Beantwoord

Wifi ontvangen via prepaid dongel

Ik heb een prepaid dongel en sinds kort heeft mijn vriendin een oudere computer zonder wifi-adapter. Ik wilde proberen om met de dongel contact te maken met het thuis-wifi-signaal van Ziggo. De dongel kan echter geen wifi netwerk vinden. ik dacht dat het misschien lag aan de computer en probeerde het daarom nogmaals in mijn i7 laptop maar ook daar hetzelfde resultaat. Overigens werkte het gebruik van prepaid internet via de dongel wel op de computer van mijn vriendin. Misschien lag het aan het ziggo netwerk, dus probeerde ik het met mijn vodafone telefoon , maakte daar een wifi hotspot van, maar ook dit netwerk werd niet gezien door de dongel. De medewerker van de KPN helpdesk raadde mij aan om contact op te nemen MET ZIGGO EN VODAFONE... De medewerker van ziggo heeft meegekeken en aangezien de dongel een netwerk radio zou moeten zijn en er aan het ziggo netwerk nix mis is lijkt mij dat uw medewerker van me af wilde, vooral omdat hij zei dat de voornaamste functie van een dongel het mobiele internet is. Dat laatste klopt, maar dat betekent niet dat secundaire functies niet hoeven te werken. Ik heb namelijk 40 euro betaald voor dit apparaat en verwacht dan dat alle functies het doen.

Bericht bewerkt door Admin

icon

Beste antwoord door Daan__ 26 juli 2013, 11:26

Beste PabloAugust,

De WLAN scanner die in de mobiel internet software zit werkt alleen als je gebruik maakt van een laptop. Op die manier wordt namelijk de ingebouwde WiFi adapter van je laptop aangesproken. De dongel zelf heeft namelijk geen WiFi adapter ingebouwd zitten. De software die KPN bijlevert, specifiek de WLAN scanner, is alleen te gebruiken als het apparaat waarop je deze hebt geinstalleerd daadwerkelijk een WiFi adapter heeft.

Met vriendelijke groet,

Daan

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste PabloAugust,

De WLAN scanner die in de mobiel internet software zit werkt alleen als je gebruik maakt van een laptop. Op die manier wordt namelijk de ingebouwde WiFi adapter van je laptop aangesproken. De dongel zelf heeft namelijk geen WiFi adapter ingebouwd zitten. De software die KPN bijlevert, specifiek de WLAN scanner, is alleen te gebruiken als het apparaat waarop je deze hebt geinstalleerd daadwerkelijk een WiFi adapter heeft.

Met vriendelijke groet,

Daan

Bedankt voor dit antwoord. Niet het antwoord waar ik op hoopte, maar het geeft in ieder geval duidelijkheid over de reden dat het niet werrkt en ik zal dus een usb wifi adapter moeten aanschaffen voor de pc. 

Bericht bewerkt door Admin

Reageer