Beantwoord

Xiaomi Mi A2

  • 22 March 2019
  • 8 reacties
  • 816 keer bekeken

Sinds ik mijn nieuwe Xiaomi Mi A2 heb zijn er haperingen in het mobiele internet,
Van een collega hoorde dat KPN niet goed met dit merk om zou kunnen vanwege de bandbreedte ofzo.
Ik heb de instellingen al aangepast maar ook da t wilde niet helpen.

Heeft iemand nog een idee?
icon

Beste antwoord door Joran 25 March 2019, 09:08

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Henk, de Mi A2 ondersteunt alle frequenties die wij gebruiken voor 3G en 4G, er zijn mij geen problemen bekend tussen KPN en Xiaomi. Ik heb zelf de Xiaomi Pocophone die ook prima werkt. Een bekende storing lijkt dit dus niet te zijn. Dat betekent dat we het verder moeten onderzoeken.

Kun je toelichten hoe je de haperingen precies merkt? Is dat als je muziek/video aan het streamen bent? Of doet internet het af en toe niet terwijl je aan het browsen bent? Merk je dit thuis of op andere plekken, of overal? Welke instellingen heb je precies aangepast? Geeft een Speedtest wel een goede snelheid?
Hallo Joran,

Dank voor je reactie.

Het is een beetje vreemd.
Ik loop altijd naar mijn werk via het centrum en met name als er flats in de buurt gaat mijn muziek haperen.
Ik heb gisteren rondom Apeldoorn gefietst en had geen enkele storing in de muziek.
Meestal gebruik ik Google Play Music Premium.

Deze aanpassingen heb ik gedaan, het komt van de site van Belsimpel.

KPN Mobiel InternetAPNinternetMCC204MNC08VerificatietypeGeenType toegangspuntdefault,supl

In de instellingen heb ik het Netwerk automatisch selecteren uit gezet.

Bij mij staat trouwens Roaming ook uit.
Ik weet niet of dat invloed heeft.

Wifi op het werk of thuis is geen enkel probleem.

Speedtest is een goed idee om dat uit te voeren als die hapert.

Groeten,

Henk
Reputatie 7
Badge +28
Flats kunnen invloed hebben op het signaal maar er wordt rekening mee gehouden bij de plaatsing en afstelling van de masten. Heb je misschien een adres van de locatie(s) waar je problemen ondervindt? Mag ook een straatnaam zijn, als het maar een beetje in de buurt komt. Dan kan ik achterhalen of hier problemen bekend zijn. Dat mag je ook in een privébericht sturen.
Langs het Kanaal Noord bij Plantsoen Welgelegen en de Moeflonstraat.

Ik ben net terug van het fietsen .
Voor Gortel kreeg in korte tijd minstens 6 meldingen .
Toen ik stopte om te kijken bleek dat het toestel geen netwerk had.
Daar heb ik de instellingen weer veranderd.
Netwerk automatisch en Roaming aan.
Daarna geen melding meer gekregen.
Kijken hoe het morgen gaat als ik weer mijn wandelroute naar het werk neem.
Fijne dag.
Nog een aanvulling op de haperingen.
Brinklaan en Schotweg ( geen hoogbouw)

Verder kwam ik dit tegen.

Geldt dit ook voor KPN?

Dit toestel is niet geschikt voor 4G van Tele2, want ze heeft geen ondersteuning van band 20 (800 MHz), alleen voor band 7 (2600 MHz). Daarmee zou je maar beperkt 4G bereik hebben.
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat je gelijk hebt. Zie ook Xiaomi Mi A2 Dual SIM Global TD-LTE 128GB M1804D2SG (Xiaomi Wayne) Compatibility on KPN (Netherlands) Mobile Network. Je zal dan voornamelijk gebruik maken van 3G met lagere snelheden. Op dezelfde site vind ik overigens wel een variant van de Mi A2 die wel 4G (bij KPN dan) ondersteunt: Xiaomi Mi A2 Dual SIM Global TD-LTE 64GB M1804D2SG (Xiaomi Wayne) Compatibility on KPN (Netherlands) Mobile Network. Het verschil is me niet helemaal duidelijk, maar op basis van jouw ervaringen vermoed ik dat je het model hebt zonder ondersteuning.

Een directe oplossing heb ik dan niet voor je. Dit toestel zal het ook op het KPN netwerk niet optimaal doen. De hogere 4G frequenties kun je wel ontvangen maar zoals je aangeeft hebben die een beperkt bereik. Hoe hoger de frequentie, hoe meer last het signaal heeft van obstakels.
Hartelijk dank voor alle moeite.

Mijn contract loopt 27-7 af.

Daarna kan ik overstappen.

Wat ik nu begrijp heeft T-Mobile er geen last van.
Ik moet dat nog bevestigd hebben maar dan ga ik helemaal over .

Met vriendelijke groet,

Henk
Reputatie 7
Badge +28
De website die ik eerder linkte is iets minder positief: Xiaomi Mi A2 Dual SIM Global TD-LTE 128GB M1804D2SG (Xiaomi Wayne) Compatibility in Netherlands

Volgens mij klopt dat echter niet. T-Mobile maakt (onder andere) gebruik van de 900Mhz band voor 4G. Dat wordt wel ondersteund door dit toestel. Tenzij je nog de mogelijkheid hebt het toestel te retourneren ben je dan bij T-Mobile beter uit voor mobiel bereik. Helaas voor ons 😉

Reageer