Beantwoord

abonnement opzeggen i.v.m. emigratie

  • 24 August 2019
  • 19 reacties
  • 586 keer bekeken

Hallo,

Heel graag zou ik contact hebben met KPN over het stopzetten mijn post-paidcontract. Ik heb inmiddels al 4 mailtjes gestuurd met de bewijsstukken van mijn emigratie. De eerste op 17 Augustus, waarbij ik gerustgesteld werd dat voor 19 Augustus telefonisch benaderd te worden. Dit is niet gelukt, kan gebeuren maar inmiddels zijn we een week verder en ik heb nog steeds niets vernomen. Voor de zekerheid heb ik op 19 Augustus nog gemaild en op 22 Augustus nogmaals.

Nadat ik net contact heb gehad met Bradley op de chat van KPN en hij (nadat een andere collega me bij mijn allereerste kennisgeving van mijn vertrek had verteld dat ik mijn abbonement niet stop kon zetten) zei dat er geregistreerd stond dat ik mijn abbonement om liet zetten op de datum dat hij afliep, vond ik dat op zijn zachts gezegd niet zo prettig.

Om een lang verhaal kort te maken. Midden juli heb ik aangegeven naar het buitenland te vertrekken. 17 Augustus nogmaals. Ik ben inmiddels in het buitenland en heb hiervoor de bewijsstukken een aantal keer gemaild maar het kost me nu al minimaal 3 uur van mijn leven om het geregeld te krijgen. De verbinding op de chat werd verbroken, daarna heb ik 5 minuten in de wacht gestaan terwijl er een wachttijd van 30 seconden stond en daarom probeer ik het nu hier.

Help.. want ik vind het vervelend dat dit zo moeizaam gaat en ik er zo lang mee bezig moet zijn.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Mandy
icon

Beste antwoord door Bart_ 29 August 2019, 15:31

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Mandodo Dat is bijzonder vervelend, natuurlijk. Je bent inmiddels al geëmigreerd en je abonnement is nog niet opgeheven? Je hebt alle stukken doorgestuurd, maar nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik ga het voor je nakijken, maar ik heb dan wel enkele gegevens van je nodig. voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hallo @Bart_ ,

Het klopt dat het inderdaad erg vervelend is. Ook klopt het dat ik inmiddels al geemigreerd ben en mijn abbonement nog loopt. Ik heb alle stukken inderdaad al, meerdere malen opgestuurd en nog geen terugkoppeling ontvangen. Daar wil ik graag nogmaals aan toevoegen dat ik meerdere malen heb geprobeerd hierover contact te zoeken maar dit moeizaam gaat en ik wederom veel tijd kwijt ben met een in mijn ogen niet zo heel moeilijke taak. Bedankt voor het herhalen van mijn bericht zodat ik zeker weet dat de boodschap is aangekomen.

Klopt het dat ik op het forum mijn naam, adresgegevens, mobiele nummer en klantnummer moet posten? Ik kan als dat makkelijk is, ook gewoon het verhuisbericht doorsturen waarin alle gegevens staan als aanvulling.
Klopt het dat het niet zichtbaar is voor anderen? Want ik krijg melding dat ik hier geen persoonlijke gegevens mag typen omdat dit zichtbaar is voor derden.
Hallo @Mandodo Dat is bijzonder vervelend, natuurlijk. Je bent inmiddels al geëmigreerd en je abonnement is nog niet opgeheven? Je hebt alle stukken doorgestuurd, maar nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik ga het voor je nakijken, maar ik heb dan wel enkele gegevens van je nodig. voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Zojuist een email ontvangen dat mijn product dat ik op 1-7 heb besteld is geannuleerd. Ik begrijp niet goed waar dit over gaat..

Misschien kunnen we mailen.. Mijn emailadres ia (...)

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Mandodo Ik ga het voor je nakijken. We kunnen niet e-mailen, maar we komen er vast uit. Ik vroeg je in mij vorige bericht om je gegevens, maar een deel van het bericht is niet goed overgekomen.

Het hele bericht: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Ik heb inmiddels alle gegevens ingevuld in mijn forumprofiel. Klantnummer kan ik nu niet achterhalen maar ik neem aan dat je aan deze gegevens voldoende hebt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Mandodo Ik zie als eerste dat je abonnement beëindigd gaat worden. De details over de ophefdatum en de kosten die betaalt moeten worden en de kosten die je terugkrijgt heb ik in een privébericht naar je gestuurd. Ik zie ook wel terug dat je er veel moeite in hebt moeten steken en dat het lang heeft geduurd voordat er iets is gebeurd. Dat is behoorlijk jammer en het spijt me van harte dat het lange tijd zo onduidelijk is geweest.

Het is nog steeds niet geregeld! Fijn.. Nu ben ik voor een abbonement aan het betalen waar ik geen gebruik van maak. Ik verwacht dan ook alle gemaakte kosten terug te krijgen.. 

 

Hoe moeilijk kan het zijn! 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Mandodo Dat is bepaald niet het bericht dat ik hoopte te lezen. Ik zie inderdaad dat het ophefverzoek / omzetting naar prepaid niet is doorgevoerd. Dat uiteraard wel gemoeten, maar het verzoek lijkt niet goed verwerkt te zijn. Ik ga er achteraan en kom er bij je op terug. 

Lost all hope, service die loopt als een dikke drol...  Surprise me @Bart_ .. Re-make my day!

Reputatie 7
Badge +20

Hou vol, zou ik zeggen @Mandodo. Ik snap echt wel dat het frustrerend is, maar er komt natuurlijk een oplossing.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb inmiddels een update gekregen. Je abonnement is -zoals je al weet- nog steeds actief. Dat is een fout op de afdeling die de opzeggingen behandeld geweest: de credit van de kosten is wel verwerkt, maar de omzetting naar Prepaid zelf is niet goed doorgevoerd. 

Dat wordt uiteraard voor je rechtgetrokken. Het abonnement gaat alsnog worden omgezet naar prepaid. De collega die dit afhandelt kan niet anders dan weer een maand opzegtermijn te hanteren, dit is systeemtechnisch zo ingericht. Vanzelfsprekend krijg je alle extra kosten gewoon weer van ons terug. Ik laat het je weten als het één en ander is verwerkt. 

 

 

Als er iets af wordt geschreven, schrijf ik het weer terug. Doe maar even een stapje extra want mijn systeem is niet ingericht op jullie systeem. 

En ik sta eigenlijk op het punt om nooit meer gebruik te maken van ook maar iets van KPN. Wat een simpele bedoeling zo zeg.. Onbereikbaar voor deze opzegging, op àlle kanalen waarop jullie zeggen bereikbaar te zijn en nadat 3 keer is toegezegd dat het geregeld word terwijl ik al lang en breed weg ben uit Nederland, zit ik nog te stressen over een abbonement wat ik niet gebruik.. 

Dan vraag je nadat ik 4 uur van mijn leven, en das noet overdreven, kwijt ben met contact zoeken met jullie.. 

KPN' altijd dichtbij? Haha... Ja is goed..

KPN Sluit je aan.. Ja maar af is een ander verhaal.. 

KPN als je tot tien kan tellen kan je iedereen bellen.. En als je tot tien kan tellen dan doe het nog maar tien keer want geduld moet je ook hebben.. 

 

 

@Bart_  Duurt lang...

Reputatie 7
Badge +20

Ja, @Mandodo Dat ben ik met je eens. Ik heb in mijn laatste bericht aangeven dat het in eerste instantie verkeerd is opgepakt en dat dit nu alsnog wordt gedaan. Bijkomend nadeel daarvan is dat we helaas weer aan een maand opzegtermijn vastzitten. Daarvan zijn nu ongeveer twee weken verstreken. Ik snap levendig dat dit heel vervelend is, maar ik kan er niets aan veranderen. Het is helaas geen kwestie van ‘even een stapje extra zetten’. Vanzelfsprekend worden alle teveel betaald kosten aan je vergoed en ten tweede wordt je abonnement dus echt naar prepaid gezet. 

We zijn wederom een maand verder en heb nog niets gehoord. Er is wel weer 30 euro afgeschreven die ik weer terug heb laten schrijven. Hierbij wil ik de machtiging ook intrekken om nog geld af te schrijven. 

 

Hoe is het ermee

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben er mee bezig, @Mandodo en laat je snel iets horen. 

We zijn inmiddels 5 maanden verder. Mijn geduld is meer dan op @Bart_.. Zou je willen bevestigen dat KPN niets meer incasseerd nu ik mijn machtiging intrek of me kunnen vertellen wat ik moet doen om dit te bewerkstelligen. 

Reputatie 7
Badge +20

We zijn inmiddels 5 maanden verder. Mijn geduld is meer dan op @Bart_.. Zou je willen bevestigen dat KPN niets meer incasseerd nu ik mijn machtiging intrek of me kunnen vertellen wat ik moet doen om dit te bewerkstelligen. 

Hi @Mandodo Ik heb al meer aangeven dat ik echt wel begrijp dat je er klaar mee bent. Ik hoop dat je begrijpt dat ik mijn best doe om dit voor je op te lossen. Helaas is het niet zo dat het blokkeren van incasso's ervoor zorgt dat er geen facturen of betalingsherinneringen meer worden verstuurd. Dat maakt de afwikkeling eerder ingewikkelder en langduriger. 

Ik heb je toegezegd dat we je nummer gaan omzetten naar prepaid, per 9 september. Ik zorg er dus ook voor dat dit in orde wordt gemaakt. Dat kost wel tijd, en helaas meer tijd dan jij en ik willen dat het kost. Daar kon ik maar in beperkte mate iets aan doen, helaas. 

In het bericht van 28 oktober had ik aangegeven dat we tegen die standaard maand opzegtermijn aanliepen. Het is nu een maand later en we kunnen dus actie ondernemen. Binnen enkele werkdagen zal je nummer om worden gezet naar Prepaid. De twee openstaande facturen komen daarmee te vervallen. Je hebt ze beide gestorneerd en ik ga mijn best doen om de kosten per direct te laten vervallen, zodat je ook daadwerkelijk maar tot 9 september hebt betaald. Voor eventuele herinneringskosten geldt hetzelfde. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Mandodo Zoals je wellicht al hebt gemerkt is je nummer overgezet naar Prepaid. Ik zal morgen nog even kijken naar de openstaande kosten en de retour te ontvangen bedragen. Maar dan weet je nu in elk geval dat de opzegging is verwerkt. 

Reageer