Beantwoord

Abonnementskosten duurder dan afgesproken

• 16 juli 2018
  • 4 reacties
  • 164 keer bekeken

Hi,

Ik heb een abonnement afgesloten met de IPhone 8 plus: de zorgeloze instap met 10 GB.

Het abonnement dat ik heb afgesloten zou 29 euro plus 35 euro toestelkosten = 64 per maand. Aan de telefoon werd dit bedrag ook herhaald: 64 per maand.

Dat is al een flink bedrag maar dat heb ik ervoor over. Nu krijg ik steeds facturen van 80 en hoger terwijl ik niet buiten mijn bundel surf of bel.

Ik krijg net een factuur met 77 euro abonnementskosten. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt.

Ik ben akkoord gegaan met 64 per maand en begrijp niet waarom mijn facturen altijd hoger zijn.

In mijn app staat ook dat ik een abonnement heb van 80 euro per maand: 45 euro plus 35 toestelkosten maar ik heb dus een abbo genomen met 29 euro abonnementskosten.

Hoe zit dit? Want ik hoop niet dat ik nu elke maand 80+ euro moet gaan betalen, daar heb ik niet voor getekend.

Alvast dank voor de service,

Een bezorgde klant
icon

Beste antwoord door Susan_ 17 juli 2018, 19:29

Bedankt Zoë, ik heb de factuur even nagekeken. Het nieuwe abonnement is op 15-06-2018 ingegaan. Je betaald altijd je abonnementskosten vooruit, de factuur van juli ziet er dus een beetje raar uit. Je krijgt nog kosten terug van je vorige abonnement, KPN Zorgeloos Instap 2015. Voor de periode van 15-06 tot en met 30-06, omdat je die al vooruit had betaald. Echter op dezelfde factuur (er zijn 3 pagina's, specificatie op pagina 2 en 3!) staan ook al de kosten voor je nieuwe abonnement (kosten vanaf 15-06 t/m 30-06 én de kosten van 01-07 t/m 31-07), die bestaat uit de abonnementskosten en de aflossing van je toestel. In het systeem kom ik uiteindelijk uit op € 64,00 per maand inclusief toestel en korting. Dit zal dus ook op de eerstvolgende factuur zichtbaar zijn (augustus), naast de buitenlandbundel die is aangevraagd.

Het komt dus door de overgang naar je nieuwe abonnement, dat deze factuur net iets hoger uitvalt. Maar zoals gezegd zal je factuur in augustus lager zijn (mits je geen aankopen doet en bundels koopt!).

Is het zo wat duidelijker voor je geworden?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Zoelieve, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik kan inderdaad goed begrijpen dat je bezorgd bent over de hoge kosten. Het is allesbehalve fijn om elke maand meer in rekening gebracht te krijgen dan wat je verwacht en vanuit gaat! Daarom gaan we het zo snel mogelijk uitzoeken. Heb je ook al eens op de factuur zelf gekeken, of de kosten hierop benoemd worden? Kosten bijvoorbeeld voor aankopen in de Google Play Store of de App Store of iTunes. Het kan ook zijn dat je, per ongeluk, aangemeld bent bij betaalde sms diensten (www.payinfo.nl). Dit kan je allemaal terugvinden op je factuur, die je per mail krijgt én kan inzien op MijnKPN.

In MijnKPN zijn de kortingen, zoals KPN Compleet of Lifetime korting, niet meegenomen. Vandaar dat er wel een hoger bedrag in MijnKPN kan staan, maar de factuur zou de korting wel moeten meenemen.

Kom je er niet uit dan help ik je graag verder! Wil je dan jouw achtermaan, postcode, huisnummer, 06-nummer (en/of klantnummer) toevoegen aan je Forum profiel? Dit is voor jou en mij inzichtelijk, en dan kan ik even het systeem induiken voor je! Ik hoor het graag 🙂
Hi Susan,

Dank voor je reactie!
Er worden op de factuur geen extra kosten genoemd. Er staat gewoon 'abonementskosten: 77 euro'.
Ik heb ook geen aankopen gedaan of bepaalde sms-diensten gebruikt.

Ik heb mijn achternaam, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Zou heel fijn zijn als je me kunt helpen zoeken naar de oorzaak van dit probleem.

Alvast hartelijk dank voor je service!

Groet,
Zoë
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt Zoë, ik heb de factuur even nagekeken. Het nieuwe abonnement is op 15-06-2018 ingegaan. Je betaald altijd je abonnementskosten vooruit, de factuur van juli ziet er dus een beetje raar uit. Je krijgt nog kosten terug van je vorige abonnement, KPN Zorgeloos Instap 2015. Voor de periode van 15-06 tot en met 30-06, omdat je die al vooruit had betaald. Echter op dezelfde factuur (er zijn 3 pagina's, specificatie op pagina 2 en 3!) staan ook al de kosten voor je nieuwe abonnement (kosten vanaf 15-06 t/m 30-06 én de kosten van 01-07 t/m 31-07), die bestaat uit de abonnementskosten en de aflossing van je toestel. In het systeem kom ik uiteindelijk uit op € 64,00 per maand inclusief toestel en korting. Dit zal dus ook op de eerstvolgende factuur zichtbaar zijn (augustus), naast de buitenlandbundel die is aangevraagd.

Het komt dus door de overgang naar je nieuwe abonnement, dat deze factuur net iets hoger uitvalt. Maar zoals gezegd zal je factuur in augustus lager zijn (mits je geen aankopen doet en bundels koopt!).

Is het zo wat duidelijker voor je geworden?
Reputatie 7
Badge +20
@zoelieve, ik heb geen reactie meer ontvangen dus ik ga er vanuit dat bovenstaande uitleg voldoende was! Mochten er toch nog vragen naar boven komen weet je me te vinden 😉

Reageer