Beantwoord

Abonnement eerder opzeggen/aanpassen

• 31 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 11728 keer bekeken

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om mijn abonnement eerder op te zeggen en mijn nieuwe kpn abonnement eerder in te laten gaan, ivm te weinig data.
icon

Beste antwoord door Erik_ 3 september 2017, 12:45

Hoi John, welkom op het forum! Als je al verlengt hebt, dan gaat dit automatisch in op het moment dat je oude abonnement afloopt. Het is niet mogelijk om het oude abonnement dan eerder te laten aflopen. Heb je nog niet verlengd, dan zou het in principe kunnen, maar dan gaat het je wel extra kosten opleveren. Je zou in dat geval dan het huidige abonnement per direct moeten opzeggen. Dat zorgt dat voor een afkoopsom van de resterende maanden aan kosten in een keer + €25 administratiekosten. Ondertussen kun je dan een nieuw abonnement afsluiten met meer data. Daarbij krijg je dan wel de €25 aansluitkosten berekend. Ook is het in zo'n geval lastig om je nummer te behouden.

In de praktijk ben je dan ook, denk ik, het beste uit om het abonnement te laten doorlopen. Je kunt eventueel extra data bijkopen. Als je nog niet verlengd hebt, dan kun je wellicht ook, binnen je huidige abonnement, de bundels verhogen. Dit kun je zelf via je MijnKPN doen, of ik kan daarbij helpen.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi John, welkom op het forum! Als je al verlengt hebt, dan gaat dit automatisch in op het moment dat je oude abonnement afloopt. Het is niet mogelijk om het oude abonnement dan eerder te laten aflopen. Heb je nog niet verlengd, dan zou het in principe kunnen, maar dan gaat het je wel extra kosten opleveren. Je zou in dat geval dan het huidige abonnement per direct moeten opzeggen. Dat zorgt dat voor een afkoopsom van de resterende maanden aan kosten in een keer + €25 administratiekosten. Ondertussen kun je dan een nieuw abonnement afsluiten met meer data. Daarbij krijg je dan wel de €25 aansluitkosten berekend. Ook is het in zo'n geval lastig om je nummer te behouden.

In de praktijk ben je dan ook, denk ik, het beste uit om het abonnement te laten doorlopen. Je kunt eventueel extra data bijkopen. Als je nog niet verlengd hebt, dan kun je wellicht ook, binnen je huidige abonnement, de bundels verhogen. Dit kun je zelf via je MijnKPN doen, of ik kan daarbij helpen.
Ben tegen hetzelfde probleem aangelopen... wil de sim-only van mijn dochter vervangen met een abbo met toestel. Omzetten gaat niet en opzeggen en nieuw abbo afsluiten kan alleen als er een afkoopsom wordt betaald. Eigenlijk te zot voor woorden dat dit niet kan terwijl je gewoon bij KPN wilt blijven.
Reputatie 4
Badge +3
Beste lezer,

Het is inderdaad jammer dat wat omzetten betreft bij KPN niets kan.

Ik heb een abonnement van voor 26 september 2016 en kan vanuit Nederland niet uit de bundel binnen Europa bellen.

Nieuwe abonnementen kunnen dit wel, dus ook ik kan mijn abonnement niet omzetten, jammer genoeg.
Ik denk er aan om over te stappen naar T-Mobile, Was de afkoopsom niet zo hoog dan was ik al overgestapt, naar een onbeperkt abonnement bij T-Mobile.

Jammer dat KPN zo met bestaande klanten omgaat !!!!!.
Hallo KPN,

Is het mogelijk om mijn abbonement eerder stop te zetten?
Hoe groot is de afkoopsom en mag ik mijn telefoon houden?

Met vriendelijke groeten,

Laura Spek😎
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Laura, ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op antwoorden? 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Laura, ik heb niks meer van je gehoord. Is alles nu duidelijk?
ik wil graag mijn abonnement eerder opzeggen, wat is afkoopsom?
dit omdat via het werk van mijn man de abonnementen gaan lopen.

graag een reactie
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Nvdb en welkom hier op het Forum. Als je je abonnement voortijdig wilt opzeggen dan betaal je de resterende abonnementskosten in één keer plus administratiekosten. Als je dat echt wilt kun je het beste even bellen met de klantenservice, via 0800-0105. Dan wordt het voor je in orde gemaakt.
ja echt klote dat je niet kan veranderen met abbo die je heb ik wil ook weg meer om de koste die ik nu heb voor een sim only. kan veel goedkoper kan maar ja ik moet ook wachten ik kan ook niet s in me mail vinden van de contract want ik weet zeker dat ik geen 2 jaar heb gedaan maar ja geen bewijs als ik deze wil afkopen zit ik boven 280 euro pff slaat nergens op ik gebruik hun diensten ook niet meer waarom het volledige maand bedrag 😞 gewoon geld klopperij

Reageer