Beantwoord

Abo ophogen met oude regeltjes!? Dus voor hetzelfde geld minder data en minder belminuten.


Reputatie 1
Badge
Mijn vrouw is 16 jaar geleden mindervalide geworden (oa slechtziend en verminderde coördinatie). Zij dacht nooit mee te kunnen komen in de nieuwe mobile wereld.
Sinds een paar dagen probeert zij mijn “oude” mobiel uit. En met spraakbesturing kan ze behoorlijk wat met een smartphone. Daarom wil ze bij haar huidige abonnement ook wat data.

Het verhaal hieronder is inclusief € 5 korting en met dubbele belminuten en data,

Zij heeft nu een abonnement van 200 minuten voor € 8,50 per maand. (met een senioren telefoon die we hebben gekocht)

Omdat het abonnement in september is gestart, zit zij, volgens de callcentermedewerker van KPN, vast aan de oude regels.
Dus ophogen betekent: 300 belminuten + 1 Gb data voor € 15
Op de site staat nu; 400 belminuten + 2 Gb data voor € 15

Als je als bestaande klant SIM only wil ophogen, krijg je minder dan een nieuwe klant!:?
(er is geen telefoon die afbetaald moet worden o.i.d.)

Waarschijnlijk zal ze de 300 minuten en 1 Gb nooit opmaken. Maar daar gaat het ook niet om. Dit is een principekwestie. Ik heb al voorgesteld om naar T-mobile te gaan, puur uit protest.

Kan KPN hier nog iets betekenen een de "regels" her en der wat aanpassen?
icon

Beste antwoord door Koen_1 19 juni 2017, 15:54

Hoi @hanspanso, ik heb de situatie bekeken, en helaas klopt wat de callcentermedewerker aangegeven had wel. Het abonnement van je vrouw zit in een oudere "propositie". Omdat het abonnement nu nog niet verlengd kan worden kan alleen binnen de voorwaarden van deze oude propositie aanpassingen gedaan worden 😞 Helaas is het niet mogelijk om hier een uitzondering op te maken.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij zit die medewerker er naast. Iniedergeval zal deze week een WebCare specialist voor je nakijken wat de mogelijkheden zijn!
Reputatie 1
Badge
thanks
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @hanspanso, graag bekijk ik de specifieke situatie, en kijk ik wat ik kan betekenen hierin! Stuur je hiervoor een reactie op m'n privébericht ? Ik hoor graag weer van je 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Volgensmij zit die medewerker er naast. Iniedergeval zal deze week een WebCare specialist voor je nakijken wat de mogelijkheden zijn!

Klopt denk ik wel. Als het abonnement voor 26 september 2016 is 'aangevraagd', zit ze onder de voorwaarden/tarieven van toen, en destijds had het basis abonnement 500MB en niet 1GB.
Reputatie 1
Badge
@gjtm,
Wanneer het klopt, betekent het dan dat het ook eerlijk is?
De voorwaarden zijn aangepast ten gunste van nieuwe abonnees. Wat is de reden dat eerdere abonnees niet mee mogen profiteren? :?
Ik heb het puur over de SIM-only pakketten.
Reputatie 6
Badge +7
@gjtm,
Wanneer het klopt, betekent het dan dat het ook eerlijk is?
De voorwaarden zijn aangepast ten gunste van nieuwe abonnees. Wat is de reden dat eerdere abonnees niet mee mogen profiteren? :?
Ik heb het puur over de SIM-only pakketten.


De voorwaarden worden regelmatig aangepast voor nieuwe abonnementen/proposities, soms inderdaad nadelig voor bestaande klanten, maar niet altijd. Zo zit het nieuwe zorgeloos premium zonder spotify terwijl abonnees van voor 1 juni het incl. spotify krijgen, ook als ze nu nog zorgeloos standaard hebben en het na 1 juni willen 'verhogen', en de prijs is hetzelfde. Uiteraard heb je hier niet veel aan, en hoop ik ook dat een medewerker toch nog iets voor je kan betekenen. 😃
Reputatie 1
Badge
Thanks! @gjtm,
Dat er regelmatig e.e.a. wordt aangepast is logisch idd.
Maar zodra je een abonnement naar boven wil bijstellen, zou KPN blij moeten zijn omdat je meer gaat uitgeven. Als KPN dat niet beloond, dan klopt er iets niet in de bedrijfsvoering lijkt me.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @hanspanso, ik heb de situatie bekeken, en helaas klopt wat de callcentermedewerker aangegeven had wel. Het abonnement van je vrouw zit in een oudere "propositie". Omdat het abonnement nu nog niet verlengd kan worden kan alleen binnen de voorwaarden van deze oude propositie aanpassingen gedaan worden 😞 Helaas is het niet mogelijk om hier een uitzondering op te maken.
Reputatie 1
Badge
Hallo @Koen, Bedankt voor de moeite! Maar sorry,,,,,ik ben niet blij met het antwoord.

Het valt me vies tegen van KPN;, dit is klantonvriendelijk, halsstarrig en onverstandig.
Ik zie ook niet wat KPN te verliezen heeft om gewoon een nieuw contract af te sluiten.

Ik heb bij T-mobile een vergelijkbaar probleem gehad. Zij begrijpen echter wél hoe je klanten moet binden, T-mobile bood mij als vaste klant voordelen. 🆒

De einddatum van het genoemde contract: 06-05-2018 (€ 8,50 * 11 maanden = € 93,50 tot einde contract).
KPN geeft mij (ons) geen enkele reden om dit mobiele contract niet over te sluiten naar een andere provider. 😞
Reputatie 4
Badge +2
Ik begrijp ook totaal niet waarom KPN zo halsstarrig hier aan vasthoud. In het verleden heb ik hetzelfde meegemaakt, ik wilde mijn Sim-only opwaarderen van 200 belminuten naar onbeperkt en moest ook eerst het oude abonnement uitzitten.
Omdat het hier ook om Sim-only abonnementen ging, zit hier geen enkele vorm van "financiering" van een nieuw toestel in verweven.
Dus dat kan de reden ook niet zijn van een vaste abonnements/afbetalings periode..
Verder geeft KPN zelf aan dat een bel of databundel tijdens de looptijd, meerdere keren kan worden aangepast (Naar boven of weer terug tot aantal min./MB bij aanvang abonnement).
Dus ik ben bang dat KPN de strekking van zijn eigen regeltjes niet meer begrijpt.
Reputatie 7
De reden is dat de geautomatiseerde systemen zo star zijn dat de organisatie zelf gemangeld wordt door haar eigen ICT voorziening. Ik denk dat de wil bij de meeste medewerkers en bij de commercie er wel zal zijn, maar dat ze teruggefloten worden door de onmogelijkheden van de geautomatiseerde systemen,
Reputatie 4
Badge +2
De reden is dat de geautomatiseerde systemen zo star zijn dat de organisatie zelf gemangeld wordt door haar eigen ICT voorziening. Ik denk dat de wil bij de meeste medewerkers en bij de commercie er wel zal zijn, maar dat ze teruggefloten worden door de onmogelijkheden van de geautomatiseerde systemen,Dat kan toch niet maatgevend zijn ? Straks krijg ik nog te horen dat het "beleid" is, om systemen niet te moderniseren om klanten te kunnen dwarsbomen. 😫
Reputatie 7
De reden is dat de geautomatiseerde systemen zo star zijn dat de organisatie zelf gemangeld wordt door haar eigen ICT voorziening. Ik denk dat de wil bij de meeste medewerkers en bij de commercie er wel zal zijn, maar dat ze teruggefloten worden door de onmogelijkheden van de geautomatiseerde systemen,Dat kan toch niet maatgevend zijn ? Straks krijg ik nog te horen dat het "beleid" is, om systemen niet te moderniseren om klanten te kunnen dwarsbomen. 😫Dat kan ook niet maatgevend zijn, helaas is het wel de realiteit.
Ken je nog een andere organisatie waar je maar één wijziging tegelijkertijd kan doorvoeren.
Ken je nog een andere organisatie waar een order "vast kan komen te zitten" zonder dat iemand daarvan (direct) op de hoogte gesteld wordt?
Ken je nog een andere organisatie waar het vrijwel onmogelijk blijkt om de einddatum van een contract te corrigeren zodat deze niet langer dan 24 maanden loopt.
Enz. Enz. Enz.
Reputatie 4
Badge +2
Euuuhh ...... ??? UPC 😋
Reputatie 1
Badge
Het is logisch dat een klant gehouden wordt aan zijn contract. Maar...... als een klant wil ophogen, is het logisch de klant de voordelen van het laatste abonnement te bieden. Het is jammer dat KPN dat niet begrijpt....of wil begrijpen. Klanten zijn het grootste goed.

Ik geloof niet dat het aan het CRM systeem ligt dat KPN niet flexibel is, maar aan het beleid,
In het antwoord van @Koen staat " Helaas is het niet mogelijk om hier een uitzondering op te maken."
Daar zit de crux. Het zou geen uitzondering moeten zijn maar een regel: "Wil de klant zijn abonnement ophogen, dan doet KPN dat volgens de meest gunstige voorwaarden voor de klant."
Een beetje verkoper zou dat dan ook vanaf dat moment een contract voor 2 jaar afsluiten. Maar niet KPN....🤑

KPN heeft zoveel potentieel maar is in veel opzichten veel te log. 😮
Reputatie 7
Ik geloof niet dat het aan het CRM systeem ligt dat KPN niet flexibel is, maar aan het beleid,Welk CRM systeem? Ik heb het gewoon over de adminstratieve systemen binnen de organisatie. Geloof me, die zijn zo inflexibel dat de kans zeer reëel is dat het maken van een uitzondering (zie bericht van Koen) "technisch" gewoon echt niet mogelijk is.
Reputatie 1
Badge
Ik geloof niet dat het aan het CRM systeem ligt dat KPN niet flexibel is, maar aan het beleid,Welk CRM systeem? Ik heb het gewoon over de adminstratieve systemen binnen de organisatie. Geloof me, die zijn zo inflexibel dat de kans zeer reëel is dat het maken van een uitzondering (zie bericht van Koen) technisch gewoon echt niet mogelijk is.
Ah... I see... en ja ik geloof je. Waardeloos is het wel.
Uit protest naar t-mobile gaan valt KPN waarschijnlijk niet eens op. Maar het idee geeft me wel een lekker gevoel.
Reputatie 7
Wij zitten zelf al jaren bij T-Mobile. 😎
Reputatie 1
Badge
Ik ook! Volgend jaar dus samen met mijn vrouw. 😎
Eigenlijk was ik van plan om beide abonnementen onder te brengen bij KPN...... dat gaat dus niet gebeuren....

Reageer