abonnement tijdelijk bevriezen ivm. buitenland

  • 3 juli 2014
  • 4 reacties
  • 1527 keer bekeken

Beste Kpn,

Ik ben al jaren een vaste klant bij KPN, en ben gewoon tevreden.
Begin dit jaar ben ik telefonisch benadert door één van jullie mannelijke medewerkers,
hij vertelde mij dat ik mijn abonnement kon verlengen en ik gaf toen aan al te weten naar Australië te gaan reizen voor een lange periode (8maanden) en dat ik liever het abonnement liet aflopen, toen kwam hij met het aanbod dat ik mijn abonnement ook kon laten bevriezen tegen de tijd dat ik zou vertrekken.
Ik heb mijn abonnement met die informatie te weten verlengt voor de aankomende 2 jaar met een iphone 5c.
Omdat mijn reis nu dichtbij komt, aankomende 16 Augustus 2014, ben ik afgelopen week naar de KPN winkel in Amstelveen waar ik ook al jaren kom, met als vraag hoe ik dat in orde moest maken.
Dus dat ik mijn abonnement voor 8 maanden laat bevriezen en zodra ik terug kom gewoon netjes het abonnement afmaak met zelfde toestel.

Nu kreeg ik als antwoord dat dat niet mogelijk was en eventueel alleen mijn abonnement op de laagste stand kan zetten, wat mij niet beloofd is en dat dus betekent ik elke maand zonder het toestel in gebruik te hebben 8x €35 moet betalen voor NIETS!

Ik heb toen een nummer gekregen waar ik 20 minuten aan de telefoon heb gezeten met 1 van uw medewerkers genaamd Marina, die kon niks voor mij betekenen en kon niet na zien wie mij duidelijk heeft voorgelogen.
Die zei dat ik een klachtenbrief moest invullen en probeerde er makkelijk van af te komen.
Ik ben heel diep teleurgesteld over hoe er hier met bedrog & service een goede klant word gehandeld.
Ik had anders NOOIT dat abonnement afgesloten ik wist al een ruime tijd dat ik zou vertrekken voor een lange periode.

KPN, ik hoop dat jullie dit serieus nemen en mij een goed voorstel doen want ik ben er diep door teleurgesteld en jullie raken dan echt een klant kwijt, ik ben voorgelogen en wil ook dat jullie de medewerker op de callcenter die mij dit heeft verkocht aanspreken.
Ik hoor graag spoedig,
Groetjes Alessia

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste AlessiaGioia, 

Ten eerste, wat gaaf dat je voor zo'n tijd op reis gaat naar Australië! 

Ik begrijp dat dit een hele vervelende situatie is waar je liever niet in wilt zitten. Vervelend dat dit zo is gelopen tijdens de gesprekken die je hebt gehad. Wil je me een privébericht toesturen met hierin jouw 06-nummer, postcode en huisnummer? Ik wil je situatie graag intern voorleggen om te kijken of we hierin iets voor je kunnen betekenen. 

Met vriendelijke groet, 

Cindy 

Reputatie 2
Badge
Allesia,

Allereerst heel veel plezier in Australië!

Wat betreft aangegane contracten zoals hypotheek, huurovereenkomst, energieovereenkomsten e.d, jij hebt getekend voor een bepaalde periode en kán het de bedrijven in kwestie niet verwijten dat hun jou probleem gaan oplossen d.m.v. kwijtschelding van abonnementsgelden óf contractuele voorwaarden door een tussentijdse opschorting.

Maar je zou ook gebruik kunnen maken van contractsovername i.c.m. nummerbehoud d.m.v. een prepaid aansluiting laten koppelen aan jou abonnement én je huidige nummer om laten zetten naar prepaid aansluiting.

Hou er dan wél rekening mee dat je één keer per 6 maanden gebruik dient te maken van het prepaid aansluiting, al is het maar een smsje naar jezelf?!

Nogmaals, veel plezier én tot?!
Hartelijk dank voor uw reactie. Kunt u mij wat meer informatie geven over hoe dit in zijn werkt gaat? Indien ik gedurende de periode dat ik in australie verblijf alsnog dien te blijven betalen voor mijn prepaid aansluiting heeft dat voor mij niet zoveel zin
Reputatie 2
Badge
Stap 1;

Iemand vinden die het KPN abonnement wil overnemen met of zonder toestel én nu nog prepaid heeft.

Stap 2;

Het huidige abonnement op de naam van die persoon zetten.

Stap 3;

Het prepaid nummer van die persoon door KPN laten koppelen aan het abonnement.

Stap 4;

Het huidige mobiele nummer omzetten naar prepaid.

Stap 5;

Zorgen voor voldoende prepaid tegoed, 10 euro is ruim voldoende, om vanuit Australië minimaal eens per 6 maanden een smsje te kunnen sturen.

Stap 6;

Incecken op schiphol en genieten van je vakantie.

Stap 7;

Bij terugkomst in Nederland een nieuw abonnement nemen van KPN uiteraard.

Bovenstaande stappen zijn te realiseren, heb het eerder gedaan.

Het kán moeite kosten om de klantenservice medewerk(st)er te overtuigen en uit te leggen wát je wil máár het is mogelijk.

Reageer