Beantwoord

3g buitenland na nieuwe SIM

• 10 juli 2012
  • 2 reacties
  • 9803 keer bekeken

Hallo allemaal!

Mijn hoop om een probleem op te lossen is inmiddels gevestigd op dit forum.

Bij het verlengen van het mobiele abonnement (Bel-Web XL 650 met iPhone 4S) werd een nieuwe microsim meegegeven (de 4S pakt immers de SIM uit de iPhone 3 niet). De iPhone ligt nu op het postkantoor omdat het vertrek op vakantie eerder kwam dan de 4S.

In ieder geval: er waren na het in gebruik nemen al een paar momenten dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de nieuwe SIM in de oude telefoon maar later op die dag waren er geen problemen meer. 3G bleef in NL werken tot aan de grens. Hierna werkte deze niet meer (dataroaming staat aan en Internetbundel EU is afgesloten).

Opnieuw activeren van de SIM is technisch niet mogelijk via de KPN site. En ook de helpdesk kan niet verder helpen. En om nou continu met NL aan de telefoon te hangen is ook kostbaar vanuit het buitenland.

Weet iemand hier op het forum wellicht waar het probleem kan liggen? Battery pull kan niet. Telefoon is al uit en aan gezet.

icon

Beste antwoord door Menno 16 juli 2012, 14:51

Ik heb een oplossing voor dit probleem. Onder mobiele internetinstellingen onder APN dient  'internet' te worden ingevuld. Via deze link is een handleiding te vinden voor bijna elk toestel en staat ook omschreven hoe je mobiel internet kunt aanpassen. 

Met vriendelijke groet,

Menno

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hallo idunno,

Zou je in een privébericht je mobiele nummer, simkaartnummer, postcode/huisnummer willen sturen? Ik kijk graag wat ik voor je kan doen.

Met vriendelijke groet,

Menno

Reputatie 5
Badge +6
Ik heb een oplossing voor dit probleem. Onder mobiele internetinstellingen onder APN dient  'internet' te worden ingevuld. Via deze link is een handleiding te vinden voor bijna elk toestel en staat ook omschreven hoe je mobiel internet kunt aanpassen. 

Met vriendelijke groet,

Menno

Reageer