Beantwoord

Abonnement doorgeven aan een ander inclusief bestaand nummer?

  • 18 May 2019
  • 3 reacties
  • 233 keer bekeken

Op de pagina van contractovername wordt uitgelegd hoe je een contract/abonnement aan iemand anders kan doorgeven. Houdt dit in dat tijdens overname het abonnement ook aan het nummer van de overnemer wordt gekoppeld, of dat je het huidige nummer van het abonnement ook moet doorgeven aan de gene die het abonnement zal overnemen?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 20 May 2019, 17:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Klant101, welkom hier. Een overname houdt in dat degene die het contract overneemt ook je nummer overneemt samen met je abonnement. Een krediet van je toestel, mocht je deze hebben naast je abonnement, dien je wel zelf in een keer te voldoen bij een overname. Dit doordat een krediet op jouw naam staat en niet kan worden overgedragen. Heb ik je zo goed begrepen?
... Een overname houdt in dat degene die het contract overneemt ook je nummer overneemt samen met je abonnement. ... Heb ik je zo goed begrepen?

Klopt, dat is wat ik mij afvroeg. Ik wist niet dat je voor contract doorgave ook het huidige gekoppelde nummer mee moet geven.

Is het dan ook niet mogelijk om via de volgende stappen voor degene die het abonnement overneemt om zijn nummer aan het te overnemen abonnement te koppelen:
  1. Huidig nummer te doorgeven abonnement overzetten naar een andere SIM (e.g. een prepaid SIM).
  2. KPN geeft nieuw nummer voor het huidige abonnement nadat in de bovenstaande stap het nummer is overgezet.
  3. Abonnement wordt doorgegeven naar en overgenomen door ander persoon X.
  4. Persoon X vraagt KPN om een nummer van hem aan dat overgenomen abonnement te koppelen.
Niet dat het bovenstaande op dit moment heel relevant is, want het blijkt dat KPN toch geen verlengingsbonus (meer) biedt, waardoor er weinig verschil is tussen een bestaand abonnement doorgeven of een nieuwe te bestellen, maar stel als KPN wel weer verlengingsbonussen geeft, dan zou het erg fijn zijn als een familielid dat KPN abonnement zou kunnen overnemen, maar dan ieders zijn eigen nummers behoudt.
Reputatie 7
Badge +24
Dat begrijp je inderdaad goed.

Overzetten naar prepaid kan wanneer je contractvrij bent, het komt er dan op neer dat je abonnement wordt opgezegd en het nummer naar prepaid wordt overgebracht. Binnen contract kan dit ook, maar dan krijg je een boete omdat je vroegtijdig opzegt. Zonde. Bij een overname is dit niet mogelijk.