Beantwoord

Abonnement plots afgesloten

  • 12 September 2019
  • 5 reacties
  • 243 keer bekeken

Vanaf begin Juli dit jaar nieuw abonnement afgesloten bij KPN. Oude telefoonnummer behouden. Met IPhone 8 erbij. Eerste rekening pas op 16 augustus aangemaakt, zou de 23ste ingehouden worden. Betaald. Vorige week woensdag kon ik ineens niet meer bellen. Deze week ook niet meer gebeld worden. Ik bel en ze zeggen dat het abonnement opgezegd is. Nou, niet door mij! Ik heb het net? Oplossing; Ze weten niet hoe dit kan, ze kunnen het abonnement terug op actief zetten, maar niet de lening op de telefoon.. of ik ff 500 euro kan afrekenen. Nou, nee, dacht het niet. Ik heb een contract. Geen enkele mail gehad, geen post, helemaal niets en ik kan ook nog steeds niet bellen of gebeld worden. Zou gister weer op actief gezet worden. Ik denk dat dit een zaakje gaat worden als ik morgen nog steeds niet bereikbaar ben of kan bellen en ik ga alle bijkomende kosten verhalen.
icon

Beste antwoord door Charlotte77 15 September 2019, 18:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Charlotte77, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Er gaat aardig was mis, begrijp ik uit je verhaal. Er zijn al verschillende collega's aan bod gekomen om je hierbij te helpen en zoals ik het nu lees zal het abonnement binnen 5 werkdagen hersteld worden (inmiddels binnen 3-4 werkdagen). Hoe is dit gekomen? Uit voorzorg is je abonnement geblokkeerd omdat er hoogverbruik / fraude geconstateerd werd, waar veel kosten aan verbonden waren. Omdat de vorige factuur op dat moment nog niet betaald was, werd het abonnement geblokkeerd. Dit voornamelijk om de klant (jou in dit geval) in bescherming te nemen, zodat de klant contact met ons moet opnemen en zodat we kunnen uitzoeken hoe dit kon gebeuren. Hier is inderdaad geen bericht over verstuurd.

Wanneer een abonnement (deels) wordt opgezegd maar hersteld, is het inderdaad niet mogelijk om die lening van het toestel erbij te houden. Meer dan dit kan ik helaas niet inzien, en wil ik aanraden om onze afdeling Collections te bellen (via 0800-0402, je wordt dan doorverbonden). Want anders ga ik mij mengen in een probleem waar al mensen mee bezig zijn en dat maakt het er denk ik niet veel beter op. Mocht ik nog iets voor je kunnen navragen, indien Collections je hier niet in kan voorzien, dan hoor ik het graag.

Mocht het komen tot een klacht, dan kan je die ook via de klantenservice, mij of onze website indienen.
Dit was de eerste rekening/factuur die ik kreeg van 11-07 tot en met 31-08 plus 25 aansluitkosten en drie extra bundels ivm vakantie Spanje (elk 8 euro). €132 euro. De rekening was betaald.
Dit is al naar de geschillencommissie gestuurd, waar dit antwoord ook naar toe gaat.
Ben benieuwd! Want dat is gewoon contractbreuk zonder aankondiging of goede reden.
Reputatie 7
Badge +21
@Charlotte77, ik zie dat het abonnement inmiddels weer geactiveerd is (en je dus weer bereikbaar bent!). Ik ga er vanuit dat de klachtencommissie met een passende uitleg en oplossing gaat komen.
Ja, het abonnement is inmiddels in zijn geheel hersteld (dus plots toch incl toestel lening) en ook nog op een zondag. Het kan dus allemaal wel.
👍🏻
Reputatie 7
Badge +21
@Charlotte77, dat is fijn nieuws! Top! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan hoor ik het graag 😉

Reageer