Beantwoord

Abo behouden na emigratie

• 8 december 2017
  • 4 reacties
  • 225 keer bekeken

Hoi,
In februari loopt mijn abonnement bij jullie af. Ik wil deze graag verlengen met een SIM only abonnement (10gb+onbep.bel,sms). Kort daarna verhuis ik officieel naar Portugal. Kan ik dit abonnement dan gewoon behouden?
Groetjes, Elisa.
icon

Beste antwoord door Bart_ 12 december 2017, 11:00

Dag Elisa! Dat lijkt me een heel spannende stap, om naar Portugal te verhuizen! Ga je tijdelijk daarheen of is het definitief?

De reden dat ik dat vraag is niet alleen voor de aardigheid: als je voor heel lange tijd gaat zou je er ook voor kunnen kiezen om je abonnement om te zetten naar een prepaid. Die kun je dan gebruiken als je bijvoorbeeld eens in Nederland bent en je behoudt je nummer uiteraard. In Portugal kun je dan een Portugees nummer nemen.

Wat je vraagt is natuurlijk wel mogelijk. Je adres kan gewijzigd worden naar een buitenlands adres. Het contractantsadres moet echter wel in Nederland zijn en uiteraard moeten we van een Nederlands bankrekening kunnen incasseren.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je reactie! Ik neem het even van mijn collega Bart over. Advies is in dit geval inderdaad om je abonnement om te zetten naar prepaid. Dat kan door even te bellen met het gratis nummer 0800-0105. Je kunt het ook als abonnement laten staan, maar je moet hiervoor een 'duurzame band' met Nederland hebben en als ik het goed lees, heb je dat in principe niet echt meer straks, toch?

Let erop dat als je nummer omgezet wordt naar prepaid het van belang is dat je elke 6 maanden gebruik maakt van de simkaart. Dat betekent bellen, sms'en, mobiel internet verbruiken óf opwaarderen. Als je nog vragen hebt, laat je het me weten?
Hoi Bart,

Dank voor je antwoord. Ik heb ook al een Portugees nummer, maar vind het fijn om m'n eigen Nederlandse nummer ook te behouden. Mooi om te horen dat dat mogelijk is, zelfs met een databundel en belminuten. Ik blijf gewoon een Nederlandse bankrekening en een contactadres hebben.
Dank voor je antwoord.

Groeten, Else.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Elisa. Ik heb geen reactie meer van je gelezen. Is alles je inmiddels duidelijk? Als je nog vragen hebt dan hoor ik het heel graag van je!
Reputatie 7
Badge +19
Dag Elisa! Dat lijkt me een heel spannende stap, om naar Portugal te verhuizen! Ga je tijdelijk daarheen of is het definitief?

De reden dat ik dat vraag is niet alleen voor de aardigheid: als je voor heel lange tijd gaat zou je er ook voor kunnen kiezen om je abonnement om te zetten naar een prepaid. Die kun je dan gebruiken als je bijvoorbeeld eens in Nederland bent en je behoudt je nummer uiteraard. In Portugal kun je dan een Portugees nummer nemen.

Wat je vraagt is natuurlijk wel mogelijk. Je adres kan gewijzigd worden naar een buitenlands adres. Het contractantsadres moet echter wel in Nederland zijn en uiteraard moeten we van een Nederlands bankrekening kunnen incasseren.

Reageer