3G problemen

• 1 december 2011
  • 4 reacties
  • 8859 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb gisteren mijn Vodafone simkaart met pensioen gestuurd (abbonement liep af) en vervolgens mijn KPN simkaart erin gedaan. Tot mijn verbazing kan ik niet op het internet komen, apps zoals Facebook, Nu.nl, ING bank geven allemaal een verbindingsfout aan, dat terwijl Whatsapp het bijvoorbeeld wel gewoon doet. Het gaat hier om een Samsung Galaxy S II waarbij verbinding via Wi-FI het gewoon doet.

Is hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groeten,

Bas Timmer

4 reacties

Reputatie 3
Badge
Je moet even checken of de APN goed staat. omdat je hiervoor vodafone hebt gebruikt kan het zijn dat de instellingen van mobiel internet even aangepast moeten worden. De APN van kpn is portalmmm.nl, en je hoeft verder geen gebruikersnaam of wachtwoord in te vullen.

De APN vind je bij instellingen -> Draadloos en Netwerken -> Mobiele Netwerken -> Namen Toegangspunten

Die staat naar mijn wete gewoon goed.

APN: portalmmm.nl

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS-poort: 5080

Mobiele landcode: 204

Mobiele netwerkcode: 08

Verificatietype: PAP

Type: Internet + mms

De rest is niet ingesteld.

Reputatie 3
Badge
Heb je dan al geprobeerd de simkaart in een andere telefoon werkend te krijgen? dan kun je meteen uitsluiten of het probleem in de telefooninstellingen zit of dat het aan de simkaart van kpn ligt.

Heb helaas geen telefoon hier in huis waar ik het op kan proberen, maar ik neem aan dat als de simkaart niet goed zou functioneren dat ik ook geen dataverbinding via Whatsapp kan krijgen?

Reageer