Abonnement bevriezen i.v.m. buitenland half jaar

• 16 juli 2014
  • 5 reacties
  • 4771 keer bekeken

Beste KPN,

Vanaf 1 september 2014 vertrek ik voor een half jaar naar Spanje voor mijn studie. Ik zal rond 1 maart 2015 weer terug komen naar Nederland. In de tussentijd heb ik niets aan mijn mobiele abonnement en een medewerker van KPN heeft mij toendertijd gezegd dat ik mijn abonnement bij vertrek naar buitenland kon bevriezen. (Een half jaar geen abonnement hebben, maar na terugkomst in Nederland een extra half jaar abonnement betalen). Nu wilde ik dit vanmiddag regelen met de klantenservice en kreeg ik doodleuk 'Nee, dat kan helemaal niet mevrouw' op mijn dak. 

De medewerker van de klantenservice vertelde dat bevriezen niet kon. Mijn abonnement loopt af in januari 2014 en ik heb nog een lease abonnement. 
De opties die de medewerker mij gaf;
- Een SIM only abonnement afsluiten bij KPN (doordat ik in mijn verleng periode zit, vervalt mijn huidige abonnement dan) + mijn huidige mobiel terugsturen + en dus een nieuwe telefoon aanschaffen (los kopen). Met de bundel van de SIM only kan ik niets, aangezien ik in het buitenland zit.
- Mijn huidige mobiel kosten blijven doorbetalen, terwijl ik er in het buitenland niets mee kan (dus weggegooid geld), in januari mijn huidige mobiel terugsturen vanuit Spanje naar Nederland (verzenden + verzekeren voor het verzenden= weer een som geld betalen) en dat ik dan niets heb.

Ik mag aannemen dat voor een trouwe klant als ik er een uitzondering gemaakt kan worden? Ik ben ontzettend teleurgesteld mede hierdoor in KPN. Helemaal vanwege het feit dat dit mij vooraf wél beloofd is door een KPN medewerker! 
Door deze toestand ga ik het via deze weg nogmaals proberen; Zouden jullie mijn abonnement kunnen laten bevriezen voor een half jaar i.v.m. studie in het buitenland?

Ik hoop van harte dat KPN met een goede oplossing komt voor beide partijen.

5 reacties

Glenn, dankjewel voor deze bruikbare tips.
Ik ben nog steeds teleurgesteld dat KPN mij valse beloftes heeft gemaakt, maar helaas blijkt dat daar geen oplossing voor gevonden wordt. 
Na dat gezegd te hebben, zal ik eens gaan informeren naar aanleiding van jouw tips. Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +8
kan een duokaart een oplossing bieden?

als je tenminste iemand in nederland kan vinden die je nederlandse deel van de bundel kan gebruiken, bv een familielid, er zitten wel een paar haken en ogen aan en gezien de manier waarop deze kaarten werken vraag ik me af het buiten nederland wel werkt, met 1 van de kaarten in nederland en de andere op een roamingpunt.

TIP:

het mobiele kpn klantenservice nummer in het buitenland is 1330 of van elk ander toestel 0031612001200je kan ook overstappen naar hi en een vakantiebundel nemen zolang je daar zit, ik geloof dat je dat 2 maanden van de voren al kan regelen, maar dan zit je al in spanje. misschien dat kpn webcare hier nog iets kan regelen.

en/of  kpn opreis gebruiken, je kan al buiten je bundel smsen voor 8cent en 100mb internet kost je 20 euro, je betaald per mb en 10 euro goedkoper en 100mb extra als je internet EU maandbundels aanzet. en natuurlijk de partner wifi hotspots daar gebruiken.

Reputatie 7
Badge +24
Beste Julia92, 

Wat balen dat dit zo gelopen is. Het klopt inderdaad wat Shugosha zegt, dat bevriezing van je KPN abonnement niet mogelijk is. Dit is eerder mogelijk geweest met Hi abonnementen, maar met KPN abonnementen niet. Graag wil ik voor je kijken of er iets te doen valt aan de kosten van je abonnement, of we bijvoorbeeld de bundels omlaag kunnen zetten. Wanneer je wilt dat ik hiernaar kijk, ontvang ik graag een privébericht met hierin je 06-nummer, postcode en huisnummer. 

Met vriendelijke groet, 

Cindy

Dus met andere woorden;
Wij van KPN maken valse beloftes en laten daarna een trouwe klant graag met de rotzooi zitten.
Als ik van te voren had geweten dat KPN haar afspraken niet nakwam, had ik dit abonnement toendertijd niet afgesloten bij jullie.
Als het echt zo blijkt te zijn dat jullie niet met een oplossing voor mij komen (behalve 'stel je abonnement zo laag mogelijk in', aangezien ik dan nógsteeds veel kosten ga draaien die niet nodig zijn + een mobiel verzekert terug laten sturen uit Spanje), zal ik stoppen als gebruiker van de diensten van KPN. Na jaren KPN Compleet gebruiker te zijn, waarna ik mijn ouders dat ook heb aangepraat, ben ik diep teleurgesteld. Schaam je, KPN! Valse beloftes maken om maar te verkopen. Zeer teleurstellend..

Reputatie 7
Badge +12
Het is inderdaad niet mogelijk om een abonnement te laten bevriezen. Wat er anders wel mogelijk is is om de bundels zo laag mogelijk te laten zetten, maar ook dan blijven er dus nog wel kosten in rekening gebracht worden.

Mijn advies zou zijn om het abonnement op te zeggen en daarbij om te zetten naar een prepaid met behoud van het mobiele nummer. De prepaid zal u echter wel 1 keer dan dienen te gebruiken of 1 keer te dienen op waarderen. Mocht u dit namelijk niet doen binnen 6 maanden, dan komt de kaart op inactief te staan en te vervallen. Op het moment dat u dan terugkomt is er de mogelijk om met behoud van het nummer een nieuw abonnement te nemen.

Reageer