Beantwoord

Abonnement binnen contract opzeggen, want te duur

  • 2 August 2021
  • 7 reacties
  • 205 keer bekeken

Tot mijn ontzetting zag ik gisteren, dat mijn 80-jarige moeder afgelopen mei in een KPN-winkel een 2-jarig contract is aangepraat voor €14/mnd voor 150 minuten/SMS, dus zonder internet! Ik vind dit schandalig duur en wil dit contract opzeggen. Wat kan ik voor mijn moeder doen?

Mvg, M. W.

icon

Beste antwoord door Hanna_ 3 August 2021, 21:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk niet dat hier iets aan te doen is. De 14 dagen bedenktijd zijn al lang voorbij.

U vind het abonnement te duur?

Reputatie 7
Badge +12

Niet lullig bedoeld of iets dergelijks alleen is je moeder nog wilsbekwaam? Als dit niet het geval is en ze bijvoorbeeld dementerende is en een curator/bewindvoerder heeft kan het contract volgens mij wel ontbonden worden. Hoe dit precies in elkaar steekt durf ik dan helaas niet te zeggen. 

Ik denk niet dat hier iets aan te doen is. De 14 dagen bedenktijd zijn al lang voorbij.

U vind het abonnement te duur?


Jij niet? :thinking::thinking::rolling_eyes::rolling_eyes:

Kijk eens op een vergelijkingssite.

En ook als je alleen virtuele KPN providers bekijkt zijn er veel betere aanbiedingen.

Meer minuten voor €5,-

Reputatie 7
Badge +13

Niet lullig bedoeld of iets dergelijks alleen is je moeder nog wilsbekwaam? Als dit niet het geval is en ze bijvoorbeeld dementerende is en een curator/bewindvoerder heeft kan het contract volgens mij wel ontbonden worden. Hoe dit precies in elkaar steekt durf ik dan helaas niet te zeggen. 

Volgens mij heb je gelijk, maar dan moet mevrouw wel aantoonbaar onder bewind staan. 

Ik denk niet dat hier iets aan te doen is. De 14 dagen bedenktijd zijn al lang voorbij.

@Nick83 heeft gelijk, buiten de twee weken bedenktijd kunnen we het contract alleen ontbinden met een afkoopsom, maar dat help natuurlijk niks in de kosten. 

Dank voor de reacties.

Gelukkig (of in dit geval misschien helaas😉) is mijn moeder nog ontzettend wilsbekwaam, maar heeft ze onvoldoende verstand van mobiele contracten. Jammer genoeg ontdekte ik dus pas recent dat ze erin getuind was. Ze had bij de ‘alleraardigste’ KPN-verkoopster aangegeven dat ze vooral wilde kunnen internetten. Natuurlijk heeft mijn moeder haar verantwoordelijkheid om het contract te checken, dus in dat geval kun je haar naïef noemen, maar net als veel ouderen, had ook mijn moeder niet door dat ze niet het contract had gekregen waarom ze had gevraagd. Ik heb inmiddels begrepen via de zgn hulplijn van de KPN, dat ze terug moet naar de winkel en moet hopen dat de medewerkers net zo vriendelijk zijn als toen ze haar het contract verkochten en het alsnog willen ontbinden. Natuurlijk ga ik met haar mee en ga niet weg voor er iets fatsoenlijks is geregeld. Echt schandalig, geen woorden voor!

Moet het per se de winkel zijn waar ze is geweest of mag het een andere KPN winkel zijn?

Reputatie 7
Badge +12

Dank voor de reacties.

Gelukkig (of in dit geval misschien helaas😉) is mijn moeder nog ontzettend wilsbekwaam, maar heeft ze onvoldoende verstand van mobiele contracten. Jammer genoeg ontdekte ik dus pas recent dat ze erin getuind was. Ze had bij de ‘alleraardigste’ KPN-verkoopster aangegeven dat ze vooral wilde kunnen internetten. Natuurlijk heeft mijn moeder haar verantwoordelijkheid om het contract te checken, dus in dat geval kun je haar naïef noemen, maar net als veel ouderen, had ook mijn moeder niet door dat ze niet het contract had gekregen waarom ze had gevraagd. Ik heb inmiddels begrepen via de zgn hulplijn van de KPN, dat ze terug moet naar de winkel en moet hopen dat de medewerkers net zo vriendelijk zijn als toen ze haar het contract verkochten en het alsnog willen ontbinden. Natuurlijk ga ik met haar mee en ga niet weg voor er iets fatsoenlijks is geregeld. Echt schandalig, geen woorden voor!

Moet het per se de winkel zijn waar ze is geweest of mag het een andere KPN winkel zijn?

Een normale winkel zal niks voor u kunnen betekenen, deze zullen een klacht voor u indienen waarbij u binnen 48u wordt terug gebeld. Een XL winkel heeft ook klachtenmedewerkers op locatie. Zie kpn.com/winkel voor de dichtstbijzijnde locatie.

Helaas (gelukkig!) is je moeder nog ontzettend wilsbekwaam, dit houdt dan wel helaas in dat er een contract is en in dit geval zal KPN zich daar hoogstwaarschijnlijk aan houden. Ik ben bang dat het verspeelde tijd en moeite is. In ieder geval heel veel succes.

Reputatie 7
Badge +18

@Nelsonandcats 

 

Zo te zien kan je gewoon het abonnement wat ze nu heeft aanpassen en er een maandelijkse databundel bij kiezen, zie ook https://www.kpn.com/shop/sim-only

 

Je moet het abonnement dan koppelen aan een KPN-ID en vervolgens zou je daar die aanpassing moeten kunnen doen. Dan kan je moeder i.i.g. toch internetten met dit abonnement.