Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Aankoopbewijs nodig om telefoon verder te kunnen gebruiken

Goedemidag,

Ben door verhuizing naar het buitenland geen klant meer van jullie. Ben voor het laatst klant van jullie geweest op nummer **********

Nu is het zo dat mijn telefoon door Samsung een harde reset heeft gekregen maar ik het wachtwoord van mijn gmail account niet meer weet. Ik heb dus een aankoopsbewijs nodig van KPN om mijn mobiel verder te kunnen gebruiken.

Zeg maar hoe ik mezelf moet indentificeren, want ik ben het echt.

Admin: telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy + titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

11 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Wie vraagt jou om een aankoopbewijs? Google?
Vreemde situatie lijkt me ...
het gmail account is van Google, maar staat in principe los van je toestel.
Als je je gmail wachtwoord kwijt bent, kan je deze via internet laten resetten

Staat er soms een activatieblokkade op je toestel, waarvoor je het wachtwoord nodig zou hebben?
Reputatie 6
Badge +15
Gmail staat volledig los van je telefoon. Ik vind het een héél vreemd "verzoek".
Voor Gmail heb je niks aan een aankoopbewijs.
Je Gmail account is toegankelijk via elke computer, smartphone of tablet ter wereld als je je inloggegevens maar weet. Ik kan me dan ook NIET voorstellen dat je met je aankoopbewijs van je toestel uiteindelijk weer toegang tot je Gmail krijgt.
Waarom is je telefoon überhaupt gereset door Samsung?
Volg de tip van Thijs voor een wachtwoordreset van je Gmail.
Je hebt een Samsung account nodig na een harde reset van je Samsung S6. Weet het wachtwoord niet meer van het gmail account wat ik aan heb gemaakt voor het Samsung account.

Samsung vraagt mij dus om een aankoopbewijs, zodat ik kan bewijzen dat het toestel van mij is. :)
PeterG schreef:

Gmail staat volledig los van je telefoon. Ik vind het een héél vreemd "verzoek".
Voor Gmail heb je niks aan een aankoopbewijs.
Je Gmail account is toegankelijk via elke computer, smartphone of tablet ter wereld als je je inloggegevens maar weet. Ik kan me dan ook NIET voorstellen dat je met je aankoopbewijs van je toestel uiteindelijk weer toegang tot je Gmail krijgt.
Waarom is je telefoon überhaupt gereset door Samsung?
Volg de tip van Thijs voor een wachtwoordreset van je Gmail.

Denk je niet dat ik al geprobeerd heb mijn wachtwoord van Gmail te resetten maar dat dat geen mogelijkheid is :)
Al zie ik dat er na zes maanden tijd geen aankoopbewijs meer is. Kan KPN mij toch helpen te identificeren dat ik hem toch echt bij jullie gekocht heb?
Reputatie 6
Badge +16
Wat een vervelende situatie @aleksanderh. Helaas kan ik je niet helpen aan een vervangend aankoopbewijs. Deze kan ik tot een half jaar terug toesturen. Wanneer het langer geleden is dat je een toestel bij je abonnement hebt gekocht, dan kan ik dat niet. Heb je gekeken in je e-mail of je hier nog een bevestiging van het contract hebt? Mogelijk dat je hiermee uit de voeten kunt bij Samsung. Ik hoop dat het alsnog lukt!
Nee, heb het niet omdat ik niet op dat Gmail account kan. Gaat nergens over, heb een mobiel die van mij is maar ik moet bewijzen dat hij van mij is. Heel leuk al die moderne beveiligingen, heb er tot op het heden meer problemen dan profijt van gehad.

Heb toendertijd dat nieuwe gmail account aangemaakt omdat ik geen gebruik wou maken van mijn oude Samsung account/niet kon registreren op mijn normale emailadres.

Heel vreemd dat iets wat mij zou moeten helpen zoveel problemen veroorzaakt. Moet nu een nieuwe mobiel kopen omdat ik het wachtwoord van een emailadres niet weet en nu niet kan bewijzen dat iets van mij is waar ik in totaal meer dan duizend euro voor betaald heb. Lekker krom. ;)
Reputatie 1
Na een harde reset heb je volgens mij geen Samsung account nodig om de telefoon weer in te stellen. Deze stap kun je gewoon overslaan. Althans zo heb ik verleden week nog kunnen ervaren met een S4.
Als dit bij jou ook het geval is zou je via een nieuw aan te maken google account de telefoon weer aan de praat moeten kunnen krijgen.

Weet niet hoe handig je bent maar een andere optie is om het toestel te rooten en te voorzien van een custom rom. Op internet staan handleidingen genoeg.
Reputatie 6
Badge +15
Heerlijk. Dus... je koopt een telefoon, maar via de fabrikant heb je er een account (inlog?) voor. Weet je die niet meer, dan kan je je telefoon niet meer gebruiken.
Dat is in feite een soort van gijzeling. Het is JOUW eigendom dus zou je er ten allen tijde zelf over moeten kunnen beschikken en beslissen. NIET de fabrikant.
Nogal krom idd.

Ik sta op het punt mijn allereerste smartphone te kopen. Maar ik wacht toch nog even!
Reputatie 4
Badge +7
Een Samsung kan je resetten en een nieuwe Gmail account aanmaken en daarmee
inloggen. Samsung werkt niet zoals de Iphone met een lock als er iets niet goed gaat.
Dat is helemaal mooi, ik moet mijn eigen telefoon 'hacken' en het kraken als een 'dief' in plaats van dat de bedrijven die verantwoordelijk zijn voor jouw product service bieden om het euvel voor je op te lossen.

Conclusie: de beveiliging is alleen klant onvriendelijk. valt je telefoon in verkeerde handen dan ben je hem alsnog kwijt.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)