Vraag

Zeer slecht bereik

• 23 september 2018
  • 17 reacties
  • 245 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6
Beste forumleden / moderators,

sinds afgelopen donderdag jl. heb ik zeer slecht bereik op mijn mobiel (Samsung S8) zowel in huis als in de tuin. Zendmast staat vlak bij, kijk er vanuit de tuin tegenaan.

Ipv van 4G/4G+ heb ik E of H+. Buurman gevraagd, ook KPN mobiel abbo en heeft zelfde probleem.

Simkaart in andere mobiel gedaan, helaas.

Alle profielgegevens zijn ingevuld, zou een moderator willen kijken of er misschien iets met de zendmast aan de hand is?

Alvast bedankt,

Timo

17 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Alle Wi-Fi apparatuur uitgeschakeld, in de voortuin (dichter bij de zendmast) eindelijk 4G+, maar slechts met 1 streepje.

Betaal incl. korting KPN Compleet € 49,00 voor dit abonnement.
Mag toch wel verwachten dat het normaal werkt?

Ben ook zeer moeilijk te bereiken als men mij belt, meestal de melding dat dit mobiele nummer niet bereikbaar is / telefoon uitgeschakeld is!

Frustraties beginnen wel enigszins toe te nemen hier...!!!
Reputatie 7
Badge +19
Dag Timo. Dat is behoorlijk vervelend, uiteraard. Ik heb zojuist met een collega van de Technische Dienst naar je aansluiting gekeken. Het lijkt erop dat het inmiddels werkt zoals het moet: we zien een goede 4G-verbinding terug vandaag. De laatste paar dagen zagen we wel enkele 'terugvallen' naar 3G en 2G, maar niet in extreme zin. Met de zendmasten waar jij je signaal vanaf krijgt is niets aan de hand, al zijn er op één van de twee kleine werkzaamheden uitgevoerd. Het kan heel goed zijn dat dit het verklaart. Je geeft trouwens aan dat je 'tegen onze zendmast aankijkt'. Ik geloof vanzelfsprekend dat je tegen een zendmast aankijkt, maar de betreffende zendmast is niet van ons: de twee waar jij gebruik van maakt staan beide een dikke kilometer verderop.

Reputatie 4
Badge +6
@Bart_,

gisteren je reactie al gelezen maar wou eerst even kijken of de verbinding ook verbeterde voordat ik reageerde.

Dichtstbijzijnde mast is met de auto +/-700mtr bij mijn locatie vandaan. Hemelsbreed zal het een max. 500mtr zijn ;)

Helaas tot op heden max 1 streepje met een 4G verbinding.

Aankomend weekend ga ik met diverse telefoons testen, wellicht dat ik hiermee verder kan uitzoeken vanwaar de slechte verbinding.

Begreep dat KPN bezig is om een 40mtr hoge nieuwe mast te plaatsten in mijn woonplaats.?
Reputatie 7
Badge +19
Dag Timo! Ik ben heel nieuwsgierig naar je ervaringen. Laat het zeker even weten. Is het echt specifiek anders dan dat het vorige week was? Ik heb zelf niets gehoord van mijn collega over een nieuwe zendmast bij jou in de buurt. Dat is in het gesprek met de Technische Dienst ook niet aan de orde gekomen, maar ik kijk het met alle plezier nog even na.
Reputatie 4
Badge +6
Goedemorgen @Bart_

uiteraard laat ik je het na het weekend weten hoe het verlopen is.

Yups, voor vorige week donderdag gemiddeld 3 streepjes op 4G.

Dus er is wel iets veranderd, vanuit jullie gegeven en mijn ervaring ga ik zoeken welke van de 2 partijen nu de zogenaamde boosdoener is. Kan uiteraard ook liggen aan bijv. een de gepushde software update van mijn mobiel.

Maar ik kom er zeker na het weekend op terug.

Betreffende de nieuwe zendmast, daar is 2 weken geleden een meeting over geweest, waarbij gemeenteraadsleden, KPN, de betreffende installateur en wijkbewoners bij aanwezig waren.

Mocht je meer info willen dan kan ik de link doorsturen middels een PM.

Mvg Timo
Reputatie 4
Badge +6
@Bart_,

hierbij een update mbt de uitgevoerde tests afgelopen weekend.

In alle toestellen mijn eigen simkaart gebruikt.

Slecht en/of nauwelijks bereik:
- Samsung S8
- Samsung S9 Plus

Goed tot volop bereik:
- Iphone 5
- Iphone 6S Plus
- Iphone X Plus
- HTC 10

Lijkt erop een Samsung issue te zijn. Heb het "probleem" aan Samsung voorgelegd en ben afwachtende op een antwoord van hun.

Dacht er van het weekend pas aan dat het "probleem" ontstaan is sinds de laatste software update.

Huidige versie: G950FXXU4CRI5 / G950FOXM4CRI5 / G950FXXU4CRI1

Niveau beveiligingspatch: 1 september 2018

Weet niet of er binnen KPN iets bekend is omtrent problemen met verbinding icm de laatste software update?
Betreft een officiële Samsung update, los gekocht toestel, dus niet gepushed vanuit KPN.

Mvg Timo
Reputatie 7
Badge +19
Ha Timo! Dank voor de update! Zoals je het omschrijft lijkt het er inderdaad op dat er een samenhang is met de betreffende update. Ik heb daar zelf echter niets over gehoord en ook nog geen vergelijkbare berichten gelezen. Ik hou dat vanzelfsprekend in de gaten en als ik iets hoor, dan laat ik je dat hier weten. Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie de je vanuit Samsung krijgt.
Reputatie 4
Badge +6

Het was stabiel voor een paar maanden, laatste 2 weken wederom geen tot nauwlijks bereik. 

Ervaar dit op mijn toestellen: Samsung S10 en iPhone11.

Betaal inmiddels €50,- en ben er wel klaar mee...!

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @TimovanAlen Dat was inmiddels een jaar geleden, zie ik. Het probleem is dus weer teruggekomen? Het kan natuurlijk zijn dat er nu iets anders aan de hand is. Speelt het specifiek met deze telefoons, of ook met andere? Merk je verschil tussen binnen en buiten? 

Reputatie 4
Badge +6

Hallo@Bart_

het speelt de laatste tijd met elke mobiele telefoon in onze buurt waarbij men binnenshuis belt.

Gisteren vele malen tijdens het bellen was er ineens geen bereik meer. Vandaag idem dito, ben je aan het bellen met de belastingdienst, wachtrij niet zo lang gelukkig 😢 en ja hoor tijdens het gesprek ineens weer geen bereik.

Buiten is het bereik wel beter, maar je verwacht toch niet dat ik voor elk telefoontje buiten ga staan?

Het moet gewoon werken, simpel. Mocht het deze week wederom gebeuren dan zeg ik per direct KPN Thuis & Mobiel op.
Van een “mindere” provider valt zoiets te verwachten, kosten €14,- p/m incl. 7GB en onbeperkt bellen, maar van KPN verwacht je dit niet!

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @TimovanAlen Enorm jammer dat dit is gebeurd natuurlijk. Valt het bereik dan helemaal weg, of wordt het gewoon minder? Kun je iets meer details geven over wat je op je telefoon ziet?  Buiten werkt het dus wel: was dit altijd al het geval of is dit verschil tussen binnen en buiten ook recentelijk?  

Natuurlijk ben ik met je eens dat iets ‘gewoon moet werken'. De sterkte van het mobiele signaal wordt beïnvloed door alles wat het op zijn weg treft: bebouwing, muren, bossen. Dat je binnen minder bereik hebt dan buiten is in algemene zin erg logisch. Bovendien: bij technologie en mobiele netwerken kan er nu eenmaal iets misgaan en ook regulier onderhoud is vanzelfsprekende noodzakelijkheid. Een optimale verbinding is dus niet altijd en overal mogelijk.  

Je bent een graag geziene gast op het KPN Forum en je komt hier lang genoeg om te weten dat ik niet bij machte ben om je bereik binnen een week te verbeteren. Ik kan wel laten uitzoeken wat er nu speelt: of het structureel probleem is, of dat het te wijten is aan (bijvoorbeeld) werkzaamheden. Dat laatste zou overigens goed kunnen. Zou je je telefoon ook eens willen vastzetten op het 3G-netwerk, om te zien wat er dan gebeurt? En heb je ook al eens gekeken naar de mogelijkheid van bellen via wifi? Dat is hoe dan ook een slimme oplossing. 

Reputatie 4
Badge +6

Hallo @Bart_,

gisteren een test gedaan met onderstaande instelling op de mobiel.

Alleen 2G geactiveerd: 

Alleen 3G geactiveerd: 

4G Automatische selectie:

4G Automatische selectie met WiFi enabled via 5GHz, witte WiFi “versterker staat nog geen 0.5mtr bij me vandaan met testen.

Van de week ook regelmatig met WiFi bellen aan dat tijdens een gesprek de verbinding ineens weg was. 

Als je de dekkingskaart bekijkt van KPN dan zie je ook dat er alleen dekking is voor 4G (lichtgroen) en niet voor 4G+ (dondergroen) waar wel de telefoon elke keer naar overschakelt. 

Het verhaal werkzaamheden is ondertussen wel een standaard geworden als men “klaagt” over slecht bereik of problemen heeft met een (t)huisverbinding.

Kun jij niks aan doen, maar daar kopen we niks voor. 

Afgelopen avond was mijn vader hier, simpel mobieltje met een prepaid van Lebara en wat denk je…?

Vol bereik, schiet mij maar lek denk je dan…

Mvg Timo

Reputatie 4
Badge +6

Gezien de reactietijd in de sectie Mobiel abonnement & Prepaid heeft dit blijkbaar geen prioriteit voor de moderators / beheerders om een probleem op te lossen voor klanten.

Loop al geruime tijd tegen bovenstaande problemen aan.

Vanavond contact gehad mbt tot nieuwe aanbieding voor Internet Thuis, akkoord gegaan en nu blijkt ineens mijn mobiele abonnement veranderd te zijn ipv Thuis Internet...

Oja, een email mbt wijziging voor Thuis Internet nimmer gekregen…! Alleen voor wijziging van mobiel, en deze heeft juist NIET plaats gevonden…!!!

05-12-2019 ga ik deze cancelen en alles opzeggen bij KPN, wat een patentloze instantie, foi…!!!

Ik bedank jullie allen voor eerder gegeven antwoorden en eventuele suggesties in alle gestelde vragen vanuit mij.

Geen vriendelijke groet vanuit ondergetekende meer,

Timo

ps: ik wens ook niet gebeld te worden met nieuwe aanbiedingen oid, het is klaar voor mij met KPN!!!

Reputatie 7
Badge +19

Dag @TimovanAlen Ik vind het als eerste heel vervelend voor je dat je hier tegenaan loopt en ik kan me heel goed voorstellen dat je er boos om wordt. Ik had je al het nodige uitgelegd over bereik in het algemeen en ik heb ook aangeboden om het één en ander uit te zetten bij onze Technische Dienst. Ik zie ook dat ik aan de late kant ben met mijn reactie, waarvoor mijn verontschuldigingen. 

Echter, zoals eerder aangegeven. Je loopt lang genoeg op dit Forum mee om te weten hoe het gaat. Je krijgt altijd een reactie, alleen niet per direct. Uiteraard is er geen causaal verband tussen onze reactietijd en de wil of het vermogen om iets op te lossen. 

Dat je nu ook tegen een abonnementsgerelateerd probleem aanloopt vind ik heel vervelend voor je en ik wil met alle plezier even meekijken. De vraag is dus: kan ik je nog helpen of hoeft het niet meer? 

Reputatie 4
Badge +6

Dag @TimovanAlen Ik vind het als eerste heel vervelend voor je dat je hier tegenaan loopt en ik kan me heel goed voorstellen dat je er boos om wordt. Ik had je al het nodige uitgelegd over bereik in het algemeen en ik heb ook aangeboden om het één en ander uit te zetten bij onze Technische Dienst. Ik zie ook dat ik aan de late kant ben met mijn reactie, waarvoor mijn verontschuldigingen. 

Echter, zoals eerder aangegeven. Je loopt lang genoeg op dit Forum mee om te weten hoe het gaat. Je krijgt altijd een reactie, alleen niet per direct. Uiteraard is er geen causaal verband tussen onze reactietijd en de wil of het vermogen om iets op te lossen. 

Dat je nu ook tegen een abonnementsgerelateerd probleem aanloopt vind ik heel vervelend voor je en ik wil met alle plezier even meekijken. De vraag is dus: kan ik je nog helpen of hoeft het niet meer? 

Hoi @Bart_,

vanuit je vorige reactie zijn gevraagde instellingen en meer gedaan, screenshots toegevoegd. Wat is daar mee gebeurd dan? Feiten spreken toch voor zich…?

Je aanbieding om het uit te zetten naar de “Technische Dienst” is recentelijk aangebode? Kan ik nergens terug vinden, of bedoel je die van ruim een jaar geleden?

Abonnementsgerelateerd zijn er mooie beloftes gemaakt op 04-12-19 om gesprek gestart om 19:09uur mbt thuis internet. Helaas, wederom niets van nagekomen door KPN. Sterker nog, ik heb e-mails gekregen dat er wijzigingen in mijn mobiele abonnement hebben plaatsgevonden. Dit is nimmer ter sprake geweest!!!

Maar het leed is geschied, als het goed is krijgen jullie (KPN) 1 dezer dagen de overstapaanvragen voor zowel mobiel als thuis internet. Schrik niet als er vanaf deze postcode meerdere opzeggingen / overstappen gaan plaats vinden. 

De vraag is dus: kan ik je nog helpen of hoeft het niet meer? 

Als er na een jaar nog geen verbetering is in mijn postcode mbt mobiel, dan hoeft het voor mij niet meer!

Bedankt voor je moeite en alle anderen welke betrokken waren hierbij.

Mvg Timo

Reputatie 7
Badge +19

Klachten over bereik komen terecht bij onze Technische Dienst, @TimovanAlen De collega's daar bekijken hoe het precies zit met bereik, het netwerk en eventuele storingen. Als het bereik structureel slecht is zal dat ook naar voren komen. Soms kan er iets aan gedaan worden, soms ook niet. Volgens mij begrijp je goed dat we niet zomaar ergens een zendmast neer kunnen zetten. Dan laten we het hierbij. Jammer dat je je genoodzaakt voelt om over te stappen, Timo. 

Reputatie 4
Badge +6

@Bart_,

dat het bereik bij ons structureel is? Waarom anders wil KPN een nieuwe mast plaatsten en er is in het verleden ook al het 1 en ander mis gegaan ;)

https://www.destentor.nl/elburg/futuroloog-christian-kromme-uit-elburg-steunt-landelijk-protest-tegen-5g-zendmasten~ad4aad22/?referrer=https://www.google.com/

https://www.destentor.nl/elburg/futuroloog-christian-kromme-trekt-in-elburg-ten-strijde-tegen-zendmasten~a38bda9a/

Mvg en s6 met de uitbreiding…

ps: compensatie voor de maanden dat ik +€50,- betaalde en niet te bereiken was dan wel niet kon bellen is zeker uit den boze...;)

Reageer