Vraag

Werken via MIFI met onbeperkt internet abonnement

  • 30 April 2021
  • 4 reacties
  • 382 keer bekeken

ik heb een Netgear nighthawk M1 mobiele router, waar KPN reclame mee maakt op zijn website, met een onbeperkt internet abonnement van KPN

daar zit een daglimiet van 5 GB op.

je kunt wel verhogen met 1 GB per keer, maar dan moet je een SMS sturen.

het probleem is, dat de SIMkaart in de Netgear zit en daar kun je niet mee SMSen.

de oplossing van KPN is dat ik dan de SIMkaart uit de Netgear moet halen en in mijn telefoon doen om de SMS te sturen.

 

dat is niet handig als je midden in een gesprek zit!

ik heb hem, na overleg met KPN, aangeschaft om op de camping in Nederland te kunnen werken (beeldbellen)

meestal ben ik rond de lunch al door de 5 GB heen en dan moet ik de hele middag nog werken.

1 GB is veel te weinig om te beeldbellen, dus ook al kan ik SMSen, zou ik ieder kwartier deze handeling moeten herhalen.

ik heb de KPNapp al gedownload, op mijn telefoon, maar die werkt niet als de KPN SIMkaart er niet in zit.

KPN zegt dat dit de enige manier is en dat ze de daglimiet niet op een andere manier kunnen verhogen.

is er echt geen andere mogelijkheid om echt onbeperkt internet te krijgen zonder de tussenkomst van SMSen, of in ieder geval de daglimiet te kunnen verhogen met meer dan 1 GB per keer?

want dit is echt een slechte oplossing voor een abonnement van 34 euro per maand!! 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Die oplossing is er niet. Overigens is dat bij iedere provider hetzelfde. 

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @niekr57!

Je kunt wel zonder een SMS te sturen een extra 1Gb bundel aanzetten. Dat kan via je KPN-ID. Daar kun je via Extra opties wijzigen en toevoegen ook een 1Gb bundel erbij aan kunnen zetten. 
 

ik heb de optie gevonden, maar daar staat dat je maar één GB per dag kunt toevoegen?!

dus dat is niet de optie van onbeperkt 1 GB toevoegen.

Reputatie 6
Badge +10

Je kunt zo vaak 1Gb toevoegen als je wil hoor, dat is geen probleem.