Beantwoord

2e afwijzing voor verlengen van abo + toestel

  • 6 August 2019
  • 2 reacties
  • 420 keer bekeken

Beste KPN,

Zojuist ben ik door u voor de 2e keer afgewezen voor het verlengen van mijn abo + toestel onder het mom van "u hebt het maximaal aantal mobiele aansluitingen bereikt. Daarom hebben wij uw aanvraag afgewezen."
De 1e afwijzing met deze melding kreeg ik in mei. Ik ben toen ook op onderzoek uitgegaan. Allereerst via de klantenservice. Er kon mij niet uitgelegd worden waarom ik werd afgewezen, maar de agent deed wel ontzettend zijn best om mij iets anders aan te smeren...?
Na tig jaar klant te zijn voor mobiele telefonie + toestel komt uw afwijzing voor de 2e keer bot over. Ik zie geen geldige reden in ieder geval. Om het volgende:

- geen Preventel registratie;
- geen negatieve BKR registratie (maar ook geen melding dat er door u een check is gedaan bij BKR);
- geen betalingsachterstanden bij KPN. Nooit gehad ook;
- ik heb één mobiele aansluiting op mijn naam en adres staan (voorlopig kijk ik wel linker uit om naar de overige abonnementen te vragen);
- ik verblijf in Nederland met een Nederlands paspoort en een Nederlands bankrekening;
- ik heb in korte tijd niet meerdere abonnementen aangevraagd. Eén abo, verder kom ik niet;
- én ook niet onbelangrijk, mijn inkomen is in vergelijking met voorgaande jaren, toen ik wel een abo met toestel kon bestellen, gestegen. Dus qua ILT zit het ook prima.

Op fora lijk ik niet de enige te zijn die een 'standaard' reactie krijg "u hebt het maximaal aantal mobiele aansluitingen bereikt. Daarom hebben wij uw aanvraag afgewezen." Dus wat is de werkelijke reden dat ik mijn abo niet kan verlengen met toestel? Ik betaal nu ook elke maand grof geld aan u. En met de bestelling die ik hoopte te doen, was het abonnement voordeliger geweest voor mij.

Gelieve niet verwijzen naar Credit Check, want die verwijzen naar BKR en daar gaan we geen geldige reden vinden voor uw afwijzing.

Ik lees het graag van u.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 August 2019, 13:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi @Develin . Welkom op het forum!
Dat is een vervelende gang van zaken en ik wil graag voor je kijken of hier iets anders aan de hand is. Daarvoor heb ik wel je gegevens nodig.
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 🙂