Beantwoord

abonnement omzetten naar een andere telefoon

  • 13 May 2019
  • 2 reacties
  • 1208 keer bekeken

ik heb dus een iphone 8 vorige zomervakantie gehaald plus een abonnement van 2 jaar,
maar ik wil nu een iphone x maar zou ik dan mijn abonnement kunnen overzetten naar de iphone x?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 May 2019, 17:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Nee, dat kan niet. De contractperiode geldt ook voor het toestel. Je kunt v.a. 4 maanden voor de "einddatum" verlengen met toestellening.

De telefoon kun je wel voortijdig helemaal afbetalen. Maar een toestellening kan alleen met verlengen, wat je nu zeker nog niet kunt.

Maar je toestel is nog geen jaar oud??!! De iPhone X is nauwelijks anders dan het model daarvoor dus dáárvoor hoef je het niet te doen. De Apple jongens wéten hoe ze een consument geld uit de zak moeten kloppen. Verander het 'jasje' een klein beetje, zet er een gigantische promotiecampagne op en voilà, weer een paar honderd Euro per toestel verdiend!

  • Als je je abonnement verlengt, wat eigenlijk vernieuwen is, gaat het nieuwe abonnement in aansluitend op je oude. Je oude loopt dus eerst door tot de einddatum en dan je nieuwe. Vroegtijdig verlengen heeft alleen zin met nieuw toestel.
  • Het nieuwe abonnement kun je vanaf 4 maanden of korter voor je oude afloopt afsluiten. (niet eerder!)
  • Een nieuw toestel krijg je wél direct mee en kun je al meteen gebruiken.
  • Lees ook dit door i.v.m. de nieuwe BKR regels voor je toestellening.
  • Oh ja, als je niet verlengt loopt je oude abonnement na de einddatum gewoon door. Het wordt dan per maand opzegbaar. Het stopt niet vanzelf! Vernieuwen, overstappen met nummerbehoud of opzeggen kan dan per direct. (opzegtermijn bij overstappen en opzeggen is 1 maand). De afbetaling van het toestel wordt stopgezet.
(bron)
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Meike, welkom op het forum!

Peter heeft gelijk dat dit niet kan, maar ik wil daar net even iets meer nuancering in aanbrengen. Je hebt bij ons een contract van twee jaar voor het abonnement. Daarbij heb je een toestel aangeschaft. Ik ga ervan uit dat dit met krediet is geweest. Dat krediet heeft dan een maximale looptijd die gelijk is aan de contractstermijn van je mobiele abonnement. Maar, hij staat er wel deels los van. Daardoor kun je, te allen tijde, het restbedrag ineens aflossen en dan ben je van die resterende krediettermijn af. Maar, dat geldt dan alléén voor de telefoon. Het contract voor het abonnement staat vast op die twee jaar, en kan in de tussentijd niet opengebroken worden om er een ander toestelkrediet aan toe te voegen nadat je de eerste hebt afgelost. Een nieuw toestelkrediet kan je alleen afsluiten samen met een nieuw contract van een of twee jaar. Concreet betekent dit voor jou dat je volgend jaar pas een nieuw contract + krediet kunt afsluiten. Dat mag dan vanaf 120 dagen (4 maanden) voor de einddatum van het contract.

Correctie: het is sinds kort mogelijk om een Sim Only abonnement om te zetten naar een abonnement met toestel. Jij kan dus je iPhone 8 afbetalen, en dan vervolgens het dan Sim-Only-geworden abonnement open laten breken en omzetten naar een nieuw abonnement mét toestel. Daar zit dan wel als voorwaarde aan dat je abonnement al minimaal drie maanden heeft gelopen, je nog niet regulier verlengbaar bent, en dat het nieuw af te sluiten abonnement langer loopt dan wat de einddatum van het opengebroken abonnement is. Mocht je dit willen, neem dan contact op met de klantenservice via chat of 0800-0402.