Beantwoord

wifi via 4G op de vrachtwagen

  • 17 November 2019
  • 5 reacties
  • 2299 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Ik ben vrachtwagen chauffeur zowel nationaal als internationaal.

Hierbij komt natuurlijk vaak kijken dat er overnachtingen voor komen, of uren aan wachttijd.

Nu vroeg ik mij af of er geen modem was die 4g ontvangt en dan wifi uitzend.

Op deze manier heb je dan dus een soort thuis netwerk, maar dan op de vrachtwagen.

 

Is dit er überhaupt? En zo ja ook voor heel Europa?

icon

Beste antwoord door wjb 17 November 2019, 16:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Een MIFI Router, is dat wat?

Dit zou zeker wat zijn, alleen zoek ik wel naar Letterlijk Onbeperkt internet.

Dit aangezien je er zomaar 20gb doorheen hebt als je elke dag films stream of actief bent op internet zoals youtube

Reputatie 7

Je kunt op de meeste telefoons een wifi hotspot instellen en andere apparaten via wifi met jouw telefoon verbinden.

Ook kan je een travelroutertje "tetheren" met jouw telefoon en dan met een netwerkkabel of via de wifi van dat travelroutertje verbinding maken.

Zie dit bericht.

Je doet er wel verstandig aan om een unlimited databundel te abonneren.

Bij KPN kost je dat €30,- per maand en moet je ook een vast abonnement bij KPN of Telfort hebben.

Bij T-Mobile kost je dat ook €30,- per maand tenzij je daar ook nog een tweede mobiel abonnement onderbrengt, dan kost het je €25,- per maand.

De unlimited bundel van KPN is dat alleen in Nederland. Overige EU landen geldt 20 GB p/mnd. (bron)
Ook:
Als je op één dag meer dan 5 GB data gebruikt, kun je zo vaak als je wilt 1 GB extra toevoegen via sms of MijnKPN.

Ook bij T-mobile is er buiten Nederland een limiet (bron). Namelijk 14 GB op maandbasis.

Dus nee. Het is er niet voor heel Europa.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @W.H, welkom op ons KPN forum! Kom je er een beetje uit met de adviezen van @wjb @PeterG ?

Reageer