Beantwoord

Abonnement 17 januari opgezegd

  • 13 February 2019
  • 19 reacties
  • 379 keer bekeken

Met datum 17 januari heb ik mijn abonnement opgezegd per aangetekend brief. Vandag heb ik met de Klantenservice gesproken omdat ik geen bevestiging heb ontvangen.

Volgens de Klantenservice is een verzonden briefje NIET voldoende. Mijn opzegging wordt nu een maand later op stop gezet.

Dat kan niet. Wat kan ik doen dat mijn opzegging van een maand doorgaat? Ik heb geen zin meer om te bellen en in de wachtlijn te zitten....
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 February 2019, 17:26

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Andy! Jammer te horen dat je ons wilt verlaten. Maar, als dat je keus is, dan moeten we dat natuurlijk ook goed verwerken. Je kunt, mits je buiten contract bent, altijd opzeggen. Hiervoor geldt een maand opzegtermijn. Dat betekent dat als je de brief op 17 januari hebt verzonden, we in principe de opzegging per 17 februari uitvoeren. Daar krijg je dan, van tevoren, een bevestiging van. Ik begrijp alleen uit je bericht dat jij nooit die bevestiging hebt gekregen. En dat, na bellen, bleek dat de opzegging nog niet in het systeem stond. Graag kijk ik dit verder voor je na. Wil je daarvoor je gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt?


Het is achteraf, maar voor dingen als opzeggen kun je beter bellen of met ons chatten. Dan kan de opzegging namelijk gelijk in het systeem worden gezet op de door jou gewenste datum en krijg je daar ook direct de bevestiging van. Brieven worden ook verwerkt, maar daar zit vertraging in ten opzichte van de andere kanalen.
Hartelijk bedankt voor de reactie. Het profil heb ik ingevuld.

Ik had echt geen bevestiging ontvangen. Dan belde ik woensdag 13 februari KPN, de medewerker zei tegen mij, de brief is aangekomen (stond in het systeem) , toch een brief is niet voldoende. Hij kan mijn opzegging dus vanaf dit moment bevestigen, als ik KPN bel!

Ik vind dat heel vervelend, dat de medewerker van KPN een eigen wet hebben. Ik ga ook met deze woorden en de bevestiging met datum 16 maart niet akkoord.
Reputatie 7
Badge +16
Eigen regels valt wel mee, het is meer dat er een foutje is gemaakt (Vervelend, maar kan gebeuren). Waarschijnlijk kon de medewerker het zelf niet meer oplossen en moest het doorgezet worden naar een afdeling met meer mogelijkheden maar de medewerker wist waarschijnlijk niet hoe (Ik zie dit helaas vaker ^^').

Dat gezegd te hebben, als er een duidelijke opzegbrief binnen is zou ik mij absoluut geen zorgen maken, ik raad je wel aan om de facturen - Desondanks de opzegging te blijven betalen.

KPN heeft zich, net als ieder ander bedrijf zich aan de wet te houden en er zijn hiervoor in Nederland nette beroepsprocedures die bindend zijn (Via het ACM bijvoorbeeld). Dat gezegd te hebben, ik heb de brief niet gelezen dus ik kan hier zelf geen conclusies uit trekken of de opzegdatum contractueel mogelijk was (Het moet op een toegestane datum zijn en niet eerder dan je hebt overeen gekomen met KPN 😉 Oftewel na die ene maand en na de oorspronkelijk overheen gekomen termijn). Indien aan deze voorwaarden zijn voldaan verwacht ik geen enkele problemen met het doorvoeren van de opzegging en als dit iets te laat zou zijn, heb ik er alle vertrouwen in dat dit met terugwerkende kracht gedaan kan worden.

Dit gedoe blijft vervelend natuurlijk en verdiend zeker niet de schoonheidsprijs, na de hand van de brief zou er op z'n minst contact opgenomen moeten worden maar dat is dan weer mijn mening.

Gelukkig pakt Erik het op en naar mijn mening is hij een echte topper 😉 Ik heb er alle vertrouwen in dat hij duidelijkheid kan scheppen 😄
Bedankt SjorsK

Update:

Vandag belde miju een medewerker van KPN. De opzegtermijn wordt teruggezet op 17 februari, dus een maand....

Hij bevestigd niet de worden van de erste medewerker. Opzegbrief is voldoende en er moet ook geen belletje gedann worden om een opzegtermijn te bevestigen. Toch beveelt het KPN aan! Zij probeeren de klant te bellen, maar bellen zonder nummerweergave. Dus, geen mens kan terug bellen...

Als ik de juiste bevestiging op papier/mail heb ben ik tevreden. Maar het gedoe van de helpdesk van KPN is voor zo een bedrijf toch vervelend...
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen dat je nog even gebeld bent vandaag, Andy en dat de datum aangepast wordt! Heb je daar inmiddels ook een bevestiging van binnen?

Voor de volledigheid, betreffende facturering: ik verwacht dat je dan de slotfactuur in maart krijgt. Daarop worden de kosten gecorrigeerd teruggaand naar de opzegdatum. Heel soms komt het voor dat de slotfactuur een maand vertraagd komt. Dus mocht je in maart nog een reguliere factuur krijgen, dat komt in orde.

Het klopt verder inderdaad dat een brief zeker voldoende is. Afhankelijk van de inhoud van de brief doen we belpogingen als we meer informatie nodig hebben. Zo niet, dan wordt hij normaliter gewoon verwerkt.
Reputatie 7
Badge +16
Fijn om te horen dat het gelukt is, heel stiekem had ik wel verwacht dat het zou lukken 🙂

KPN probeert trouwens vaker te bellen via een alternatief nummer zodat je kan herkennen dat KPN gebeld heeft, het kan zijn dat nog niet elke afdeling over is. Verder weet ik uit ervaring dat KPN je probeert terug te bellen op een ander tijdstip als het eerst niet lukt (Wel zo netjes 🙂 )
Ik heb niet, zoals door de beller aangegeven, een bevestiging via mail ontvangen...🤔
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Andy, ik kan ieder geval bevestigen dat de opzegging is ingevoerd. Ik ga ervan uit dat de bevestiging nog volgt. Ik zie ook dat een maand abonnementskosten is gecrediteerd om de verkeerde opzegdatum te corrigeren. Ik heb een agendapunt ingesteld voor aanstaande maandag, dan controleer ik of de bevestiging is aangemaakt. Als dat niet het geval is ga ik er achteraan. Jammer dat dit zo lastig is verlopen!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Andy, de bevestiging zou al verstuurd moeten zijn zie ik nu (op 13-2). Ik heb de mail nog eens nagestuurd, kun je controleren of die is binnengekomen ( op info@..)? Als dat niet zo is stuur ik een kopie via ons eigen mailaccount. De opzegging wordt op 16-3 afgerond. Zoals hierboven aangegeven zijn de laatste maand abonnementskosten gecorrigeerd. Ik ga ervan uit dat het zo in orde is 🙂
Hoi Joran, de bevestiging met datum 13-02 heb ik ontvangen en is verkeerd. In de mail is het datum 16-03 aangegeven. Vandag kwam er een tweede mail. Ook met opzegdatum 16-03.

Kan KPN niet in mijn briefje zien, dat ik het contract opgezegd heb aangetekend 17 januari, ontvangen door KPN 18 januari.

Dus, ik moet toch verwachten kunnen, dat er een bevestiging met datum 18-02 an mijn adres komt of niet?

Credietfactuur heb ik ontvangen, maar het berag was al door mij betaald...
Reputatie 7
Badge +28
Ah, dan begreep ik je verkeerd. We kunnen geen opzegdatum in het verleden zetten, dit is altijd een maand. Vanaf 16-3 is het abonnement dus opgezegd, de kosten voor de laatste maand zijn teruggestort waardoor je vanaf de gewenste opzegdatum geen kosten meer hebt.
Ik vraag mij af, is deze manier de manier van KPN in het algemeen....

Zo gaat het verder...

Met datum 7 februari heb ik een overstapservice aangevraagd via een andere aanbieder. Dezelfde dag komt er een bericht, dat KPN de aanvraag niet accepteerd. En dat, omdat het internet in mijn woning met nummer 21C is, maar de hoofdaansluiting in nummer 21 is. Wat vervelend, dat is KPN bekend sinds jaren...

16 februari heb ik een aangetekend opzegging via post verzonden, ontvangen door KPN 17 februari.

25 februari belt een medewerker van KPN en vroeg mij, heb ik een overstapservice aangevraagd. Ja, dit heb ik gedaan. Wij hebben over de aansluit nummer 21 en mijn woning 21C gesproken, hij zij, dat is dudelijk en hij kan dat in het systeem zien.

26 februari ontvang ik een bericht van KPN, dat er een overstapservice aangevraagd is. Als termijn is 6 maart aangegeven. Maar ook in het bericht: Klopt het dat u geen verbinding van KPN meer wilt hebben op dit adres? En hebt u dit aan ons doorgegeven? Dan hoeft u niks te doen en kunt u dit bericht negeren. Controleer alstublieft wel goed of u de bevestiging hebt ontvangen van de opzegging van uw abonnement of verhuizing. Hebt u deze bevestiging nog niet ontvangen? Bel dan met 0800-0402 om uw abonnement alsnog op te zeggen. Zo voorkomt u dubbele abonnementskosten.

Nog een keer aan KPN. Ik moet niet bellen. Ik heb een overstapservice aangevraagd en ook zelfst een opzegging aangetekend verzonden welke door KPN ontvangen is. Ik ben er gebelt worden door een medewerker. Ik heb een opzegtermijn van 4 weken. Begrijpt dat KPN niet? Ik betaal geen dubbel abonnementskosten!!!!

8 maart heb ik een bericht van KPN ontvangen: bevestiging van opzegging 7 april. 😡
Bevestiging moet er zijn 7 maart!!!!

Ik ben er blij dat ik nu nog alleen een abonnement voor ons bedrijf heb. En nog meer blij ben ik, als ik deze aan het eind van de jaar kan opzeggen....
Reputatie 7
Badge +28
Zijn er inmiddels al diensten via de nieuwe provider? In de mail van 8-3 staat vermeld "Als u geen gebruikmaakt van de overstapservice beëindigen we Internet Instap per 7 april 2019." Aangezien je daar wel gebruik van maakt wordt de overstapdatum bepaald door de datum waarop de nieuwe aanbieder kan leveren, wat 6-3 zou moeten zijn. De mail lijkt de overstapdatum wel te hebben gekruist wat het er allemaal niet overzichtelijker op maakt 😞
Ja, alle diensten sinds 6-3 via de nieuwe provider.
Vandag heb ik een nieuwe factuur ontvangen voor de Mobil nummer 06 20 *** SIM kaart 705***.

Ook heb ik nog steeds geen correcte opzegtermijn voor mijn Internet en Thuis telefoon ontvangen.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Andy, het mobiele nummer is per 16-3 opgezegd. De factuurdatum ligt rond de 13e waardoor je nog deze laatste factuur krijgt. Rond 13-4 ontvang je de slotfactuur waarop de abonnementskosten vanaf 16-3 worden teruggeboekt.

Ik vraag me wel af of de opzegging van het thuisabonnement goed gaat. Er wordt nu gewacht op een berichtje van de nieuwe provider maar daar heb je al lang en breed diensten van. Ik heb mijn collega's van de afdeling opzeggingen gemaild en verzocht het abonnement per direct te beëindigen. Ik zorg dat eventuele kosten vanaf 7-3 worden gecrediteerd.

De hele procedure voor beide abonnementen loopt behoorlijk moeizaam, mijn excuses hiervoor. We zorgen dat je onder de streep niet te veel betaalt maar het zou heel fijn zijn als dit wat soepeler verliep. Ik ga ervan uit dat we dit snel helemaal kunnen afronden.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb reactie gekregen. Mijn uitleg over de overstapservice klopt niet, je maakt daar geen gebruik van en hebt zelf een brief gestuurd over de opzegging van het abonnement. Die schriftelijke opzegging was echter nog steeds niet verwerkt. Omdat er nu een andere aanbieder actief is op de lijn wordt de KPN verbinding automatisch opgezegd met een maand opzegtermijn. Die maand opzegtermijn wordt nu rechtgezet, de opzegging wordt morgen verwerkt. Ik maak een creditering aan voor de kosten vanaf 7-3, zodat je die op de slotfactuur weer terugziet.

Waarom het nu met twee verschillende abonnementen misgaat is me een raadsel maar het is erg slordig. Ik ga ervan uit dat het nu goed is afgehandeld. Hou de slotfacturen van beide abonnementen in de gaten en laat het me weten als je nog vragen hebt.
Hartelijk bedankt voor uw aantwoord..

Dat ik geen gebruik maak van de overstapservice, is niet correct. KPN had de opstapservice gewijgerd... Z.b. wat ik schreef:

Met datum 7 februari heb ik een overstapservice aangevraagd via een andere aanbieder. Dezelfde dag komt er een bericht, dat KPN de aanvraag niet accepteerd. En dat, omdat het internet in mijn woning met nummer 21C is, maar de hoofdaansluiting in nummer 21 is. Wat vervelend, dat is KPN bekend sinds jaren...

Hier moet ik zeggen , dat mijn nieuwe provider dit makelijk opgelosst had met Internet op nummer 21 en factuuradres op 21C.

Zelfst de medewerker in een shop kan via zijn computer zien, dat de aansluit op 21 is en de gebruiker 21C woont. Ik ga ervan uit, dat het zeker bij KPN bekend is, de leiding is ja van KPN.... dat de opstapservice niet geaccepteerd wordt door KPN blijft vervelend...

Ik heb geen zin en energie meer...


Maar voor uw: bedankt voor de moeite
Reputatie 7
Badge +30
Excuses, Andy. Het loopt in de de uitleg een beetje door elkaar merk ik. Joran is er even niet, vandaar dat ik reageer. Omdat de overstapservice geweigerd is, zoals je al schrijft, is die ook verder niet bij ons in het systeem gekomen. Waardoor de afdeling opzeggingen deze, misgelopen, overstapservice gemist heeft. En dus uit is gegaan van het alleen jouw eigen brief.

Door Joran's interventie is de opzegdatum van het thuisabonnement nu naar voren gehaald, en inmiddels uitgevoerd. Je krijgt op je normale facturatiedatum de slotfactuur waarop de abonnementskosten gecrediteerd worden teruggaand naar 7 maart. Ook voor het mobiele abonnement is de opzegging op 16 maart uitgevoerd. Daarvan krijg je in april je slotfactuur met creditering teruggaand naar 16 maart.

Reageer