Beantwoord

Abonnement opzeggen/overzetten afkoopsom

  • 20 May 2019
  • 6 reacties
  • 681 keer bekeken

Reputatie 1
Beste,

Ik heb sinds kort een nieuwe werkgever en deze wil graag dat ik mijn mobiele nummer over zet naar het zakelijke account van het bedrijf.
Nu loopt mijn huidige abonnement nog ongeveer 1 jaar. Er zijn u twee opties:
  1. Ik ga geheel over naar mijn werkgever en stop mijn huidige abonnement, wat zijn dan de kosten?
  2. Kan ik alleen mijn nummer over laten zetten en mijn huidige abonnement koppelen aan een nieuw/ander telefoonnummer?
Ook zou ik graag even vernemen wat de afkoopsom zou zijn.
icon

Beste antwoord door Joran 23 May 2019, 15:11

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jeroen,

Is het niet een mogelijkheid een nieuw nummer te nemen voor het zakelijke abonnement? Klinkt mij makkelijker (en goedkoper) in de oren 🙂 Tenzij je het zakelijke abonnement ook voor privézaken gebruikt.

Ik heb je een privébericht gestuurd met daarin de afkoopsom. Dat staat gelijk aan de resterende toestel- en abonnementskosten. De tweede vraag durf ik niet met zekerheid te beantwoorden. Je 06-nummer is gekoppeld aan het abonnement, maar we bieden wel de mogelijkheid een ander nummer te nemen. De vraag is of je het oude nummer dan nog kan overzetten, of dat die optie direct vervalt als het nummer vervalt. Ik heb daar navraag over uitstaan en laat het je zo spoedig mogelijk weten.
Reputatie 7
Badge +24
Ik persoonlijk zou dat nooit doen. Als je dat doet, kan jou werkgever voortaan precies zien wie en wanneer jij belt. En hoeveel je belt. En je internetgedrag kan die tot op zekere hoogte ook behoorlijk volgen.
Reputatie 7
Badge +28
@JeorenA: Slecht nieuws. Als je een nieuw nummer neemt vervalt het oude nummer en kun je die niet meer (laten) overzetten naar het zakelijke account van het bedrijf.

De twee opties zijn dus:
  • Je laat het nummer overzetten naar het zakelijke account, de resterende abonnements+toestel kosten worden in één keer in rekening gebracht
  • Je vraagt een nieuw nummer aan voor het zakelijke account en blijft je eigen abonnement ook aanhouden
Reputatie 1
Beste Joran,

Dat is duidelijk.
Dan nog wel een ander verzoek, is het mogelijk een (proforma) factuur te krijgen voor de resterende abonnement+toestel kosten.
Ik moet dit aantonen aan mijn werkgever in Amerika.

Groet,
Jeroen
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jeroen, sorry dat de reactie even duurde. Ik moest navragen of we een proforma factuur kunnen sturen maar dit is niet het geval. Als de werkgever dit vereist, is het dan niet genoeg de slotfactuur aan hem te overhandigen?
Reputatie 1
Het is een beetje kip-en-ei ik moet eerst laten zien wat de kosten zijn voordat ik kan opzeggen...
Maar misschien dat deze conversatie (vertaald door Google translate) ook wel voldoende is.

Bedankt in ieder geval zo ver.

Reageer