Beantwoord

4G en 3G dekking ineens veel minder

  • 25 May 2019
  • 7 reacties
  • 212 keer bekeken

Badge
Beste lezer,

ik ervaar nu al een aantal weken slechter 4G en 3G bereik in Culemborg..
Waar ik voorheen vol bereik had of 1 streepje minder heb ik nu 1 streepje.
Telefoongesprekken vallen weg of zijn stukken van het gesprek niet hoorbaar.
Dit ben ik niet gewend en zit niet voor niets bij KPN.
ik zou jullie vriendelijk willen verzoeken hier na te kijken.. het bereik springt nu regelmatig van 4G naar 3G wat ik hier nog nooit heb gezien.. en zelfs dan is het niet stabiel.
het is in de wijk molenzicht (straat: Zaanweg)
Met meerdere telefoons en abonnementen getest.

met vriendelijke groet,
Mike
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 May 2019, 15:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Mikeymike91 . Welkom op het forum.
Allereerst vervelend en irritant dat dit zomaar gebeurt. Ik hoop dat we samen de oorzaak vinden en dit op kunnen lossen. Ik begrijp uit je verhaal dat het altijd goed was en nu plotseling ervaar je deze problemen. Fijn dat je met meerdere toestellen hebt getest. Dan kunnen we die factor uitsluiten. Het klinkt misschien gek maar zijn er momenteel ook bouwwerkzaamheden in jouw wijk? Soms willen grote objecten ( kraan, casco's van nieuwe woonwijken ) het bereik negatief beinvloeden. Als jij zoiets niet gemerkt hebt stel ik voor dat we een netwerkmelding bij de netwerkbeheerder gaan maken. Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven? :-)
Badge
Voor zover ik weet zijn ze niet aan het bouwen in de buurt met kranen en dat soort dingen. Maar het lijkt wel of er 1 mast uit staat of dat die iets naar een andere hoek is gaan stralen want het is deze hele wijk.. als ik een aantal straten verder op loop is het weer prima. Maar zelfs buiten valt het hier met vlagen weg en kan je amper een normaal gesprek met iemand voeren (telefonisch)
ook de snelheid is om te huilen vaak onder de 10 Mbit download en onder de 1mbit upload...
Hoi Mikey,

Dan is het verstandig om dit te melden bij de technische dienst. Ik heb je via een privébericht een vragen formulier gestuurd. Zou je die voor mij kunnen invullen? Ik stuur de informatie door en men zal contact met je zoeken. Hopelijk is er dan een verklaring en oplossing te vinden.
Via privé bericht heb ik de informatie uitgewisseld. @Mikeymike91 Ik hoop dat onze netwerkbeheerders een oorzaak kunnen vinden en jouw probleem verhelpen!
Badge
Dat hoop ik ook @Erwin_, momenteel nog net zo slecht... heb hier meerdere mensen met KPN abonnementen en ikzelf heb ook nog 1 met Telfort Zakelijk en diverse toestellen, voornamelijk iPhones en de nieuwere Samsung Galaxy modellen.
Badge
Momenteel is er nog geen contact met me op genomen. Het bereik verspringt enorm, tussen meestal 1 soms 2 streepjes 4G tot soms niets meer en dan weer max 2 streepjes 3G.. snelheid is natuurlijk ook erg laag. En verbindingen blijven wegvallen.
Wat een vervelende situatie! Ik snap niet waarom dit niet gebeurt is. Toen ik je bericht zag wilde ik een nieuwe poging doen en toen zag ik dat je via chat/telefoon ook een melding hebt gedaan. De collega was mij dus voor. Ik ga er van uit dat het nu wel goed gaat! Je zou binnen een week een reactie moeten hebben!
Nogmaals excuses dat de eerste melding niet goed is gegaan. 😞