Beantwoord

Abonnement verlengd, maar een veel hoger GB abo is veel goedkoper?

• 1 april 2018
  • 6 reacties
  • 120 keer bekeken

Hallo allen, ik weet niet zeker of dit de juiste plek voor deze vraag is, maar hier komt die.
In November ongeveer heb ik verlengd, en gekozen voor een instap met 2GB en onbeperkt bellen/sms'en, en een Apple IPhone 7. Ongeveer vorige week ging het abonnement in, en in de mijn kpnapp zie ik idd (ivm KPN Compleet) de verdubbeling van de data Enzo. De kosten voor dit abo zijn 40 euro, en de telefoon is 24. Sofar sogood. Nou zie ik echter dat een abonnement met 20GB data en onbeperkt nellen/sms'en maar 24 euro is? Ik betaal dus 16 euro meer, en heb veel minder GB's. Hoe kan dat? Omdat het al een tijdje geleden is dat ik berlengd heb kan ik de bevstiging van de verlenging enzo niet meer vinden. Ik vind het raar dat ik nu veel meer lijk te betalen voor een abonnement wat veel minder biedt. Kan dit nog gewizigd worden? Ik wil best 40 euro betalen met 20GB en onbeperkt bellen, maar 40 euro voor 2 GB (wat weliswaar verdubbeld wordt) vindt ik wel een beetje veel.

Alvast bedankt,
Gertjan
icon

Beste antwoord door Erik_ 4 april 2018, 10:06

Dat kan ook, Gertjan, alleen wel pas na een maand. Je kunt dan in de MijnKPN in dat blok waar je abonnementstype en die kortingsloze prijs staat op het potlood klikken. Vervolgens kun je overstappen naar een hoger type. Kortingen gaan mee, dus je betaalt daar dan €24 voor (inclusief Compleetkorting). Je kunt maandelijks wisselen, omhoog en weer omlaag, alleen nooit lager dan het abonnement waar je mee bent begonnen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Ik kan me dat heel goed voorstellen, €40,- per maand voor onbeperkt bellen en 2GB data is natuurlijk veel te veel.
Ik neem ook aan dat de prijs niet €40,- per maand zal zijn, maar €22,- per maand en dat de kortingen (nog) niet verwerkt zijn.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN Webcare op jouw vraag zal reageren.
Me too ?
Reputatie 7
Badge +28
Gertjan, welkom op het forum! Goed dat je dit navraagt, wees gerust, je betaalt geen €40.

Het is een beetje onhandig (en wordt in de toekomst nog aangepast) maar de MijnKPN omgeving geeft de prijs van het abonnement weer zonder de korting. Op je bevestiging/contract zie je de prijs van het abonnement staan met de abonnementskorting. Dat is dan €27. En vervolgens zie je op de factuur ook de Compleetkorting erbij staan, waardoor je totaalbedrag voor het abonnement op €22 uitkomt. Deze Compleetkorting staat niet op je contract omdat het daar geen onderdeel van is. Het is een extra bonus die je krijgt zolang je meerdere abonnementen van ons hebt. Zou je daar een abonnement van beëindigen, dan vervalt ook het Compleetvoordeel.
Hi Erik, dank voor je antwoord, dat is een geruststelling. Ik kan zeker niet nog ff snel overschakelen naar dat abonnement met 20GB data en onbeperkt bellen? Die lijkt mij slechts 2 euro duurder, dus ben ik eigenlijk een dief van Eigen portemonnee enzo.

In ieder geval bedankt voor je vorige antwoord. Fijn dat er zo een snelle reactive komt.
Fijne avond. GJ
Reputatie 7
Badge +28
Dat kan ook, Gertjan, alleen wel pas na een maand. Je kunt dan in de MijnKPN in dat blok waar je abonnementstype en die kortingsloze prijs staat op het potlood klikken. Vervolgens kun je overstappen naar een hoger type. Kortingen gaan mee, dus je betaalt daar dan €24 voor (inclusief Compleetkorting). Je kunt maandelijks wisselen, omhoog en weer omlaag, alleen nooit lager dan het abonnement waar je mee bent begonnen.
Dank Erik!

Reageer