Beantwoord

Zonder databundel altijd internetten met lage snelheid

  • 17 October 2019
  • 9 reacties
  • 851 keer bekeken

Ik kreeg deze week een sms met de mededeling “Beste klant, uw mobiele abonnement is verbeterd. vanaf deze week kunt u zonder databundel altijd internetten met lage snelheid. Hiermee kunt u Whatsapp tekstberichten versturen.” moet ik mijn mobiel nu anders instellen?. ben nu bang dat als ik dit ga doen, ik internet op mijn mobiel heb en de daarbij nodige kosten in rekening zal worden gebracht.

 *afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 October 2019, 20:43

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @japan ,

Nee, niets veranderen met de instellingen op je telefoon. 

KPN schrijft: 
Wat we hebben gedaan, en wat ook vermeld staat op de kpn.com/wijzigingabonnementpagina is dat we de mobiele abonnementen zonder databundel hebben aangepast. Deze abonnementen hebben nu per 30 september wél de mogelijkheid om gebruik te maken van internet. Dit is dan alleen met een lage snelheid 64 Kbit. Dit zodat mensen, in geval van nood, wel altijd een beetje internet hebben om een (tekst) appje te sturen.

Omdat we de sms'jes hierover in bulk versturen naar de 06-nummers die bij ons een abonnement hebben zonder data, spreken we de klant daarin niet bij naam aan.
 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @japan, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Je hoeft in principe niks te wijzigen, maar je kan met een Budget abonnement nu ook internetten maar dan op een heel lage snelheid. Dus vooral om bereikbaar te zijn via bijvoorbeeld Whatsapp. Mocht je dat niet willen, kan je het gewoon zo laten. Wil je wél gebruik maken van internet, dan kan je mobiel netwerk inschakelen bij instellingen. Er zitten geen extra kosten aan vast, want normaliter heb je geen mogelijkheid tot internetten met dit (Budget) abonnement.

@Susan_

Is mijn oude (= huidige) KPN Mobiel 0MB abonnement nu dan ook voorzien van 64 Kb/s internet?

Ik neem overigens aan van wel want op die pagina staat:
Daarom hebben alle mobiele abonnementen zonder databundel, zoals het 0 GB en Budget abonnement, toegang tot mobiel internet, maar wel met een lage internetsnelheid.


Ik was hier niet van op de hoogte. Had wel minstens sms hierover verwacht.

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

 

KPN stuurt die SMS-jes in groepen ( in BULK)  (zie mijn reactie) . Het kan dus zijn dat je de SMS nog gaat ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +21

@PeterG, yes voor alle abonnement die voorheen geen databundel hadden krijgen deze optie! En ik ga er vanuit dat je jouw sms nog ontvangt ;)

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG 

Heb je inmiddels al een SMS ontvangen van KPN?

Nope.

Reputatie 7
Badge +21

Geduld, het komt vanzelf! Het zijn best wat klanten waar het om gaat ;) 

Ach, heb geen smartphone. Zou dan dus GPRS internet via m'n Nokia 2700 zijn. En dat is sowieso al beperkt. Heeft tot enkele jaren geleden gewoon gewerkt op m'n abo. …. en werkt nog steeds als ik er een ander simmetje (Lebara prepaid) in stop. Duzz heeft KPN dat jaren geleden de nek omgedraait en deze zet had dus al jaaaren eerder gekund!

Reageer