Beantwoord

Abonnement verlengen wordt afgewezen met toestel

  • 4 July 2019
  • 4 reacties
  • 379 keer bekeken

Hallo Kpn,

Sinds kort mag ik mijn abonnement verlengen en wilde hier ook gebruik van maken. Ik wilde zoals ik al jaren doe ook een telefoon er bij welke ik in 24 maanden aflos( toestel naar keuze). Nu wordt mijn aanvraag afgewezen vanwege een BKR toetsing die sinds mei van dit jaar verplicht is. Ik ben mijn gegevens op gaan vragen bij de BKR en heb daar geen negatieve registratie. betaal altijd op tijd. Loop nooit achter met mijn betalingen aan KPN. Als ik mijn huur/inkomen invul bij jullie website krijg ik gewoon alle lichten op groen om mijn abonnement te verlengen met een toestel naar keuze. Heb ook maar 1 abonnement op mijn naam staan, is niet verandert. Het gaat tevens om een verlenging dus er verandert niks.

Volgens het BKR wijzen hun niks af en wordt deze beslissing genomen door KPN omdat iemand of een afdeling mij niet kredietwaardig acht.
Nu vraag ik mij dus af waar dat op is gebaseerd dan aangezien bovengenoemde feiten voor zich zouden moeten spreken.

Ik heb inmiddels 2 keer gebeld met jullie klantenservice en met het BKR en wordt van het kastje naar de muur gestuurd dus ik wil wel een nuttig antwoord en een oplossing voor dit probleem.

mvg,
Mark
icon

Beste antwoord door Mark010 10 July 2019, 20:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Mark, welkom hier.

Ik gok dat het in dit geval gaat om een abonnement met een toestel op afbetaling met een waarde van meer dan € 250,-. Klopt dit? Een oplossing heb ik niet voor je, als dit wordt afgewezen hebben wij zelf ook geen inzage hierin. Het is een verplichte check waar we niet van af mogen wijken, andere providers overigens ook niet. Ik kan wel navragen bij onze afdeling Risicobeheer of wij nog iets tegenhouden.

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 7
Badge +24
Mark, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Hi Alex,

inmiddels telefonisch contact gehad met risicobeheer en het is niet meer mogelijk voor mij om een bedrag hoger als 250 te lenen. Daarom besloten om mijn abonnement af te laten lopen en weg te gaan als klant bij KPN.

Ben aangewezen op Sim Only of budget toestel en ga kiezen voor de 1e optie en daarin zijn jullie niet de goedkoopste..

helaas maar het is niet anders.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel voor de terugkoppeling hier. Jammer om je te zien gaan natuurlijk maar ik snap uiteraard dat je voor een product gaat dat bij je past. 🙂