Beantwoord

Abonnementsduur

• 10 juli 2016
  • 5 reacties
  • 143 keer bekeken

Goedendag,

naarmate de tijd vordert begint de kwaliteit van mijn toestel steeds verder af te nemen.
Nu was ik in de veronderstelling dat mijn abonnement in september van dit jaar af zou lopen,
daar ik het abonnement in september van 2014 ben aangegaan en het voor 2 jaar was.

Echter, nu ik in de MijnKPN app kijk, staat er dat mijn abonnement tot februari doorloopt.
Dit levert het volgende op: ik loop nog een half jaar met een afgetrapt, nagenoeg onbruikbaar toestel, rond. Tevens voel ik mij flink belazerd.

Met vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door PeterG 10 juli 2016, 16:12

Ben je je abonnement vorig jaar aangegaan, zeg maar, een half jaar voordat je oude abonnement was afgelopen? Toen ging je nieuwe abonnement direct in maar werd de periode die je op je lopende abonnement nog schuldig was erbij opgeteld. Bij 6 maanden van te voren en 2 jaar ging je nieuwe abonnement dus 2 jaar en 6 maanden lopen! De resterende tijd wordt (of beter gezegd werd) erbij opgeteld. Dus de datum zal zeker kloppen.

Je huidige abonnement loopt tot februari, zeg je. Dat betekent dat je alvast een nieuw abonnement, met nieuw toestel, kunt afsluiten v.a. augustus a.s. Als het bv. 12 februari 2017 is kun je dus v.a. 13 augustus 2016 vernieuwen. (zie onder!)

Nu is het iets anders met verlengen (vernieuwen). Kan nog steeds een half jaar van te voren, maar
  • Als je je abonnement verlengt, wat eigenlijk vernieuwen is, gaat het nieuwe abonnement in aansluitend op je oude. Je oude loopt dus eerst door tot de einddatum en dan je nieuwe.
  • Het nieuwe abonnement kun je al 6 maanden voor je oude afloopt afsluiten.
  • Een nieuw toestel krijg je wél direct mee en kun je al meteen gebruiken.
  • Oh ja, als je niet verlengt loopt je oude abonnement na de einddatum gewoon door. Het wordt dan per maand opzegbaar. Vernieuwen kan dan per direct.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi SirMangoMuffin, welkom op het forum! Balen dat je toestel wat minder wordt 😞 Ik kan me goed voorstellen dat je het liefst zo snel mogelijk een nieuwe telefoon wilt hebben.

Het antwoord van Peter is volledig correct. Als je abonnement nu nog loopt tot februari 2017, kun je vanaf augustus 2016 je abonnement verlengen. Je nieuwe toestel ontvang je dan direct, terwijl je nieuwe abonnement ingaat in februari 2017. Als je nog vragen hebt, laat het me vooral weten 🙂
Reputatie 7
Mooi.
Reputatie 7
@wjb. Je blijft de prijs van je oude abonnement betalen. Het nieuwe, en dus ook die prijs, gaat in de dag nadat je oude abonnement is afgelopen.
Reputatie 7
En wat betaal je in zo'n situatie in de periode tussen het verlengen en de ingang van het nieuwe abonnement?
Reputatie 7
Ben je je abonnement vorig jaar aangegaan, zeg maar, een half jaar voordat je oude abonnement was afgelopen? Toen ging je nieuwe abonnement direct in maar werd de periode die je op je lopende abonnement nog schuldig was erbij opgeteld. Bij 6 maanden van te voren en 2 jaar ging je nieuwe abonnement dus 2 jaar en 6 maanden lopen! De resterende tijd wordt (of beter gezegd werd) erbij opgeteld. Dus de datum zal zeker kloppen.

Je huidige abonnement loopt tot februari, zeg je. Dat betekent dat je alvast een nieuw abonnement, met nieuw toestel, kunt afsluiten v.a. augustus a.s. Als het bv. 12 februari 2017 is kun je dus v.a. 13 augustus 2016 vernieuwen. (zie onder!)

Nu is het iets anders met verlengen (vernieuwen). Kan nog steeds een half jaar van te voren, maar
  • Als je je abonnement verlengt, wat eigenlijk vernieuwen is, gaat het nieuwe abonnement in aansluitend op je oude. Je oude loopt dus eerst door tot de einddatum en dan je nieuwe.
  • Het nieuwe abonnement kun je al 6 maanden voor je oude afloopt afsluiten.
  • Een nieuw toestel krijg je wél direct mee en kun je al meteen gebruiken.
  • Oh ja, als je niet verlengt loopt je oude abonnement na de einddatum gewoon door. Het wordt dan per maand opzegbaar. Vernieuwen kan dan per direct.

Reageer