Beantwoord

Aanpassing tarief abonnement

• 12 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 159 keer bekeken

Tot verbazing vandaag mijn afrekening gekregen en zag dat deze rekening hoger is dan de voorgaande maanden. Als reden staat in de nota “ inflatiecorrectie”. Dus voortaan meer kwijt voor mijn abonnement. Waaarom daalde het tarief niet in het verleden met een neergaande conjectuur. Weer lekker eenzijdig verhaal om tarief te verhogen. Ook de wijze van communiceren over deze aanpassing roept vragen op. Jammer.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 16 oktober 2018, 10:55

Beste @John O. en Goofje, welkom! Ik begrijp dat jullie balen van de inflatiecorrectie, maar ik kan er helaas weinig aan veranderen 😞. Het klopt dat we het bij deflatie niet naar beneden stellen, dat kan je ook op onze website lezen.

@Goofje bij Telfort wordt ook inflatiecorrectie toegepast of begrijp ik verkeerd wat je bedoelt?

Voor wat betreft de wijze van communiceren: hoe had je dit anders willen zien? Tips kunnen we natuurlijk altijd meenemen!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @John O.
Per 1 oktober passen wij de jaarlijkse inflatiecorrectie toe.
Dit is normaal en gebeurd elk jaar in oktober.
Dus kun je vast sparen voor volgend jaar oktober.🐱
Maar als de kosten stijgen, waarom is een nieuw abonnement dan nu goedkoper? Niet echt klantvriendelijk. Als de nieuwe abonnementen ook stijgen en de kosten flink omhoog gaan, dan kan ik het me voorstellen. Zo lang de nieuwe abonnees minder betalen vind ik het krom en niet klantvriendelijk.
Reputatie 7
Badge +18
Ik begrijp je frustratie wel Goofje, maar iedereen krijgt deze mail met inflatiekosten, ik heb hem ook gehad.
Ook de klanten die pas klant zijn geworden en de nieuwe klanten moeten de inflatie betalen.
Die korting waar jij op doelt is echt om nieuwe klanten binnen te halen.
Jij hebt ook korting gekregen toen je een nieuwe klant werd van KPN.
Bestaande klanten krijgen weer de voordeel van KPN-compleet.
Ik snap dat dat is om nieuwe klanten binnen te halen, maar ik vind het niet kloppen dat ze zeggen dat ze de gestegen kosten moeten dekken, terwijl het abonnement binnen een jaar alleen maar goedkoper is geworden. Dan klopt er daar iets niet. En het is voor mij wel een reden om te overwegen om terug te gaan naar Telfort in juni. Daar heb ik dit nooit gehad. Het gaat niet om de kosten, maar om het idee.
En dat iedereen die mail krijgt zegt natuurlijk niets over de klantvriendelijkheid. En ook niet over de vraag van John O, waarom er in het verleden dan niet naar beneden is bijgesteld bij deflatie.
Reputatie 7
Badge +27
Beste @John O. en Goofje, welkom! Ik begrijp dat jullie balen van de inflatiecorrectie, maar ik kan er helaas weinig aan veranderen 😞. Het klopt dat we het bij deflatie niet naar beneden stellen, dat kan je ook op onze website lezen.

@Goofje bij Telfort wordt ook inflatiecorrectie toegepast of begrijp ik verkeerd wat je bedoelt?

Voor wat betreft de wijze van communiceren: hoe had je dit anders willen zien? Tips kunnen we natuurlijk altijd meenemen!
Ook de klanten die pas klant zijn geworden en de nieuwe klanten moeten de inflatie betalen..
In tegendeel, nieuwe klanten "en over het algemeen zijn dat klanten die in de afgelopen 3 maanden een overeenkomst hebben gesloten", hebben niets te maken met die inflatiecorrectie. Klanten die de overeenkomst dus zijn aangegaan tussen 1 Juli 2018 en 30 September 2018 zijn gevrijwaard van de inflatiecorrectie die op 1 Oktober is ingegaan.

Tevens is er nog een uitzondering; mensen die de overeenkomst hebben gesloten voor 1 maart 2009 hun overeenkomst zijn aangegaan en deze continue stilzwijgend hebben laten doorlopen, betalen eveneens geen inflatiecorrectie.

De inflatiecorrectie heeft overigens helemaal niets te maken met de tussentijdse verhogingen, dus ook niet met extra investeringen in infrastructuur etc. daarvoor is de prijsverhoging die eerder dit jaar heeft plaatsgevonden bedoeld.

Bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/tarieven/inflatiecorrectie.htm

Ik snap dat dat is om nieuwe klanten binnen te halen, maar ik vind het niet kloppen dat ze zeggen dat ze de gestegen kosten moeten dekken, terwijl het abonnement binnen een jaar alleen maar goedkoper is geworden.
Inflatiecorrectie heeft helemaal niets met nieuwe klanten binnenhalen te maken, noch met het dekken van bepaalde kosten of investeringen.
Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Inflatie

Dan klopt er daar iets niet. En het is voor mij wel een reden om te overwegen om terug te gaan naar Telfort in juni. Daar heb ik dit nooit gehad. Het gaat niet om de kosten, maar om het idee.
Ook Telfort doet hier aan, zie ook de website van Telfort:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/inflatiecorrectie-mobiele-abonnement.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/inflatiecorrectie/ Ook op het forum van Telfort wordt geregeld gesproken over inflatiecorrectie. Wellicht had je een abonnement die daar nog van gevrijwaard was, maar de kans dat je hier alsnog mee te maken gaat krijgen is zeer groot aangezien dit ook gewoon in de Algemene Voorwaarden bij Telfort staat vermeld.
Reputatie 7
Badge +18

Dan klopt er daar iets niet. En het is voor mij wel een reden om te overwegen om terug te gaan naar Telfort in juni. Daar heb ik dit nooit gehad. Het gaat niet om de kosten, maar om het idee..

Als je wat quote, doe het dan ook goed.
Dit heb ik nooit gezegd, 'heb ook nog nooit Telfort gehad....
Dit zijn de woorden van Goofje
Reputatie 7
Badge +10
Overigens is er de afgelopen decennia nooit sprake geweest van deflatie. De laatste keer was in 1987.
Bron: https://nl.inflation.eu/inflatiecijfers/nederland/historische-inflatie/cpi-inflatie-nederland.aspx

Reageer