Beantwoord

Abonnement ongewenst verlengt zonder medeweten

  • 16 February 2019
  • 28 reacties
  • 513 keer bekeken

Geachte KPN,

Vandaag kwam ik erachter dat het mobiele abonnement na een telefoongesprek met een kpn medewerker verlengt is met 2 jaar.

Het gesprek was +/- 4 maanden geleden waarin de dame mij vroeg of ik een hogere databundel wilde hebben.
Hiermee ben ik akkoord gegaan.
Uit de website informatie blijkt dat het verhogen van een databundel geen verlenging met zich meeneemt.
Ik had en heb ook niet de intentie om het abonnement te verlengen.

Ik krijg het idee dat mij ongewild een verlenging is verkocht zonder te weten dat het om een verlenging gaat.

Ik wil van deze ongewenste verlenging af, ik geef hier geen akkoord voor.
Hoe kunt u dit ongedaan maken, wat is hiervoor nodig?

Mvg,
N. Noordermeer
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 25 February 2019, 10:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @N. Noorlander, welkom! Dit is een gek verhaal! Ik kijk graag voor je na wat er precies gebeurd is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en natuurlijk je 06-nummer? Dan ga ik voor je aan de slag.
@Marcia_ Jullie zouden bij KPN echt beter met jullie klanten moeten omgaan aangezien het al fout gaat bij een achternaam.. U heeft het heer N. Noordermeer nodig niet mij😉
Reputatie 7
Badge +30
@N. Noorlander🤐 sorry! Dit is wel heel slecht inderdaad. Goed dat je het even laat weten 😉.

@N.Noordermeer ik zie dat op 26-04-2018 het nieuwste contract is ingegaan. Deze is met twee jaar verlengd en loopt tot 25-04-2020. Ik zie dus geen ongewenste verlenging een paar maanden geleden gelukkig!
Geachte mw Marcia,

Ik heb de gegevens voor u aangepast.
Heden morgen ben ik ook gebeld door een collega van u die weigerde de contract verlenging ongedaan te maken omdat het via telefonische verkoop was aangegaan.

De dame was niet op de hoogte en stond ook niet open voor de eigen regels op de website van KPN want daar staat heel duidelijk dat ongeacht via welk kanaal er een verhoging van de data wordt aangegaan het abonnement daarmee niet wordt verlengt. (zie bijlage) en https://www.kpn.com/faq/17192

Ik heb er totaal geen erg in gehad dat ik hiermee het contract wat al langere tijd stilzwijgend doorliep een verlenging kreeg. Eerlijk gezegd komt de wijze van handelen op mij over dat het bewuste gesprek juist de intentie had om het contract te verlengen en dit zo gebracht werd alsof mij een databundel verhoging voorgesteld werd.
Ik ben nog nooit door KPN gebeld om mijn data bundel te verhogen. Opmerkelijk is dat de dame vanmorgen niet ontkend dat doormiddel van het gesprek het contract is verlengt. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de KPN het doel van het gesprek zou beschrijven, en in welk licht de verlenging van het contract ziet, welke meerwaarde had het verlengen van het contract tot het aanbod om de databundel te verhogen?

Een contract loopt na het verstrijken van de looptijd altijd automatisch door met een wettelijke opzegtermijn van 1 maand, ik zie geen enkele reden om het contract te verlengen en heb hier ook geen enkele behoefte toe..

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Reputatie 7
Badge +30
@N.Noordermeer we hebben precies tegelijk een reactie geplaatst! Die van mij staat net boven die van jou!
@N. Noorlander 🤐 sorry! Dit is wel heel slecht inderdaad. Goed dat je het even laat weten 😉.

@N.Noordermeer ik zie dat op 26-04-2018 het nieuwste contract is ingegaan. Deze is met twee jaar verlengd en loopt tot 25-04-2020. Ik zie dus geen ongewenste verlenging gelukkig!


Ik weet niet of u mijn reactie goed heeft gelezen.
Maar als u geen ongewenste verlenging ziet terwijl ik u aangeef dat het een ongewenste verlenging is dan denk ik dat u nog eens mijn reactie moet lezen.

Zie mijn reactie hiervoor, u erkend dus ook dat het contract is verlengt. Legt u dit gegeven naast de regels en mijn reactie die ik u al reeds gaf.
Graag zou ik zien dat u de verlenging per omgaande ongedaan maakt.

Mvg,
N. Noordermeer
Reputatie 7
Badge +30
Dan begrijp ik het inderdaad niet helemaal, denk ik. Je gaf in je eerste bericht aan dat je zo'n vier maanden geleden contact hebt gehad. Het was me niet duidelijk dat het hierbij ging om de verlenging die in april 2018 is gedaan.

Ook zie ik dat er inmiddels een klacht is aangemaakt en verwerkt, waarin aangegeven wordt dat het annuleren van een verlenging binnen 2 weken kan. Dit kan op dit moment dus helaas niet meer. Ik kan daar ook niets anders van maken 😞.
Beste Marcia,

Zoals ik al aangaf, is er juridisch onjuiste informatie aan mij verstrekt.
Dat de verlenging langer geleden heeft plaatsgevonden zou inderdaad kunnen, het exacte moment staat mij niet meer bij.

Waar het om gaat is dat er tegen de regels in een contract is verlengt, tegen de eigen regels van KPN in zelfs.
Er is helemaal geen wettelijke herroeping termijn van 2 weken van toepassing omdat er aan het verhogen van een databundel geen verlenging van het contract gekoppeld zit, dit is op de website van de KPN zwart op wit terug te lezen. Ik beroep mij hier dan ook op. Er is ongewild een contract verlengd in strijd met de eigen regels van KPN.

Ik wil dit graag met KPN oplossen maar als die haar eigen regels niet wil handhaven dan ben ik genoodzaakt om naar de geschillencommissie te stappen omdat KPN in strijd met haar eigen regels en ongewild door mij een abonnement heeft verlengt.

Zie de link waar de eigen regels staan vermeld. https://www.kpn.com/faq/17192
Laat u desnoods de juridische afdeling deze zaak oppakken en naast de regels leggen, ik wil dat deze zaak alsnog opgepakt wordt.

Graag zie ik registratienummer en heropening van de klacht van u.

Met vriendelijke groet,
N. Noordermeer
Reputatie 6
Badge +10
Gewoon accepteren zoals het is, want bij de geschillencommissie moet u met bewijzen komen.
Helaas zal met summiere gegevens de geschillencommissie ook niets kunnen doen.

Telefonisch verlengen is ook rechtsgeldig en waarschijnlijk is dit gebeurd.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt een contract gekregen, waarin vermeld stond dat het om een verlenging ging. Als je er na het telefoongesprek niet van bewust was dat je een verlenging was aangegaan, dan had je dit in ieder geval in het contract moeten kunnen lezen. Naar aanleiding daarvan had je dan 14 dagen de tijd om contact met ons op te nemen en de boel te annuleren. Dat is in dit geval niet gebeurd. Ik kan er dan helaas ook niets aan veranderen.
Beste marcia,

Wederom ga je voorbij aan het feit dat er een contract verlenging is aangemaakt in strijd met de regels van KPN. Bij het ophogen van een databundel wordt het contract niet verlengt. Lees hetgeen nu even wat op jullie eigen website staat.
https://www.kpn.com/faq/17192

Het antwoord dat je hier niets aan kunt doen is te makkelijk, dat kan je wel, ik verzoek namelijk de klacht te heropenen op het punt dat dat KPN in strijd met haar eigen regels een contract verlengen terwijl dit in de eigen regels wordt tegengesproken.
Graag zie ik een heropening van de klacht, anders zal ik de klacht neerleggen bij de klachtencommissie als de KPN mij niet kan overtuigen dat zij juist heeft gehandeld.


@Clevegt, de link is bewijs genoeg voor de geschillen commissie, er wordt erkend dat het telefonisch is geregeld en dat het contract is verlengt naar aanleiding van een verhoging van de databundel.

Wat hier is gebeurt en dat maakt de 'onmacht' van Marcia duidelijk dat ik 'kennelijk' met het doel ben benaderd mij een contractverlenging aan te laten gaan, terwijl daar geen enkele plicht toe was en ook helemaal geen noodzaak toe was.
Dit valt in het gebied, dubieus. Als je op deze manier je klanten een contract wil laten verlegen dan ben je niet netjes bezig, het heeft er alles van weg dat geprobeerd is om mij voor 2 jaar extra vast te houden zodat ik niet zou overstappen terwijl ik al jaren trouw klant was.
Ik voel mij nu belazerd mede omdat letterlijk op de site staat dat een vernieuwing van het contract niet verbonden zit aan een ophoging van de databundel.
KPN kan zich beroepen op dat zij een contract hebben gestuurd en op het herroepingsrecht maar zij handelde in strijd met haar eigen regels. Lees de link maar even na: https://www.kpn.com/faq/17192
Reputatie 7
Badge +30

Het antwoord dat je hier niets aan kunt doen is te makkelijk, dat kan je wel, ik verzoek namelijk de klacht te heropenen op het punt dat dat KPN in strijd met haar eigen regels een contract verlengen terwijl dit in de eigen regels wordt tegengesproken.
Graag zie ik een heropening van de klacht, anders zal ik de klacht neerleggen bij de klachtencommissie als de KPN mij niet kan overtuigen dat zij juist heeft gehandeld.

De klacht staat nog open, zie ik! Wacht dit nog even af.
Reputatie 7
Tsja, ik zie het probleem niet zo,... Destijds heeft er gewoon een contractverlenging plaatsgevonden, mocht je hier vanaf willen zien heb je wettelijk 14 dagen herroepingsrecht om het contract te annuleren, dit is nooit gebeurd.

De pagina waar jij naar toe verwijst gaat over een bestaand contract die je gedurende de looptijd van het bestaande contract kunt verhogen of verlagen. En daarbij veranderd inderdaad de looptijd van het contract niet.

In jou geval is er een nieuw abonnement afgesloten. Dit had je kunnen lezen in het contract die je n.a.v het telefonische contact had ontvangen. Had je hier op gereageerd had je ervoor kunnen kiezen om het te beëindigen, dit is nooit gebeurd.

Om nu voor het laatste jaar nog allerlei gedoe te willen doen via de geschillencommissie, prima van mij mag het, denk alleen niet dat het veel uit zal halen.
@JeroenB22, 'gewoon een contractverlenging plaatsgevonden'.

Daar zit nu juist het punt, op basis van welke juridische gronden is het contact dan verlengt?
Reputatie 6
Badge +10
Na een telefoongesprek met een kpn medewerker, met daarna een bevestiging per mail of per post.

Ik heb vorige week ook een verlenging aangevraagd en deze netjes bevestigd gekregen.
Kan me dus niet voorstellen dat KPN deze wijziging niet heeft bevestigd.
Maar er zijn altijd wel manieren om te zien waaruit blijkt dat er is verlengd. Zoals via "Mijn KPN".

Mijn advies is ook van laat het rusten, want juridisch is hier niets tegen te doen.
@Clevegt, Mijn advies is ook van laat het rusten, want juridisch is hier niets tegen te doen.

Op welke juridische basis denkt u dat hier niets aan te doen is, ik mis uw onderbouwing?
Reputatie 6
Badge +10
Feit is dat er bij KPN is verlengd. Een telefoongesprek is tegenwoordig ook juridisch bindend. Aangezien u niet meer kan bewijzen of het hier wel of niet om een verlenging gaat. Trekt KPN hier aan het langste eind.

Mocht KPN toch deze verlenging willen annuleren na uw klacht mag er in de handen worden geklapt.
Het gaat hier om , dat mijn maandelijkse contract niet veranderd hoeft teworden
Bij het verhogen van mijn data
simpel of niet
waarom doet KPN dit wel
KPN moet meedenken met zijn klanten, en ze in ere houden.
Nico Noordermeer
Reputatie 6
Badge +10
Succes met deze zaak.
Dank je vriendelijk
Feit is dat er bij KPN is verlengd. Een telefoongesprek is tegenwoordig ook juridisch bindend. Aangezien u niet meer kan bewijzen of het hier wel of niet om een verlenging gaat. Trekt KPN hier aan het langste eind.

Mocht KPN toch deze verlenging willen annuleren na uw klacht mag er in de handen worden geklapt.


U baseert zich op een aanname, uw reactie toont verder geen enkel juridisch bewijs.
Citaat:" Feit is dat bij KPN is verlengt".
Er is niet verlengt, dit blijkt nergens uit. Er is een totaal nieuw abonnement afgesloten en de bestaande is opgezegd.
Hierop is een e-mail gestuurd als bevestiging zonder dat iets in de e-mail wordt vermeld over wat de gemaakte afspraken zijn.
Er wordt ook niet verwezen naar een contract of waar deze in te zien is of op te vragen is.

Aangezien het een telefonische overeenkomst is zou de KPN een bandopname moeten hebben van het gesprek. Wij zullen deze gaan opvragen omdat het gesprek zoals het nu 'lijkt' te zijn verlopen in een vreemd contrast staat tot wat uit het bewuste telefonische gesprek zou zijn besproken. Zeker als we kijken naar het resultaat wat daaruit gekomen is (een volledig nieuw contract).

Laten we de KPN even de tijd geven om te achterhalen wat ze kunnen om dit uit te zoeken.
Daar ik van KPN niets meer hoor ga ik ermee naar Rader en of kan niet waarzijn.
Hoi,
Ik dacht dat bij het telefonisch afsluiten van contracten er opname's gemaakt worden van de communicatie tussen de partijen.

Bij energie direct doen ze dat bijvoorbeeld.
Op deze manier is het volgens mij te checken.
Anders is het alleen maar het ja van de één tegen Nee van de ander.
Goed ik wens een ieder sterkte in deze strijd.

Ps: mijn ervaringen met KPN, als iets niet goed is gegaan het altijd goed opgelost in mijn geval.
En dat zónder dreigen met van alles en iedereen.
Ik dreig niet, ik leg het geval daar voor.
Mij is bij het verlengen van mijn abonnement verteld dat mijn contract vernieuwd moest worden, en dat is niet zo.
Veel succes