Beantwoord

Abonnement upgraden in de eerste maand van nieuw contract

  • 24 May 2019
  • 23 reacties
  • 927 keer bekeken

Ik probeer mijn SIM only abonnement op te waarderen naar een variant met meer GBs. Het abonnement is net nieuw. Ik kreeg een welkomtsmailtje met de tip op de MijnKPN aop te downloaden waar dat dan mee zou kunnen. Gaat niet. Opwaarderen lukt ook niet via MijnKPN web: daar verschijnt de mededeling dat het niet toegstaan is. Ik heb ook nog even in de aanvullende voorwaarden gekeken en ook daar staat dat je elke maand een keer je abonnement kunt veranderen en dat het dan de 1e van de maand ingaat. Lijkt dus niet te kloppen. Wat is er aan te doen?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 27 May 2019, 10:58

Bekijk origineel

23 reacties

Hallo @SimonH ,
Dan heb je je abo waarschijnlijk korter dan een maand en moet je nog even wachten tot de eerste maand om is.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SimonH, Welkom hier! Wat leuk om te lezen dat je net een nieuw abonnement bij ons hebt afgesloten. Upgrade naar meer mb's kan, maar dat kan pas wanneer het abonnement een maand actief is geweest. Je kunt dan je wijziging doorgeven via MijnKPN en de upgrade gaat dan vanaf de eerste van de eerst volgende maand in. Hier kunnen we niets aan doen. Je kunt tot die tijd wel gebruik maken van bundels.

Je kunt gebruik maken van een bundel met 250 MB/min/sms voor € 2,99 of van een bundel met 1000 MB/min/sms voor € 7,99. Je kunt deze bundels activeren via MijnKPN.

Hopelijk is het je duidelijk hoe het zit, anders hoor ik het graag. 🙂
Waar in de contractsvoorwaarden (algemewn of aanvullend) kan ik dit lezen? Of waar is mij dit medegedeeld voorafgaand aan het aflkuiten van het abonnement?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SimonH, Er zijn heel wat voorwaarden verbonden aan een nieuw contract, deze worden niet allemaal mondeling gedeeld tijdens het afsluiten van een nieuw contract. Je kunt de voorwaarde vinden in het tarievenoverzicht van 2019 op deze pagina. Hier geven we het volgende aan: na de ingangsdatum van het contract kunt u 1 keer per 31 dagen kosteloos uw abonnement omhoog aanpassen. U kunt uw abonnement alleen omlaag aanpassen tot het niveau waarop u bent ingestapt. De wijziging gaat in op de 1e van de volgende maand. Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het mij vooral weten!
Inderdaad precies waar ik aan refereer. Mijn contract is 21 mei 2019 j.l. ingegaan. Ik wil nu een wijziging indienen (een upgrade naar de hoogste bundel) en dat kan niet via de MijnKPN app of site. Die upgrade zou dan in moeten gaan op 1 juni. Ik moet nu, zo blijkt, wachten tot 21 juni 2019 om een upgrade in te dienen die per 1 julki ingaat. Dat klopt niet:
Er staat namelijk niet/nergens "een maand na de ingansdatum van uw contract...". Door de upgrade niet toe te staan handelen jullie nioet in overeenstemming met de KPN aanvullende voorwaarden mobiel.
Graag een reactie hierop.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @SimonH, Ik begrijp wat je bedoelt, maar het is wel zo dat wij dit pas kunnen wijzigen wanneer het abonnement een maand actief is. Het is systeemtechnisch niet mogelijk anders had ik het uiteraard voor je in orde gemaakt. Ik heb in ieder geval gecommuniceerd dat het in de voorwaarden niet duidelijk wordt aangegeven. Hopelijk wordt dit snel opgepakt en aangepast. Hiermee is jouw vraag nog niet beantwoord, maar hoop dat ik nog een andere passende oplossing kan aanbieden. Ik lees dat je jouw abonnement wilt upgraden naar de hoogste bundel. Je hebt het hier dan over de bundel van 100GB en onbeperkt bellen/sms?
Inderdaad. De 100GB bundel, die met het door mij geactiveerde KPN Compleet dan 200GB en 150 bel minuten dan uitkomt op EUR60 per maand.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @SimonH, Zou je jouw 06-nummer i.c.m. het bijbehorende klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan ga ik je vraag bespreken met onze klachtenafdeling. Dan kunnen we kijken naar een oplossing.
Waar vind ik mijn klantnummer? We zegt "op je factuur" is af.
Hallo @SimonH ,
behalve op de factuur🤔 kun je dat ook vinden in je contract en de eventuele correspondentie (e-mail, post) over je mobiele abo.
Succes
Dank. Hebbes. En: af.
Hallo @SimonH , ik ben niet je hondje Fikkie waar je 'af' tegen roept, dus ik herken die taal niet, maar ik heb er wel uit begrepen dat je nu je klantnummer gevonden hebt.
Iets meer respect voor je mede-forumleden zou geen kwaad kunnen.
Ih helemaal niet zo bedoeld, misschien 😉 vergeten. Want ik bedoel "is af" als in bij een spelletje, omdat deze discussie begon met een vers abonnement waar dus nog geen factuur voor verstrekt is.
Ih helemaal niet zo bedoeld, misschien 😉 vergeten. Want ik bedoel "is af" als in bij een spelletje, omdat deze discussie begon met een vers abonnement waar dus nog geen factuur voor verstrekt is.
Hallo @SimonH , oké, duidelijk, dit punt van de discussie is wat mij betreft gesloten.☺️
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @SimonH, Aan de hand van jouw gegevens lees ik dat je al in gesprek bent met één van mijn collega's van de afdeling Klantenreacties n.a.v. mijn reactie van 27 mei. Om verwarring te voorkomen adviseer ik je om hun antwoord af te wachten. Houd je ons op de hoogte?
Dat heeft tot niets geleid anders dan herbevestiging van het onvervmogen om het contract gestand te doen. Het is morgen 1 juni, de datum waarop ik een upgrade in werking had willen laten gaan. Er is dus niet veel tijd meer.
Reputatie 7
Badge +19
@SimonH, Ik lees ook dat er geen mogelijkheid is om je abonnement toch nog eerder te upgraden. We kunnen helaas geen ijzer met handen breken. Systemen zijn soms zo ingericht dat ook wij er niet om heen kunnen. Het upgraden kan nu dus niet. Een andere oplossing of tegemoetkoming is niet besproken? Dat het niet duidelijk staat in de voorwaarden, ben ik helemaal met je eens. Deze voorwaarde heb ik teruggekoppeld binnen de keten, zodat de ze voorwaarden kunnen aanpassen.
Wat ik zou willen is een databundel die ik kan delen met de andere 3 SIM only's in de KPN compleet die beheerd wordt via mijn nummer. Dat gaat dus niet niet, dus heb ik, zoals mij voorgesteld is als oplossigng ergens in de langs de KPN klantingangen, voor deze maand 3x een 10 euro bundels gekocht. Ik heb een andere SIM met data naast de KPN SIM in mijn eigen toestel gedaan.
(Per 14 Juli komt er overigens nog een SIM only bij, in de KPN Compleet, maar als het goed is, is het delen van Mb's dan mogelijk.)tocht

Het tekst dat systemen "zo ingericht zijn" snap ik volledig. Ook snap ik dat eerstelijns en tweedelijns klantingangen daar aan gebonden zijn. Wat ik niet begrijp en waar ik ook geen begrip voor heb is dat er geen handmatige override gedaan kan worden op last van hogere echelons. gebaseerd op de omstandigheden van het geval, als zo overduidelijk geen invulling gegeven wordt aan contractafspraken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SimonH, Ik zie dat ik helemaal niet meer heb geregeerd op jouw laatste reactie. Excuses daarvoor. Wanneer je alle nummers toevoegt aan jouw KPN ID, dan kun je alles van de gekoppelde sim-only abonnementen beheren. Ik begrijp niet zo goed dat er is aangegeven dat je dan extra bundels moet kopen als je dit niet kan. Ook met een vierde aansluiting die er 14 juli bij komt is mb's delen mogelijk. Op veel dingen zijn handmatige overrides mogelijk, maar tot nu toe is dat hiervoor niet mogelijk. Anders had ik er wel voor gezorgd dat jouw vraag bij de juiste personen terecht kwam.

Heb je uiteindelijk nog iets gehoord van mijn collega's van de afdeling klantreacties?
Ik heb er niets meer van gehoord. Inmiddels heb ik het abonnement kunnen opwaarderen en dat is per 1/7 ook geefectueerd. Delen van data kan sinds die datum ook.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SimonH, Dat is wel jammer om te vernemen. Ondanks dat alles nu in orde is(waar ik heel blij om ben) kan ik er alsnog voor je achteraan gaan. Er hoort wel een reactie te komen. Of wil je het er bij laten?
Wat mij betreft kan het hieerbij blijven. Er is voor mij geen belang meer, nu het 1 juli geweeest is.
Reputatie 7
Badge +19
Klopt, maar toch is het niet heel netjes dat er geen reactie is geweest. Excuses daarvoor. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, stuur ons gerust nog eens een bericht.

Reageer