Abonnement wijziging zonder medeweten

• 12 september 2014
  • 3 reacties
  • 666 keer bekeken

Hallo allen en KPN,

Het volgende is aan de hand. Ik had een KPN exclusief 1000 abonnement waar ik 31,51 ex BTW voor betaalde. Ik krijg dus een flinke lifetime korting. In mei heb ik KPN benaderd om te kijken of ze weer een mooi aanbod voor mij hadden. Dit hadden en ik zou een bevestiging krijgen per mail. Toen ik dezelfde dag de mail kreeg bleek de verlenging om een Hi abonnement te gaan. Dat was niet de afspraak. Ik heb niks met Hi te maken, ik wilde bij KPN blijven.

Ik heb de volgende dag meteen teruggebeld om dit te annuleren. Duidelijk verteld dat dit niet gecommuniceerd was en ik absoluut geen Hi abonnement wil. Volgens de medewerker zijn KPN en Hi hetzelfde, wat echter niet zo is. Aangegeven dat ik mijn oude abonnement wou handhaven tegen dezelfde voorwaarden. Dat was geen probleem, alles zou het zelfde blijven.

Tot mijn schrik kwam ik er achter dat mijn abonement wel hetzelfde was maar dat de kortingen waren vervallen! Ik betaal al 4 maanden (september nog niet meegerekend) 75 euro ex BTW!!! Door een berekening te maken ben ik ik erachter gekomen dat ik 333 euro inc. btw heb betaald waarvoor ik normaliter 153,82 betaald zou hebben. Reken het maar uit...

Uiteindelijk na vele telefoontjes en 'van het kastje naar de muur' te zijn gestuurd heb ik vandaag toegezegd gekregen dat ik het bedrag terugkrijg. Dat is een hele opluchting. Maar ik moest wel mijn abonnement aanpassen anders is het volgende maand weer raak.

Ik heb aangegeven dat ik gewoon wil blijven bij mijn oude met de oude tarieven. Het antwoord dat je dan krijgt is het volgende:

"Naar aanleiding van uw reactie deel ik u mee dat u 50% korting op het abonnement had.
Na de wijziging is het niet meer mogelijk deze korting op te voeren en heeft u geen recht meer op deze korting."

Welke wijziging? Er heeft helemaal geen wijziging plaatsgevonden in mijn abonnement! Je had voor juni een wettelijk bedenktermijn van 8 dagen. Telefonisch werd mij meegedeeld dat de kortingscodes niet meer in te voeren zijn. Denken ze dat ik achterlijk ben?

Ik heb vandaag toch mijn abonnement naar een sim only omgezet omdat ik niet wil dat er nog meer kosten bovenop komen.Overstappen was ook geen optie omdat ik bang ben dat het nog meer problemen met zich meebrengt.

KPN: Waarschijnlijk ben ik een te dure klant voor jullie met mijn alles onbeperkt abonnement, terwijl ik er nauwelijk gebruik van maak. Ik hoop hier een reactie op te krijgen anders ben ik genoodzaakt om de geschillencommissie telecommuniactie in te schakelen. Het gaat mij om een principe kwestie. Het woord 'wijziging' betekent in mijn ogen (en juridisch) iets heel anders dan dat jullie claimen. Of is er zo iets als een 'De dikke van KPN woordenboek'?

Ik ben altijd een tevreden klant geweest. Ik heb nooit problemen gehad. Ik weet dat jullie 1 van de duurste providers zijn maar daar kies ik bewust voor. Betrouwbaarheid is 1 van de belangrijkste pijlers binnen de telecombranche en dat ook jullie hierin tekort schieten is zeer teleurstellen.

Vriendelijke Groeten!

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
KPN en Hi is in principe hetzelfde. Verschil zit hem in de marketing en abonnementen aanbod. Netwerk en kwaliteit is hetzelfde..

De huidige sim only abonnementen van KPN zijn in mijn ogen ook nog eens gunstiger dan de Exclusief abonnementen. Nu heb je voor €32,50 onbeperkt bellen/sms, 4G, 2GB en geen extra kosten als de internetbundel op is.

Wat is dat nou voor een antwoord?

KPN en Hi zijn ''in principe'' het zelfde.

Dat zou betekenen dat Telfort ook hetzelfde is, alleen andere marketing en andere abonnenmenten.

Reputatie 6
Badge +9
Dat is een correcte conclusie.

Telfort en Hi zijn KPN dochters die zich op een ander publiek richten. Hi richt zich op jong volwassenen en studenten en Telfort richt zich op de prijsbewustere consument.

Netwerk en dus ook dekking is exact hetzelfde.

Maar dat is uiteraard geen antwoord op uw vraag, mijn excuses daarvoor.

Reageer