Beantwoord

zendmast fluit sinds laatste aanpassing

  • 28 March 2020
  • 21 reacties
  • 788 keer bekeken

Sinds de laatste werkzaamheden aan de zendmast aan de Ringvaartdijk in Amsterdam, op het inmiddels verlaten Xenios hockeyterrein, is er een constant fluitend hoog geluid te horen. Ook als er nauwelijks wind staat. Het is echt irritant voor alle bewoners! Maar de mast staat ook in de ecologische Groene As, de kwetsbare verbindingszone van groene natuur tussen Amstelveen naar Spaarnwoude, en kan van invloed zijn op de flora en fauna in dit gebied.  

Graag een oplossing om dit geluid te beëindigen, waarvoor dank!

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 April 2020, 12:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Tsja, nog even een reactie op mijn bovenstaande onderwerp.

Bij wie of welk organisatie(onderdeel) moet ik zijn om dit probleem op te kunnen laten lossen?!

Dank voor de reactie!

 

Opvallend, hier nog zo’n geval :

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/fluitende-zendmast-466311

Hoi @Ringvaartdijk . Welkom op het forum.

Ik kan mij heel goed indenken dat een constante fluittoon op de zenuwen gaat werken. Dat moeten we oplossen.

Bij een mast staat vaak een groot bord met contact informatie. Hier staat ook een opstelpunt nummer bij. Dat is de unieke code van een bepaalde mast.

Mocht jij dit niet weten, kun je dan het exacte adres noemen? Dan zet ik het voor je door. 

Beste Erwin,

 

Dank alvast voor je reactie.

Het terrein waarop de mast staat is al langere tijd afgesloten omdat de hockeyvereniging is verhuisd. Daardoor kan ik geen informatie lezen op een bord. Maar de mast staat op de Ringvaartdijk, postcode 1066de in Amsterdam.

Dankjewel. Ik heb de melding doorgezet naar de verantwoordelijke partij.

Ik houd je op de hoogte van de voortgang. 

Dank!!

Hallo, 20 maart jl hebben ze enkele dagen wat aanpassingen gedaan aan de zendmast tegen over ons huis. Sindsdien hebben wij ook te maken met een vrijwel constante fluittoon. Waar zouden wij als bewoners onze klacht over de geluidhinder kunnen deponeren? 

De zendmast staat op terrein van de voetbal vereniging.

Parkenstraat 2

6659 BD Wamel

Gr Mvdll

Hoi @Mvdll . De kortste klap is om bij de zendmast te gaan kijken. Daar hoort altijd een groot bord te staan met contact informatie en opstelpunt informatie. (de identificatie van de betreffende mast)

Mocht je daar niet bij kunnen, laat het weten. Dan zet ik het voor jou door. 

 

Hoi Erwin.

Daar kunnen we dus niet komen omdat het terrein is af gesloten.

Gr

Helder! Ik heb je berichtje naar de afdeling gestuurd die over het beheer van de masten gaat. 

Heb je ook gemerkt dat er iets is veranderd?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Ook hier in moordrecht een zeer irritant fluit geluid ook bij zachte wind. Ook wij kunnen niet bij de zendmast komen, staat op een terrein waar je niet mag komen. Zouden er echt heel graag vanaf komen.

vg

b de roon

mast staat op de boederijlaan te moordrecht.

bedankt alvast! 

@Wijzijndederoontjes : Je kunt het beste even bellen met 0800 0150 .. Die zijn goed bereikbaar. Laat je weten of het via hun lukt?

Hallo Erwin, nee na ruim 10 minuten in de wachtstand gaven ze me een telefoonnummer dat ik moest bellen en toen ik dat belde bleek het nummer niet in gebruik. Kan het nummer hier noemen maar dat mag niet volgens mij. Dus ik ben er niks mee opgeschoten. 

 

Dat schiet inderdaad niet op zo. Ik heb namens jou een bericht naar onze infra mensen gestuurd. Ik houd je op de hoogte!

Ik woon in Uitgeest. Op de Populierenlaan staat een zendmast die al geruime tijd een fluitend geluid geeft. Wind of geen wind het maakt niet uit. Wanneer wordt er hier nou eens wat aan gedaan? Is al meer dan een half jaar zo.  Nu met het mooie weer zitten we buiten en worden er gek van.

@Antifluit :  Kun jij bij die mast komen? Of is het een afgesloten gebied? In het eerste geval zie mijn quote hieronder: 

Hoi @Mvdll . De kortste klap is om bij de zendmast te gaan kijken. Daar hoort altijd een groot bord te staan met contact informatie en opstelpunt informatie. (de identificatie van de betreffende mast)

Mocht je daar niet bij kunnen, laat het weten. Dan zet ik het voor jou door. 

 

 

Staat op terrein van kpn Achter centrale van kpn Populierenlaan 43 

 

@Antifluit . Ik heb de gegevens doorgestuurd naar de verantwoordelijke partij. Ik hoop dat ze snel actie kunnen ondernemen want ik kan me heel goed indenken dat je ongestoord in de tuin wilt zitten.

Hallo,

Ook wij in Montfoort hebben problemen met dat irritante blokfluitgeluid. Bewoners van de Hanny Schaft en Anne Franklaan hebben al sinds het plaatsen in mei 2020 met de KPN contact en er is nog niets aan gedaan. KPN beweerd dat er een dopje mist waardoor het met wind geluid veroorzaakt.

Sinds de zomer hebben wij op de Nieuweweg er last van, toen hebben ze iets veranderd in de mast. Wij kunnen er niet van slapen de mast staat 40 meter van ons huis. Inmiddels hebben we het op Facebook: ik ben een Montfoorter..... gepost en iedereen die last ondervindt geadviseerd een formulier van de gemeente in te vullen. 

Als deze veranderingen nodig zijn voor 5G, laat maar zitten zal ik zeggen. Niet alle veranderingen zijn een vooruitgang.

 

Â