Beantwoord

Abonnement verlengd, prijzen gewijzigd

  • 31 May 2019
  • 8 reacties
  • 1392 keer bekeken

Beste,
Op 28-01-19 heb ik mijn mobiele abonnement vervroegd verlengd ( nieuwe abonnement is ingegaan op 28-05-19).Op 04-02-19 zijn de abonnementen gewijzigd. Als ik dit had geweten dan had ik een paar dagen gewacht met verlengen. Waarom geen bericht van KPN?
icon

Beste antwoord door Susan_ 2 June 2019, 16:25

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @JPvR , dat zijn zaken die je zelf in de gaten moet houden, daar zijn providers geen partij in, dat is niet in hun belang.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @JPvR, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Het wijzigen van abonnementen, voorwaarden en prijzen is iets wat constant gebeurt. Iets waar we dus niet constant over kunnen communiceren, en waar een bepaalde datum voor staat wanneer het wel bekend wordt.. Dit keer heb je net pech gehad, en soms valt het wel voordeliger uit. Dat is een heel lastig proces!

Een volgende keer, als je weer aan verlengen denkt, kan je nog 14 dagen de bestelling annuleren. In bovenstaand geval had je de bestelling kunnen annuleren en opnieuw kunnen plaatsen met de nieuwe abonnementen/prijzen. Dat recht heb je altijd, binnen 14 dagen. Helaas is het nu al een tijdje geleden, zijn die 14 dagen bedenktijd voorbij, en kan ik er nu niet zoveel meer aan doen..
Beste Susan,
Bedankt voor het antwoord. Dus als ik het goed begrijp moet ik bij verlengen zelf 14 dagen de prijzen etc. in de gaten houden mbt eventuele wijzigingen. Hoe vaak worden abonnementen dan gewijzigd per jaar? Ik vind het niet erg klantvriendelijk en denk de volgende keer wel beter na om zomaar te verlengen bij KPN. Dit geldt uiteraard ook voor mij alles in 1 abonnement.
Mvg
Badge +19
Ik neem aan dat je verlengd hebt omdat je het een goeie deal vond want anders verleng je niet. Als je een wasmachine koopt en die is een week later €100,00 goedkoper dan heb je ook gewoon domme pech.
Mijn punt is dat als ik 28-01 verleng en de provider past per 04-02 de tarieven aan, het wel zo netjes is om de klant te informeren. Lijkt mij niet zo ingewikkeld voor een tech bedrijf.
Reputatie 6
Badge +7
En als het duurder geworden was wat dan?
Idem, informeren
Reputatie 7
Badge +21
@JPvR, nee ik verwacht niet dat klanten de prijzen dagelijks bijhouden maar ik was in de veronderstelling dat je hier op 04-02-2019 achter bent gekomen. Maar ik begrijp dat je er pas achter gekomen bent?

Het communiceren van wijzigingen gebeurt ook, vaak via e-mail. Het kan zijn dat je hiervoor geen akkoord voor hebt gegeven aan KPN en dit niet automatisch ontvangt.. Een prijswijziging kan meerdere keren per jaar zijn.

Reageer