Beantwoord

1 nummer doorschakelen naar meerdere nummers

  • 21 January 2020
  • 5 reacties
  • 2274 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is dat, wanneer er gebeld word naar 1 nummer deze is door te schakelen naar meerdere nummers tegelijk?

Dit omdat wij storingsdiensten hebben en het doorschakelen van telefoon naar telefoon nog wel is mis gaat. En wanneer er doorgeschakeld staat naar iedereen(alle telefoons zakelijk kpn) dan is iedereen bereikbaar(mits de telefoon aan staat.

icon

Beste antwoord door PeterG 21 January 2020, 16:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Meerdere nummers tegelijk zou sowieso niet kunnen. Wel eerst naar nr. 1. Als die niet opneemt na enkele keren dan naar nr. 2 etc.

Ik weet alleen zeker dat zoiets van KPN Consument niet ondersteund wordt.

Ik begrijp dat je alle nrs via KPN zakelijk hebt. Informeer dáár dan eens. Dit is de Consumententak.

Op het zakelijkforum.kpn.com bijvoorbeeld.
Tel KS zakelijk 0800-0403

Je zou je vaste nummer kunnen porteren naar een VoIP dienst. Die bieden zoiets vaak wel aan. Een bekende dienst is Cheapconnect.

Met een mobiel nr. is een dergelijke doorschakeling niet mogelijk.

Ik wachtte even op een antwoord van iemand die hier in thuis is, van mobiel weet ik niet veel nl.

Maar ik was er al bang voor.

Dus kan ik nu met een verwijzing naar dit onderwerp komen :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/klacht-vaste-lijn-476612#post794702

Ik weet uit ervaring dat het uitstekend werkt

Reputatie 7

Hoi @DJH, welkom op het forum. Naar meerdere nummers doorschakelen is inderdaad niet mogelijk, een nummer kan naar maximaal 1 nummer worden doorgeschakeld. De constructie met meerdere nummers doorschakelen die Peter beschrijft is ook het eerste wat in mij opkomt. Daarbij zal op elk nummer een doorschakeling naar het volgende nummer moeten worden ingesteld, dat het wordt doorgeschakeld als er na x keer overgaan niet opgenomen is. Het instellen daarvan is niet echt ideaal, omdat het op elke telefoon apart moet gebeuren en als iemand anders privé belt wordt dat gesprek ook doorgeschakeld naar de volgende in de reeks. Dat lijkt me ook niet handig. 

Met de alternatieve opties die Peter en Kees noemen kan het zo te zien wel gerealiseerd worden, kan je daarmee uit de voeten?

Jasper schreef:
Daarbij zal op elk nummer een doorschakeling naar het volgende nummer moeten worden ingesteld, dat het wordt doorgeschakeld als er na x keer overgaan niet opgenomen is. Het instellen daarvan is niet echt ideaal, omdat het op elke telefoon apart moet gebeuren en als iemand anders privé belt wordt dat gesprek ook doorgeschakeld naar de volgende in de reeks. Dat lijkt me ook niet handig. 

Dat MOET je ook NIET doen! Want een gesprek kan maar 1 X worden doorgeschakeld. Als het dan op het 2-de nummer ook een doorschakeling treft gaat het voor de beller naar “bezet” en wordt de verbinding verbroken.

En uiteraard dient het doorschakelen bij geen gehoor te zijn. Zodat de gebelde binnen 20 sec. alsnog z'n privé kennis bijvoorbeeld kan opnemen.

Mijn uitleg betreft écht een instelling waarbij dan eerst van nr. A, waarnaar gebeld wordt, doorgebeld wordt naar B. Neemt B niet op (na ingesteld aantal keren/seconden) dan gaat het systeem terug en wordt A → C geprobeerd. Etc.

Dat heeft KPN echter niet, maar het bestaat (of bestond...) wel. Maar dat kan dus niet op een 06 nummer.

Bijlage.

A → B → C → D etc. werkt dus niet.

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet wat het doel is... maar lijkt me dat een beetje fatsoenlijke telefooncentrale of een alarminstallatie dat gewoon zelf moet kunnen doen.