Beantwoord

Abonnement pas naar KPN omzetten na afloop huidig contract

  • 20 June 2021
  • 14 reacties
  • 270 keer bekeken

Reputatie 2

Goedeavond

ik mag mijn abonnement bij t-mobile verlengen. Nu wil ik graag naar een KPN abonnement over. Een hussel omdat mijn man al een abonnement bij KPN  heeft.

T-mobile abonnement loop 11-10-2021 af. Volgens KPN gaat nummerbehoud in.

Ik dacht dat op 11-10-2021 mijn abonnement van KPN in gaat.

Nu heb ik net een mail gekregen dat mijn abonnement 20-6-2021 al in gaat.

Als ik het nu goed begrijp ik tot  11-10-2021 2 abonnement.

Ik wil geen 2 abonnementen. Hoe kan ik dit wijzigen.

Alvast bedankt

Mar1960

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 June 2021, 14:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat u het abonnement bij KPN even moet annuleren. KPN kan niet zien hoelang uw abonnement bij T-Mobile nog doorloopt. Nu al een abonnement afsluiten bij KPN heeft geen zin denk ik. Daar kunt u beter nog even mee wachten.

Reputatie 2

Goedeavond 

Hoe kan ik dit het beste doen

alvast bedankt

gr Mar1960

Reputatie 7
Badge +21

Vreemde situatie. 

Je kan inderdaad 4 maanden (120 dagen) voor het einde van het abonnement overstappen, maar het nieuwe abonnement bij KPN begint normaal pas aansluitend aan het oude T-mobile abonnement.
Je betaalt dan niet dubbel. 
Bij nummerbehoud regelt de ‘ontvangende’ provider de overgang. KPN gaat in overleg met T-mobile en zegt uit jouw naam het lopende abonnement op. Uit dit overleg volgt een overname datum.
Een evt. nieuwe telefoon kan/mag direct gebruikt worden met de T-mobile simkaart erin. Op de overnamedag wacht je tot de T-mobile simkaart ermee stopt en dan plaats je de KPN simkaart in het toestel.

Reputatie 2

Goedeavond

we zijn een beetje verbaast.

Ik heb 1 mail gekregen waarin staat dat nummerbehoud op 11-10-2021 ingaat en de abonnement kosten €11,50 zijn

en een 2 de mail waarin staat dat de simkaart naar mij onderweg is en het in gaat op 20-6-2021 en de kosten € 14. En dat de simkaart in de brievenbus komt en we er niet voor thuis hoeven blijven

Ik heb daarna een PostNL mail gekregen dat er een pakketje onderweg is en handtekening is vereist.

Mijn zoon heeft dit uitgezocht en het pakketje komt van KPN. 

Ik heb gisteren dat pas aangevraagd.

Ik weet niet zo goed wat te doen

 

gr Mar1960

 

Reputatie 7
Badge +21

Een KPN moderator zal hier binnen 1-2 dagen reageren en kan dit voor je nakijken. Zet hiervoor vast jouw pers. gegevens (Privé) in je forum profiel, daar alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers.

Reputatie 2

Goedemorgen

Het pakketje komt van ceva logistische Den Haag

gewicht 0,58 kg

Details 33,5 x 3,5 x 43

Berschrijving 8713681328397053

Misschien heeft u hier wat aan

alvast bedankt

Gr mar1960

Reputatie 7
Badge +24

Goedemorgen

Het pakketje komt van ceva logistische Den Haag

gewicht 0,58 kg

Details 33,5 x 3,5 x 43

Berschrijving 8713681328397053

Misschien heeft u hier wat aan

alvast bedankt

Gr mar1960

Dat zal het toestel zijn wat u uitgezocht heeft denk ik?

Reputatie 7
Badge +24

Vreemde situatie. 

Je kan inderdaad 4 maanden (120 dagen) voor het einde van het abonnement overstappen, maar het nieuwe abonnement bij KPN begint normaal pas aansluitend aan het oude T-mobile abonnement. Je betaalt dan niet dubbel. 

Als je bij KPN zit en je verlengt het abonnement, dan werkt het inderdaad zo ja. Als je echter bij een andere provider zit en je stapt over naar KPN, dan weet ik het nog zomaar niet. Ik vermoed dat het abonnement gewoon direct start.

Ik vindt sowieso het hele verlengen voor de einddatum van het contract gewoon raar. Waarom zou je dat doen? Ik zie er het nut niet van in. Je moet je huidige contract toch gewoon altijd uitzitten. Dat word niet afgebroken ofzo.

Reputatie 7
Badge +21

Dat laatste punt ben ik met je eens @Nick83, alleen als de aanvrager al wil ‘genieten’ van een nieuw toestel (bij het nieuwe abonnement) kan dat een reden zijn om eerder te beginnen.

Ik ga ervan uit (en hoop :wink: ) dat @Mar1960 nummerbehoud heeft aangevraagd. Dan is er contact tussen de beide providers over (on)mogelijkheid en tijdstip van nummeroverdracht.

Bij nummerbehoud regelt de ‘ontvangende’ provider de overgang. KPN gaat in overleg met T-mobile en zegt uit jouw naam het lopende abonnement op. Uit dit overleg volgt een overname datum.
Een evt. nieuwe telefoon kan/mag direct gebruikt worden met de T-mobile simkaart erin. 

 

Reputatie 2

Goedemiddag allemaal.

Het is opgelost. De opgestuurde simkaart pas activeren als tmobile abonnement op 11-10-2012 stopt. Dan pas de nieuwe simkaart activeren en op dat moment gaat abonnement van KPN in.

Het pakketje dat onderweg is ,is een gratis tv kastje voor een tv aansluiting. Geen idee hoe dat is besteld maar het komt van pas.
Jullie allemaal bedankt voor het meedenken

 

gr Mar1960

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Mar, welkom hier. 

Vreemde situatie. 

Je kan inderdaad 4 maanden (120 dagen) voor het einde van het abonnement overstappen, maar het nieuwe abonnement bij KPN begint normaal pas aansluitend aan het oude T-mobile abonnement. Je betaalt dan niet dubbel. 
Bij nummerbehoud regelt de ‘ontvangende’ provider de overgang. KPN gaat in overleg met T-mobile en zegt uit jouw naam het lopende abonnement op. Uit dit overleg volgt een overname datum.
Een evt. nieuwe telefoon kan/mag direct gebruikt worden met de T-mobile simkaart erin. Op de overnamedag wacht je tot de T-mobile simkaart ermee stopt en dan plaats je de KPN simkaart in het toestel.

Dit is helemaal juist. 

 

Goedemiddag allemaal.

Het is opgelost. De opgestuurde simkaart pas activeren als tmobile abonnement op 11-10-2012 stopt. Dan pas de nieuwe simkaart activeren en op dat moment gaat abonnement van KPN in.

Het pakketje dat onderweg is ,is een gratis tv kastje voor een tv aansluiting. Geen idee hoe dat is besteld maar het komt van pas.
Jullie allemaal bedankt voor het meedenken

 

gr Mar1960

 

Fijn dat alles nu is opgelost. :relaxed:

Reputatie 2

Goedemiddag

Wat schetst mijn verbazing. De simkaart zit gewoon in de brievenbus. Geen extra gratis tv kastje die ik met handtekening zou ontvangen.

We wachten nu maar af. Waarschijnlijk geen extra gratis Tv kastje😁

gr Mar1960

Reputatie 2

Goedeavond

ik weet het nu helemaal niet meer

Ik heb er nog voor gebeld en heb begrepen dat ik pas de simkaart moet activeren op 11-10-2021.

Maar als ik het doe via onderstaande dan wordt het nu al geactiveerd of is het wat anders.

alvast bedankt

gr Mar1960

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Mar1960 

De simkaart moet geactiveerd worden zodat 'het proces' doorloopt, waardoor het nummer "op de afgesproken datum" (11-10-2021) kan worden overgezet. Je bewaart de simkaart goed tot die datum.