Beantwoord

Welk type voorkeursnetwerk?

  • 27 February 2019
  • 4 reacties
  • 2162 keer bekeken

Hi, ik heb een Google Pixel 2 en merk dat mijn telefoon vaak terugschakelt van 4g naar h+ of h (in de randstad, dus waar dekking prima is). Nu heb ik het vermoeden dat dat m zit in de netwerkvoorkeuren. Ik heb echter behoorlijk wat keuzes en beperkte kennis op dit gebied en Google biedt ook niet veel houvast 🙂 Mijn vraag is dan ook, wat is de beste optie van onderstaande lijst voor het KPN netwerk?

LTE/ TD-SCDMA
TD-SCDMA/ GSM
TD-SCDMA/ UMTS
LTE/ TD-SCDMA/ WCDMA
LTE/ TD-SCDMA/ UMTS
TD-SCDMA/ CDMA/ UMTS
Global/ TD-SCDMA
LTE/ CDMA auto (PRL)
LTE/ UMTS auto (PRL)
LTE/ CDMA/ UMTS auto (PRL)
LTE only
LTE/ WCDMA
TD-SCDMA only
TD-SCDMA/ WCDMA
WCDMA preferred
GSM only
WCDMA only
GSM auto (PRL)
CDMA auto (PRL)
CDMA only
EvDo only
Global auto (PRL)
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 5 March 2019, 15:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @EnnoJH, goede vraag. Heb je al deze keuzes in je telefoon staan? Ik heb mijn toestel zelf op 2G/3G/4G auto staan. Dan schakelt 'ie automatisch tussen de verschillende netwerken afhankelijk van de mogelijkheden op locatie. Dat is het advies wat we altijd geven.

Merk jij ook in de trein dat je problemen ervaart? Of echt op bepaalde locaties? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en type toestel?

Ik ben benieuwd naar wat je precies ervaart, waar dat dan is en welke melding je krijgt/ziet. Dan kan ik ook voor jou een melding bij onze technische dienst maken, als dit nodig is.
Hi @Marcia_,

Profiel is aangepast. Ik heb inderdaad ook de 2g,3g,4g optie. Maar ook dus de advanced optie met alle varianten zoals hierboven beschreven. Hij staat sowieso altijd op 4g, maar dan nog schakelt hij vaak terug naar h+ of h. Het gebeurt vaak in de trein, van Den Haag naar Amsterdam. Maar ook daarbuiten gebeurt het geregeld.
Ik krijg niet perse een melding, alleen een lagere snelheid. Mijn hoop is dat als ik specifiek weet welke techniek en prioriteit (van bovenstaande lijst) ik aan kan vinken, dat het dan opgelost is. Als ik alleen LTE doe, dan verlies ik overigens de spraak, dus dat is m sowieso niet 😉
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb even gegoogled: TD-SCDMA is iets voor in China, dus die kan je sowieso wegstrepen. Alle varianten zonder LTE kan je ook wegstrepen, blijven over:

LTE/ CDMA auto (PRL)
LTE/ UMTS auto (PRL)
LTE/ CDMA/ UMTS auto (PRL)

EvDo only
Global auto (PRL)

EvDo lijkt iets Amerikaans, als ik dat zo zie, dus die zou ik ook wegstrepen. En de LTE/CDMA en LTE/UMTS kan je ook wegstrepen i.v.m. de combinatie daaronder. Blijven over:

LTE/ CDMA/ UMTS auto (PRL)
Global auto (PRL)

Ik weet niet zo goed wat die onderste is, dus wat dat betreft zou ik zeggen: probeer het eens uit. Kan je hier iets mee?
Top @Marcia_ , ga ik dat proberen. Dankjewel!