Beantwoord

Welke APN voor Chinese GPS tracker?

  • 26 October 2019
  • 11 reacties
  • 1244 keer bekeken

Hoi,

Ook ik zit n beetje te rommelen met n chin. gps tracker(mini GPS Tracker LK710C)  om deze aan de praat te krijgen. Deze werkt met gprs en op het 2g netwerk.

Wat mij direct opvalt is dat het bedrijf de nano adviseert terwijl de micro precies past!!!! Kun je dan toch de nano, hoewel te klein, toch op de juiste plaats installeren, of toch de micro omdat het misschien niet uitmaakt?

Voorts vind ik de verhalen over apn die ik overal lees erg verwarrend. Ik heb dus n KPN prepaid card.

Nu zie ik verschillen in de KPN apn's  nml apn van Mobiel Internet maar ook met KPN internet???

Ook zie ik dat bij de ene apn gebruikersnaam Kpn en wachtwoord Gprs ingevuld word terwijl bij de andere niets ingevuld word. Hoezo deze verschillen?

Nog n verschil, bij de een is mnc 8 of 08 of 9????

Ook bij apn protocol en apn roaming protocol, bij de een beiden ipv4 en bij de ander beiden ipv4/ipv6?

Ik heb hoopvolle berichtjes hier gelezen over hoe deze perikelen die mij helaas niet verder hebben geholpen, zijn opgelost.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om dat trackertje aan de praat te krijgen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 30 October 2019, 11:00

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @Yellowpoint, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het instellen van een GPS tracker is soms best lastig inderdaad.. Ik heb een topic waarin voor veel mensen het omzetten van APN naar prepaidinternet werkt. Dit kan ik aansturen vanuit onze systemen. Wanneer jij dit ook graag wil uittesten, is dat mogelijk en kan ik het ook voor jouw mobiele nummer wijzigen. Zou je in dat geval je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, 06-nummer en simkaartnummer? Dit kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Ik hoor graag van je!

Hoi Susan, bedankt voor je reactie. ik heb op je vragen gereageerd zoals je vroeg.

Reputatie 7
Badge +21

@Yellowpoint, dankjewel. Voor het toegevoegde nummer heb ik de APN instellingen aangepast. Zou je het apparaat opnieuw willen opstarten en controleren of hij het nu naar behoren doet? :slight_smile:

 

Let op: In december 2025 stopt het 2G netwerk bij KPN

Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic:

Alvast bedankt. In het weekend de try out. word vervolgd.

Reputatie 4
Badge +3


Bij KPN kan je gewoon de APN internet gebruiken voor zowel postpay en prepay.

Wat betreft de user name en password die kan je leeg laten dat is niet nodig voor de APN internet.

Reputatie 7
Badge +24

Hi all, 

Kleine toevoeging voor het instellen op je apparaat: 


Bij APN, voer ‘internet’ in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, vink Geen aan.
Optioneel: Kies Type toegangspunt. Als er een scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters en aan elkaar) en kies OK.
 

Reputatie 7
Badge +21

@Yellowpoint, ik heb niks meer gehoord. Is geen bericht in dit geval goed bericht? :smile:

Excuses voor de late reactie.

Jip, de tracker doet het nu.

Susan, ik weet niet wat je gedaan hebt en zou dat wel graag willen weten maar het resultaat is oke. Thanks

Reputatie 7
Badge +21

@Yellowpoint  fijn! Ik heb de APN instellingen op prepaidinternet gezet vanuit onze systemen. Ook in andere gevallen bleek dit de oplossing te zijn! :smile:

Hallo, daar ben ik toch nog een keer. Wat bleek, GPRS ledje doet het en GPS ledje doet het. De locatei is gevonden.                                                                                                                                        Alleen moet ik nu nog APN via de sim op het apparaat instellen. Ik krijg nu geen contact met het apparaatje.

Susan, ik lees dat als APN:  internet, prepaidinternet word gebruikt. Welke moet ik nu gebruiken?        Moet alles in kleine letters, groot of maakt het niet uit?

Tevens lees ik een onduidelijkheid bij het volgende: 

Type toegangspunt. Als er een scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters en aan elkaar) en kies OK.                                                                                                                                default,supl in kleine letters oke,  maar aan elkaar is dat met punt ertussen en in 1 keer alles aan elkaar vast? (dus met punt 1 woord?)

Zie graag nog n reactie en hoop dat ik dan de boel aan het kletsen krijg.

Thanks

Reputatie 7
Badge +21

In het systeem is het 'prepaidinternet,' maar 'internet' zou ook moeten werken. Allemaal in kleine letters. En 'default,supl' aan elkaar met een komma ertussen en geen punt erachter!

Reageer