Abonnement afsluiten

• 7 april 2015
  • 4 reacties
  • 2754 keer bekeken

L.s.

Onlangs probeerde ik een abonnement af te sluiten bij KPN, ik probeerde dit telefonisch.

Na het hele invulproces (id, nummerbehoud, etc.) te hebben afgerond deelde de telefoniste mij mede dat er een foutmelding was, ze kon het abonnement niet afsluiten.

Uiteraard vroeg ik waarom, hierop kon ze geen antwoord geven, ze wist het niet, de foutmelding gaf geen code/beschrijving weer, alleen fout.

Vervolgens probeerden we het nog een keer (opnieuw het invulproces), en jawel, hetzelfde, fout. "Meneer ik kan geen abonnement afsluiten met deze foutmelding".

Na enigzins verbijsterd het gesprek verbroken te hebben, besloot ik het nog een keer te proberen, ik dacht, andere telefonist(e), andere kansen.

Maar helaas ook na deze poging kreeg ik weer te horen, "Meneer ik krijg een foutmelding, ik kan geen abonnement afsluiten, ik weet alleen niet wat deze foutmelding betekend" 

Wat deze telefonist mij wel kon mededelen is dat KPN mij een brief zou sturen waar in staat waarom ik geen abonnement af kon sluiten, omdat een "speciale" afdeling dat wel zou kunnen zien.

Nou je raad het al.. in de brief stond helemaal geen uitleg, alleen dat met de gegevens die ik verstrekte geen abonnement kon worden afgesloten. *ZUCHT* De gegevens zijn correct doorgegeven (elke keer) en ook kloppend.

Diezelfde dag heb ik de bestelservice nogmaals gebeld, het hele verhaal uitgelegd, verteld over de brief. "Stond daar de reden dan niet in meneer?" Nee. "We kunnen het nog wel een keer proberen"

Dus na nogmaals het hele invulproces te zijn doorgelopen kreeg ik weer medegedeeld dat er een onbekende foutmelding op het scherm kwam, en ik geen abonnement kon afsluiten.

De telefoniste wilde mij wel doorverbinden met een afdeling die te maken heeft met klantacceptatie, omdat ik een "bijzonder geval" was, zonder foutmeldingscode. Ze heeft me doorverbonden.

Eenmaal aan de lijn met een meneer van de klantenacceptatie heb ik het hele geval uit proberen te leggen, dat ik inmiddels 4 keer via de telefoon heb proberen te bestellen, en een aantal keer via internet (studentmobiel.nl)

En dat dus alle aanvragen worden afgewezen met onbekende redenen. De man rommelde ondertussen met iets op zijn bureau en vroeg daarna "Bent u geregistreerd bij stichting Preventel".... Ik wist op dat moment niet eens wat dat was. Ik antwoordde dat dat volgens mij niet het geval was. "Nou meneer check dat eerst maar even".

Na me verdiept te hebben in wat stichting Preventel precies is, en ze daarna te hebben geschreven (je kunt ze niet bellen) kreeg ik een aantal dagen later een brief terug. Ik ben niet geregistreerd.

Dus weer KPN opgebeld, het hele riedeltje uitgelegd, weer doorverbonden met een "Speciale" afdeling, weer mede gedeeld dat ik niet geregistreerd ben bij Preventel. Krijg ik een medewerker aan de lijn die mij verteld dat ik waarschijnlijk een registratie heb bij Experian, op dat moment wist ik ook nog niet wat Experian was. En dat het daarom waarschijnlijk niet door kan gaan, maar dat wist hij uiteraard niet zeker... *ZUCHT* 

Zodoende ook contact gezocht met Experian, ik heb ze gebeld, en om een uittreksel van mijn gegevens gevraagd, en je raadt het al... ik heb geen negatieve registratie... wel kon je zien dat ik in het verleden een aanvraag heb gedaan voor een mobiel abonnement, maar bij het kopje failissement/schulden/wanbetalingen helemaal niks (precies zoals het hoort)

Dus na ontvangst van die brief WEER KPN gebeld, alles uitgelegd, nee ik heb geen negatieve Preventel en Experian registratie, ja de gegevens kloppen. "Kunt u het met een ander legitimatiebewijs proberen Meneer" Dat kon ik wel, tot nu toe hebben we het geprobeerd met ID kaart en rijbewijs, maar met mijn paspoort nog niet. 

En toen gebeurde er iets bijzonders, na het doorgeven van mijn paspoortnummer kon de telefoniste een foutmelding zien, namelijk: "Persoonsgegevens komen niet overeen met Identiteitsbewijs"

Bijzonder. Ze kloppen toch echt, recent nog naar het buitenland gevlogen zelfs, ik heb de hele check gehad ;-)

In ieder geval, ze kon me ook niet verder helpen, ze heeft me doorverbonden naar een collega, die weer uitkwam bij Preventel en Experian (waar dus helemaal niks geregistreerd staat) waarschijnlijk was die gewoon lui, maar ik wil geen voorbarige conclusies trekken. 

KPN, O KPN, los dit a.u.b. voor me op, ik wil graag jullie klant zijn, maar het wordt me zo ontzettend moeilijk gemaakt door dat puinhoopsysteem van jullie.

Of er is iets mis met jullie registratiecommunicatie, of met jullie persoonlijke gegevens check (voor zover ik daar inzicht in heb)

Ik geef het nog een tijdje, ik sla mezelf bijna voor mn kop als ik zie wat ik heb getyped.... maar ik wil graag een abonnement bij jullie (het is voor mij handig/voordelig) maar dit duurt nu al een week of 3.... het gaat gewoon te ver. Ik heb geen registraties, en mijn paspoort is ook echt.

Graag zou ik praten met iemand die verstand heeft van deze situatie, niet lullig bedoelt maar ik heb al genoeg callcenter medewerk(e)(ste)rs gesproken die totaal niet wisten wat ze er mee aan moesten.

Los het a.u.b. op! Please? :)

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Goedemiddag Klaas123, 

Welkom op het KPN Forum! Wat ontzettend vervelend dat je eigenlijk een beetje van het kastje naar de muur wordt gestuurd. 

In de meeste gevallen heeft het te maken met teveel afgesloten abonnement, Preventel of Experian. Wanneer er bijvoorbeeld een negatief advies van Experian komt, wordt er inhoudelijk niet doorgegeven waarom. Dit heeft te maken met de Wet op de Privacy. De informatie die er is, is nihil. Vandaar dat onze Klantenservice je hier ook niet inhoudelijk over kan informeren. Ik begrijp wel dat het frustrerend is, als je graag een abonnement wilt, maar dat dat keer op keer niet lukt en de reden onbekend is. Graag wil ik voor je nagaan of ik je duidelijkheid kan geven hierin. Wil je me hiervoor een privébericht toesturen met hierin je volledige naam, geboortedatum, postcode en huisnummer? Dan ga ik voor je aan de slag. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Hallo Cindy,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb een abbonement af proberen te sluiten via belsimpel. Echter kon dit ook niet door ''prive redenen'' (die ik nogsteeds niet exact weet). Ik heb ook een aantal keer gebeld met de kpn. maar dit hielp mij ook niet. Ik heb ook telefonisch een abonement proberen af te sluiten. Maar hieruit bleek inderdaad hetzelfde met mijn paspoort (en mijn paspoort heb ik gewoon hier liggen en is geldig!).

Groet,

Michiel

Cindy_ schreef op 9 apr '15 om 16:02u
Goedemiddag Klaas123, 

Welkom op het KPN Forum! Wat ontzettend vervelend dat je eigenlijk een beetje van het kastje naar de muur wordt gestuurd. 

In de meeste gevallen heeft het te maken met teveel afgesloten abonnement, Preventel of Experian. Wanneer er bijvoorbeeld een negatief advies van Experian komt, wordt er inhoudelijk niet doorgegeven waarom. Dit heeft te maken met de Wet op de Privacy. De informatie die er is, is nihil. Vandaar dat onze Klantenservice je hier ook niet inhoudelijk over kan informeren. Ik begrijp wel dat het frustrerend is, als je graag een abonnement wilt, maar dat dat keer op keer niet lukt en de reden onbekend is. Graag wil ik voor je nagaan of ik je duidelijkheid kan geven hierin. Wil je me hiervoor een privébericht toesturen met hierin je volledige naam, geboortedatum, postcode en huisnummer? Dan ga ik voor je aan de slag. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Goedemorgen,

Ik sta wel geregistreerd bij preventel, maar ik heb inmiddels al bijna 6 weken geleden mijn laatste betaling voltooid bij Lindorff en hun zeiden dat KPN mij moet affmelden bij preventel. Dat is op heden nog steeds niet gebeurt, want ik kan nog steeds geen abbonement afsluiten. Ik raak er nogal geïrriteerd door. Mijn telefoon is namelijk gisteren ook nog is het toilet gevallen, dus ik kan niks nu. Het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen. 

Reputatie 2
Badge +3
Hoi hoi Klaas

Kijk even of je zoiets hier, ....  :( eventueel wat helpen kan ?? KLIK HIER

Reageer