Beantwoord

0900 & 0906 nummers blokkeren niet goed gedaan

  • 28 August 2019
  • 2 reacties
  • 1142 keer bekeken

beste bart,

even een vraag vorige maand had ik onverwachts een hoge tel rekening van mijn zoon.
ik belde naar kpn , die hebben uiteindelijk niks gedaan want deze maand weer een dikke rekening,
ik ga morgen weer bellen nu ik lees dat ze dit wel telefonisch kunnen doen. ik ga nu ook het gesprek opnemen. mocht ik komende maand weer een dikke rekening krijgen.ik wil gewoon en dat de 0900 nummer en 0906 nummer worden geblokeerd.

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van deze
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 29 August 2019, 16:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +22
beste bart,

even een vraag vorige maand had ik onverwachts een hoge tel rekening van mijn zoon.
ik belde naar kpn , die hebben uiteindelijk niks gedaan want deze maand weer een dikke rekening,
ik ga morgen weer bellen nu ik lees dat ze dit wel telefonisch kunnen doen. ik ga nu ook het gesprek opnemen. mocht ik komende maand weer een dikke rekening krijgen.ik wil gewoon en dat de 0900 nummer en 0906 nummer worden geblokeerd.

Beste @kkees4

Als ik jou was zou ik door KPN alleen de 0909 en de 0906 blokkeren, 0900 juist niet. Mocht je zoon iets bijvoorbeeld iets zien en de politie nodig hebben en het is geen spoed, dan kan ie nog wel 0900 - 8844 bellen. 😉👍🏼
Reputatie 7
Hallo @kkees4, welkom op het forum. Ik kan me goed voorstellen dat je niet op zo'n rekening zit te wachten! Het kan zijn dat de blokkade wel goed is aangezet toen je daar vorige maand contact over had opgenomen, maar dat de belkosten tot dat moment nog niet op de factuur waren gekomen. Abonnementskosten betaal je altijd vooruit, maar de verbruikskosten betaal je achteraf.
Ik ben het ook eens met Dennis, de 0900-nummers zijn gescheiden in servicenummers (0900) en entertainment (0909 en 0906). De laatste categorie is waar over het algemeen de meeste kosten voor gemaakt worden, door alleen die te blokkeren zal je dat kunnen ondervangen. De eerste is inderdaad onder andere de politie, maar ook veel bedrijven hebben een 0900-nummer als klantenservice. Mocht hij zoiets nodig hebben is het handig dat hij het kan bereiken.

Is dat inmiddels gelukt via de telefonische collega's? Als dat nog niet gelukt is kijk ik ook graag met je mee, daarvoor kan je jouw forumprofiel invullen met zijn 06-nummer, postcode, naam en geboortedatum van degene waar het contract op staat en de laatste 3 cijfers van de IBAN waar het van wordt afgeschreven (die kan je bij "Persoonlijke opmerkingen" zetten). Als je daarna hieronder reageert weet ik dat ik voor je aan de slag kan.