Beantwoord

Abonnementskosten na afloop contract

  • 5 July 2019
  • 5 reacties
  • 272 keer bekeken

Beste KPN,

Op 19-07-2016 heb ik een abonnement (KPN 2015 Zorgeloos Standaard HS2) afgesloten voor een looptijd van 2 jaar. Bijna 3 jaar later betaal ik nog steeds dezelfde prijs voor een abonnement waarvan ik de telefoon al heb afbetaald, omdat ik het abonnement nog niet had verlengd. Ik begreep van medewerkers van de KPN in de winkel en via de chat dat ik hier een compensatie voor kon aanvragen en in de winkel werd ik hier later voor doorverwezen naar kpn.com/toestelformulier. Ik kreeg op mijn ingevulde formulier snel reactie, mijn complimenten hiervoor, maar naar aanleiding van deze uitkomst heb ik een vraag. In de uitkomst staat: 'Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uw Apple iPhone SE 16GB' en dit begrijp ik, want de telefoon is in de twee loopjaren van het abonnement gewoon afbetaald, maar ik heb afgelopen jaar wel betaald voor een abonnement waarin een telefoon is verrekend terwijl ik deze telefoon al had afbetaald. Heb ik recht op een teruggave van deze kosten?

Ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Marina_ 6 July 2019, 15:53

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Lien123, Zoals ik het lees heb je recht op teruggave van deze kosten. Bij de oude abonnementen zitten toestelkosten onlosmakelijk verbonden aan de maandelijkse kosten. De enige manier waarop we die kunnen splitsen is als je over gaat naar een abonnement uit de huidige linie. Verlengen is daarin de makkelijkste optie. Dit omdat je dat zelf via je MijnKPN kunt regelen en het dan ook gelijk ingaat. Vervolgens kan ik je gegevens doorzetten naar de afdeling toestelkosten voor een aanvullende creditering voor de tussenliggende periode waarin je nog wel toestelkosten hebt betaald. Als je pertinent niet wilt verlengen is er een mogelijkheid om je om te zetten naar een maandelijks opzegbare sim only, maar ook dat betreft sim only uit de huidige linie. Welke keuze je ook maakt, ik kan je helpen. Zou je daarvoor 06-nummer, jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Ik zie je reactie graag tegemoet.
Beste Marina,

Bedankt voor uw reactie en hulp. Ik heb mijn abonnement afgelopen verlengd en als het goed is wordt morgen een nieuwe toestel geleverd. Betekent dit dat u dit dan nu kan doorzetten naar de afdeling toestelkosten? Ik heb mijn gegevens ingevoerd in mijn profiel.

Ik hoor graag van u.

Vriendelijke groet.
Reputatie 7
Badge +19
Dat kan ik en heb ik meteen voor je gedaan! Ik verwacht dat ze volgende week contact met je opnemen. Houd je mij op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Lien123, Is het inmiddels geregeld?
Reputatie 7
Badge +19
@Lien123, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer heb en dat alles m.b.t. de toestelkosten rond is. Anders hoor ik het graag!

Reageer