Beantwoord

Waarom betaal ik net zoveel voor mijn abonnement als een luxer toestel nu?

  • 23 January 2019
  • 5 reacties
  • 83 keer bekeken

Hallo,

Ik was aan het kijken naar de mogelijkheid om mijn internet bundel te verhogen. Een prijsverhoging van €15,- per maand daar schrok ik nogal van. Ik heb zorgeloos instap 1g met een Nokia 6, mijn maandbedrag is €35,35 inclusief KPN compleet. Tot mijn verbazing zie ik een abonnement voorbij komen van KPN via gsmweb met een Nokia 8 zorgeloos compleet - onbeperkt voor €35,- per maand. Hoe kan het dat een trouwe KPN klant net zoveel betaald voor een minder luxe toestel en een eenvoudiger abonnement?
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic
icon

Beste antwoord door Nadia 24 January 2019, 12:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hah Ran040, leuk dat je hier op het forum van KPN terecht bent gekomen. Goeie vraag! Omdat ik niet al je gegevens heb kan ik deze vraag niet helemaal toegepast op jouw situatie beantwoorden. Ik leg daarom hier alvast globaal uit hoe de prijsopbouw van je toestel en abonnement werkt.

Sinds mei 2017 betaal je jouw toestel los van je abonnement (bel/sms en data). Vanaf dat moment moeten de providers zich ook houden aan de Wet Financieel Toezicht (wft), er gelden strengere regels voor een krediet. Voordeel je weet precies wat je voor het toestel betaalt gedurende de looptijd van je contract.

Als voorbeeld een nieuw model mobiel: Huawei Mate 20 Pro met een nieuwprijs van € 816, dan betaal je in 24 maanden 34,- p/mnd voor het toestel. De afbetaling van het toestel stopt automatisch na de contractperiode, je betaalt dus nooit meer dan de winkelwaarde die je op het moment van aanschaf overeen bent gekomen. Zoals zoveel elektronicaproducten zakken deze (enorm) in waarde na verloop van tijd, de doorloop van deze goederen zijn snel en innovatie gevoelig. Een jaar later kan het toestel zomaar met enkele tientallen tot honderden euro's in prijs zijn gezakt, afhankelijk van de markt.

Dat maakt het onmogelijk je abonnement, of eigenlijk je toestel, van x maanden geleden te vergelijken met een toestel van nu. Als je wilt kijk ik graag even met je mee naar je huidige abonnement, misschien mag je deze verlengen! Dan kan ook jij weer een luxe toestel met een vernieuwd abonnement krijgen voor ongeveer hetzelfde geld. Wil je daarvoor het forumprofiel aanvullen met postcode en huisnummer? Ik hoor graag van je! :)
Hoi Nadia,

Ik heb mijn profiel verder ingevuld, hopelijk kan je me nu verder helpen.

Gr Randolph
Reputatie 7
Hey Randolph, super. Nu kan ik even naar je abonnement kijken. Je abonnement is nog niet verlengbaar, het contract loopt tot 23 april 2020. Het klantnummer dat je hebt ingevuld is een KPN Basis ( 200 bel/sms en 1 GB data) voor € 20,28 p/mnd + Toestel € 10,00 p/mnd. Met de KPN Compleet voordelen verdubbelt je bel/sms naar 400 en data naar 2 GB. Ook krijg je 5,- p/mnd Compleet korting op het abonnement je betaalt in totaal € 25,28 p/mnd voor het abonnement.

Als je dit wilt verhogen naar een Zorgeloos Instap (incl. Compleet voordeel: Onbeperkt bel/sms en 6 GB data) betaal je 6 euro extra. Dat komt neer op € 31,28 p/mnd.

Had je hier nog vragen over?
Hey Nadia,

Bedankt voor je bericht!
Ik heb gekeken waar ik dat kan regelen maar dat is me niet helemaal duidelijk. Kan jij dat voor mij in orde maken of mij vertellen waar ik dat kan doen?
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Randolph
Reputatie 7
Graag gedaan Randolph 🙂 Uiteraard kan ik je vertellen waar je dat kunt vinden. In MijnKPN kun je je gegevens en abonnement wijzigen. Ga daarvoor naar;
  • Inloggen MijnKPN app
  • Producten
  • Onder abonnementsgegevens vind je 'Abonnement' wijzigen'
  • In het kader Mijn abonnement kun je op de pictogram drukken om het gewenste abonnement te selecteren
  • Bevestig je keuze en je kunt vanaf de 1e van de maand gebruik maken van je nieuwe bundel
Als je er niet uitkomt, geef een gil. Dan wijzig ik het voor je 🙂

Reageer