Beantwoord

Zendmast Beek

  • 3 April 2019
  • 18 reacties
  • 1410 keer bekeken

Aanbeveling is om 400 meter uit de buurt van huizen en scholen een mast neer tezetten bij ons is dat 50 meter.
hoe komen de stralingen uit de zender bolvormig ? Conisch? Cilindrisch?
wat is de stralingsintensiteit?
is de huidige stralingswaarde gemeten?
als blijkt dat de kinderen later last krigen van b.v. Kanker vruchtbaarheidsproblemen stapelingsziekte verschijnselen bij wie moeten we dan zijn? Als k.p.n. Dan niet meer bestaat neemt u dat dan mee in uw overnameonderhandelingen.die verantwoording.
Hoe hoog wordt de mast?
is er meer kans op aftakkingen van de bliksem,bolbliksem.?
icon

Beste antwoord door PE1OPQ 6 April 2019, 17:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hoi @Zendermast . Welkom op het forum!
Als ik je verhaal goed lees zijn er plannen om in jouw buurt een mast te plaatsen? Ik lees ook dat jij je hier grote zorgen over maakt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je precies wilt weten wat voor impact en/of gevolgen zo'n mast heeft. En mocht het een mast van KPN zijn, ga ik mijn best doen je hier zo goed mogelijk over voor te lichten en hopelijk kan ik je gerust stellen.
Voordat ik daar inhoudelijk op in ga, moet ik weten om wat voor mast het gaat. Heb je misschien een link naar een artikel of nieuwsbericht hierover?
Hallo,erwin,
we weten niets vandaar onze vragen.Het enige wat we weten is dat t een zendmast wordt.En van k.p.n. In Beek limburg.We wachten in spanning op uw reactie.
Hoi @Zendermast .Mag ik vragen wie dat vertelt heeft? KPN is heel groot en intern kan ik zo snel niks vinden. Daarmee wil ik uiteraard niet zeggen dat het niet zo is, maar ik zou zeer geholpen zijn met een linkje naar een nieuwsbericht of een melding op de site van je gemeente. Zo kan ik gerichter zoeken. Via google vind ik helaas ook niks.
30 jan 2018 is de omgevingsvergunning verleend aan k.p.n. 1 febr gepubliceerd volgens de gemeente.
we zouden het kunnen vinden op wwwoficielebekendmakingen.nl Maar daar kan ik niets op vinden of ik typ mischien de verkeerde zoekterm in.
Hoi, Zendermast. Heb je misschien een bron voor die 400 meter? Link? Ik kan daar niks over vinden mbt mobiele telefonie.
Er staan werkelijk 10.000-en zendmasten op daken van woonflats. Alle etages vallen dan binnen die 400 meter. En de 10 bovenste (veel flats zijn niet eens zo hoog) binnen die 50. Dus die norm die jij noemt lijkt niet te kloppen.

Binnen 5 meter is de veldsterkte aanzienlijk, maar na 10 meter is ie al vrij onschadelijk is mij door een GSM monteur die met zo'n mast (van T-mobile) bezig was die op de flat stond waar mijn werkplek was.

Radiostraling voor mobiele telefonie (GSM, 3G, 4G, 5G) is naar mijn mening niet schadelijk. Daar zijn de vermogens veel te laag voor.
Bij een zendmast voor radio of tv uitzending wil je echter niet te dicht in de buurt zijn (paar honderd meter). Maar die hebben ook véél hogere vermogens.

De masten zijn optimaal voorzien van bliksemafleiding volgens de hoogste normen. Dat moet ook wel want anders gaan die dure installaties stuk bij het minste onweer. Ze worden echter niet "gezien" door bliksem/onweer.

Meer info o.a.
https://www.antennebureau.nl/
https://www.agentschaptelecom.nl/
Hallo peter,je kunt google op nederland stralings bewust.Zendermast en kinderen,en eindhoven en zendermast.
Vanuit landelijke overheid word onderzoek gedaan en beleid voor dit soort zaken opgesteld.
Zoals nu ook gaande is bij zorgen over het 5G netwerk.

Wanneer er een vergunning door gemeente word verleend , heeft deze partij dus de aanvraag getoetst en bevonden dat dit aan alle eisen voldoet.

KPN kan niets anders dan zich vervolgens aan verleende te houden.

De vraag wie er dus aansprakelijk is als blijkt dat dit gezondheidsrisico's opleverd, is dus de overheid.
Je moet op internet bangmakerij en fakenieuws natuurlijk wel kunnen herkennen.

Ik check alleen via officiële instanties, zie bv de links, dat is veel betrouwbaarder.

Wat PoweredbyKPN al zegt:"Een gemeente toetst het aan de officiële waarden en zal echt geen vergunning verlenen als daar niet aan wordt voldoen m.b.t. de gekozen plek".
Er is ook van belang welk vermogen de installaltie mag uitstralen.

Die limiet van 400 meter is duimzuigerij van de schrijver waar je het gelezen hebt. Denk maar eens aan al die masten op flats die ik al noemde.

Hoogersmilde en IJsselstein staan niet voor niets zo'n kilometer van bebouwing. Een zendinstallatie voor mobiel heeft vele malen MINDER vermogen.

Iedereen kan gewoon alles op internet pleuren, dus betrouwbaar zal de informatie vaak niet zijn.

Het is ook net wat voor zoektermen je gebruikt. Als ik zoek op "risico gsm straling" e.d. dan vind ik een hoop angstige maar niet onderbouwde berichten op het internet.

En je geeft nóg geen links van die berichten. Dat geeft ook te denken. Mogen we het niet zelf lezen en beoordelen op betrouwbaarheid???
Beste Peter,
ik weet niet wat je met links bedoelt.Ik ben echt geen grote internet gebruiker.ik heb ook geen smartfone.of zoiets.alleen een i.pad.
maar ik ben wel bezorgd.Asbest kon ook geen kwaad.En van mijnstof kreeg je sterke longen omdat je dan flink moest hoesten.En roken was goed voor de zenuwen.En croom 6 was een goeie verf. Ik wil gewoon weten wat voor een zendmast komt er,hoe zien de stralingen eruit hoe hoog wordt dat ding,En is er gevaar voor stapelingsstraling.
Alles voldoet aan de normen, anders zou er ook geen vergunnning verleent zijn. En over radiostraling gesproken: zegt het begrip V/m (Volt/meter) je wat? Dan heeft het voor jouw toch geen zin om aan te geven hoeveel er uit een mast komt.

Een GSM/3G/4G mast is VOLKOMEN VEILIG.

Alleen als je EHS hebt kun je er TIJDELIJKE klachten van krijgen als je minder dan 10 tot 15 meter van zo'n mast verwijderd bent. De klachten verdwijnen weer als je uit dat gebiedje bent. Bij jouw komt ie op 50 (vijfTIG) meter te staan. Zelfs als je EHS hebt zul je er nog geen last van hebben.

Samenvatting: het kan absoluut geen kwaad!!! 😃

poeh wat werkt dat internet toch negatief op dit soort zaken. En zonder links naar dergelijke informatie kan ik niet beoordelen hoe betrouwbaar die is ALS die dat al is. Laat je toch niet bang maken.
En dit is bijvoorbeeld een link: https://www.kpn.com/
Reputatie 4
Badge +4
Alles gaat om veldsterktes v/h het elektro magnetisch veld en de frequentie er van.
Straling komt van een kern reactor of de zon!
Als zendamateur gebruik ik hoge frequenties, waar 5G ook gebruik van gaat maken en nog hogere frequenties.
(Waar satelliet signalen ook op werken.)
Alles waar te voor staat, is niet goed.
Het is niet slim om in een bundel van een zendschotel te gaan staan.
Das gebundelde energie, maar een antenne van je telefoon provider( de zendmast) is vaak half rond stralend, en de gebruikte zend engergie is niet groot.

Maar de werking op je lichaam is te verwaarlozen, je zou hooguit een halve graad warmte ontwikkeling krijgen met een indring diepte van enkele millimeters.
En na een aantal meters is het veld dusdanig verspreid dat er geen impact op het lichaam meer is te meten.
Nogmaals straling komt van de zon en kernbommen, en die zijn gevaarlijk.

Theo
Je hebt helemaal gelijk, PE1OPQ. Radiofrequenties zijn GEEN straling.
Twee belangrijke aspecten:
1) Wat zijn de relevante fysische grootheden om de blootstelling m.b.t. de blootstelling te beschrijven?

2) Wat zijn de limieten/normen hiervan m.b.t. de gezondheid van de mens op lange termijn? Worden deze fysische grootheden objectief/betrouwbaar gemeten?

Het gaat hier om elektromagnetische straling en niet om deeltjesstraling.

Radiofrequenties zijn GEEN straling.


¿Qué?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Straling
link daar uit :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetisch_spectrum

En :
https://www.agentschaptelecom.nl/documenten/brochures/2017/juli/21/overzicht-van-het-nederlandse-frequentiespectrum

de microgolf oven staat daar overigens ook tussen, op 2,45 GHz :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetron

Voor wie er zin in heeft :
https://www.circuitsonline.net/forum/view/140524/1

Ik sta er overigens geheel neutraal in, ik kan/wil niet beweren dat er geen invloed is van straling, maar er is altijd al (achtergrond) straling geweest, dus . . .(?)

En de sterkte vd straling neemt met een 3e macht af met de afstand (zeg ik dat goed zo ?) iig met meer afstand veel minder veldsterkte.
Dus een mobiele telefoon aan je oor is het meest slechte scenario, die zender moet best hard terug praten naar de mast, zeker als de signalen worden tegengehouden door bouwmaterialen.

Ik ben zelf totaal niet bang voor zenders, maar in huis gebruik ik geen gsm, want ik heb een goede internetverbinding waar over ik veel beter kan bellen, betere kwaliteit, goedkoper.

Even een up date.t wordt een 4 g mast van 40 meter hoog.En van de vorm van de stralingen wist hij niks af hij moest zorgen dat alles goed in de grond kwam.

Bij dit soort antennes zal er altijd gestreefd worden naar een zo plat mogelijk stralingsdiagram, wat omhoog en omlaag gaat is verloren energie.
Daarom heeft men het dan ook over het ERP vermogen, daar bij wordt de "versterking" (lees bundeling) van de antenne meegerekend.
ERP :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Effective_radiated_power

Als je echt onder een mast woont dan heb je nog het paraplu effect, de straling gaat over je heen, voor een groot deel dan.

Dank je wel kees yagi,daar hoopten wij ook op op dat paraplueffect.He he aan dit soort reacties daar hebben we wat aan.
Reputatie 2
@Erwin_ , @Zendermast ,De wereld gezondheids organisatie (WHO) heeft in 2011 zendmast straling reeds geclassificeerd als klasse 2B kankerverwekkend. Dat gaat om belastingen van digitaal gepulste straling zoals van zendmasten voor smartphones, in doses zoals wij die dagelijks krijgen, wat recent in Amerikaals overheids onderzoek en tevens in Italië bevestigd werd in lange termijn onderzoek die kankeverwekendheid en andere gezondheidseffecten aantoont.