Beantwoord

Abonnement klopt niet. Bedrag factuur na verlenging

• 24 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 547 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Hoi,

Ik had besloten om mijn abonnement te verlengen (iPhone 5c --> iPhone 6). Daarbij werd er ook bij gezegd dat ik dan ook x euro korting kreeg bij mijn nieuwe smartphone voor als eenmalige kosten.
Toen ik het ging kopen, had een medewerker in de KPN winkel tegen mij verteld dat ik 2,5 euro korting kreeg op mijn verlengde abonnement plus nog de 5 euro korting van KPN Compleet.
Het probleem is dat nadat ik het eerste factuur van mijn smartphone kreeg, het plotseling 55,15 euro is dat wat ik moet gaan betalen. Terwijl het originele bedrag van het abonnement 52,50 euro was, minus de 2,5 en 5 euro korting van verlenging en KPN Compleet wat 45 euro maakt. Precies zoals de medewerker het tegen me heeft verteld. Daarentegen kreeg ik ook +/- 4 euro aan eenmalige kosten, terwijl dat ook het originele getal was van wat je eenmalig moet betalen en ik sowieso die korting niet heb gehad.
Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd begrepen en/of de medewerker heeft het niet goed geregeld.

Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Paul_ 26 augustus 2016, 09:03

Bedankt voor je privébericht @ygn!

Ik heb de factuur voor je nagekeken. Dit is de eerste factuur na de verlenging waardoor het wat lastig af te lezen valt. Je zit dan namelijk met een gedeelte 'oud' abonnement en gedeelte nieuw abonnement.
Gelukkig klopt alles wel 🙂

- Die €4,23 is de thuiskopieheffing. Die betaalt iedereen die een nieuw toestel aanschaft bij een abonnement. Dat is verplicht.
- Je bent inderdaad al Compleet en je krijgt €5,- korting per maand. Stond nog niet op die factuur maar is inmiddels verwerkt.
- Het abonnement i.c.m. de iPhone 6 kost €52,50. Je krijgt €3,50 'lifetime' korting(dus zolang je abonnement loopt) en €5,- Compleet korting. Dan kom je dus op €44,- per maand uit.

Geeft dit antwoord op je vragen?
Bekijk origineel

4 reacties

Trouwens nog over KPN Compleet; is het dan de bedoeling dat je het zelf 'activeert'. Het is gewoon niet bijgevoegd in het factuur plus er staat bij mij niks over de actieve kortingen bij mijn KPN Compleet.
Echter vroeg hij toen ik nog in de KPN winkel zat, om wat voor abonnementen ik had van KPN [2 mobiele abonnementen]. Daarna kreeg ik te horen dat ik extra functies had zoals 5 euro korting op mijn mobiele abonnement. Verder heb ik nu geen idee of ik dit nu zelf moet regelen, of dat hij het al gedaan zou moeten hebben, want ik ben er vrij zeker van dat hij zei dat ik de 5 euro korting kreeg waarbij ik alleen informatie aan hem moest doorgeven over mijn thuis.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi @ygn, welkom op het forum! Goed dat je hier de vragen stelt.

Heb je de factuur ook al ingezien? Daar staat exact op waar je voor betaalt en of je de kortingen hebt gekregen die zijn afgesproken. De facturen staan in MijnKPN.

KPN Compleet moet wel aangemeld worden inderdaad. Dat kan een KPN-medewerker doen of jij zelf. Dit controleer ik voor je. Reageer je op mijn privébericht? Dan zoek ik het uit!
Reputatie 7
Badge +23
Bedankt voor je privébericht @ygn!

Ik heb de factuur voor je nagekeken. Dit is de eerste factuur na de verlenging waardoor het wat lastig af te lezen valt. Je zit dan namelijk met een gedeelte 'oud' abonnement en gedeelte nieuw abonnement.
Gelukkig klopt alles wel 🙂

- Die €4,23 is de thuiskopieheffing. Die betaalt iedereen die een nieuw toestel aanschaft bij een abonnement. Dat is verplicht.
- Je bent inderdaad al Compleet en je krijgt €5,- korting per maand. Stond nog niet op die factuur maar is inmiddels verwerkt.
- Het abonnement i.c.m. de iPhone 6 kost €52,50. Je krijgt €3,50 'lifetime' korting(dus zolang je abonnement loopt) en €5,- Compleet korting. Dan kom je dus op €44,- per maand uit.

Geeft dit antwoord op je vragen?
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb niets meer van je gehoord @ygn dus ga ik ervan uit dat je vragen zijn beantwoord. Indien je toch nog vragen hebt hoor ik het graag.

Reageer