . .  Geen netwerkverbinding bij WiFi uit. Probeer actuele weerstatus op te halen.  

Ik hoop van harte dat het gaat lukken. 

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem! Ik zie dat roaming uitstond en dat heb ik bij dezen aangezet. Wil je je toestel nog eens uit en aan zetten? Dan moet het werken. Mijn excuses dat dit nu pas wordt geconstateerd!

Ja het werkt.

Belangrijk is dat er een teken ter aanduiding van de netwerkgeneratie verschijnt. En dat is rechts bovenaan het scherm. Het beste is om een app'je te ‘dwingen’ van mobiel internet gebruik te maken en dan WiFi uit te zetten, Mobiele data aan.

Ik vind overigens een verbeterpunt dat men bij klantenservice in de straat na identificatie van de klant in persoon een dergelijk vlaggetje kan omzetten zodat de klant met werkend internet naar buiten kan.

Nu is er tien dagen overheen gegaan van zelf aanmodderen. Het kan beter. 

Gelukkig is het opgelost, waarvoor mijn dank ! 

 

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal mee eens! Ik neem dit zeker intern mee. In ieder geval fijn dat het nu eindelijk werkt :-).