Beantwoord

Abonnementskosten te hoog

• 15 november 2016
  • 8 reacties
  • 225 keer bekeken

Ik heb sinds 8-5-2015 een abonnement bij jullie met een toestel erbij. Het nummer is *******
Dit abonnement had ik destijds enkel en alleen voor het toestel afgesloten. Ik heb de simkaart nooit uit de verpakking gehaald en het abonnement nog nooit gebruikt. Dit kunt u terugzien in de verbruikshistorie. Ik heb er eigenlijk nooit echt op gelet, omdat ik er vanuit ging dat de abonnementskosten altijd gelijk zouden zijn, aangezien ik het niet gebruik, maar nu zie ik dat ik lang niet iedere maand evenveel betaal. In mijn Typhone contract stond het volgende:
Normaal p/m € 52,89
Actieprijs Gehele contractsperiode € 44,63
Nu zie ik tot mijn verbazing dat er iedere maand 54,00 wordt afgeschreven en soms ineens 54,65. Als ik de factuur open, staat er niks bij qua extra kosten en er staat duidelijk dat ik 0 MB/SMS/MIN heb verbruikt. Dit klopt dus niet.
Graag verzoek ik u tot correctie van alle facturen gedurende de hele factuurperiode.
Het nummer is ********* en staat op naam van Lois van Wijk. Adres: Willem de Zwijgerlaan ****, ****** Amsterdam.
Alvast bedankt!

Admin: gegeven verborgen i.v.m. privacy.
icon

Beste antwoord door Justin_ 15 november 2016, 21:48

Hoi Lois, welkom op het forum! We hebben je gegevens even weggehaald voor je eigen privacy 🙂 In het achterliggende systeem hebben we ze wel opgeslagen. Ik heb je abonnement er dus gelijk even bij gepakt. Je hebt vanaf het begin € 54,00 betaald voor dit abonnement. Vanwege de jaarlijkse inflatiecorrectie is dit sinds 2 maanden verhoogd naar € 54,65.

Kan het wellicht zo zijn dat de bedragen die op het Typhone contract vermeld staan, de bedragen zijn zonder btw? Als er namelijk 21% btw opgeteld wordt bij € 44,63 kom je op € 54,00 uit.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Waarom heb je het toestel indertijd niet los gekocht? Was véél goedkoper geweest. Nu betaal je 15% rente én de kosten van het ongebruikte abonnement. Dat laatste is toch écht jouw keuze. (afgezien van wat er afgeschreven wordt, dáár ga ik even niet op in aangezien ik geen gegevens kan inzien)
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Lois, welkom op het forum! We hebben je gegevens even weggehaald voor je eigen privacy 🙂 In het achterliggende systeem hebben we ze wel opgeslagen. Ik heb je abonnement er dus gelijk even bij gepakt. Je hebt vanaf het begin € 54,00 betaald voor dit abonnement. Vanwege de jaarlijkse inflatiecorrectie is dit sinds 2 maanden verhoogd naar € 54,65.

Kan het wellicht zo zijn dat de bedragen die op het Typhone contract vermeld staan, de bedragen zijn zonder btw? Als er namelijk 21% btw opgeteld wordt bij € 44,63 kom je op € 54,00 uit.
Reputatie 7
Betreft het hier een zakelijk abonnement?
Reputatie 7
Badge +31
Betreft het hier een zakelijk abonnement?Lijkt me niet, wjb. Anders zou Justin de gegevens niet gevonden hebben.
Ik heb je abonnement er dus gelijk even bij gepakt.
Reputatie 7
Betreft het hier een zakelijk abonnement?Lijkt me niet, wjb. Anders zou Justin de gegevens niet gevonden hebben.
Ik heb je abonnement er dus gelijk even bij gepakt.
Als dat zo is dan ga ik voor de zoveelste keer (een beetje) boos worden en KPN weer wijzen op een paar wettelijke feitjes. Prijzen/aanbiedingen voor een particulier moeten namelijk altijd inclusief btw zijn. Die actieprijs van €44,63 excl. btw mag dus alleen in een zakelijk contract/aanbieding gebruikt worden, niet in een contract/aanbieding voor een particulier. Daar zou dan (ook) de €54,00 incl. btw vermeld moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +31
wjb. Die prijs staat in het contract wat ze niet via KPN maar via Typhone heeft afgesloten.
In mijn Typhone contract stond het volgende:
Normaal p/m € 52,89
Actieprijs Gehele contractsperiode € 44,63

De vraag lijkt me dus. Staat er in dát contract "ex. BTW" ... Gezien de centen lijkt het me in beide gevallen ex. BTW ...
Reputatie 7
...De vraag lijkt me dus. Staat er in dát contract "ex. BTW" ... Gezien de centen lijkt het me in beide gevallen ex. BTW ...En dat mag dus alleen bij zakelijke contracten.m, bij contracten voor particulieren moet het bedrag (ook) inclusief btw vermeld worden. Dat staat los van of het contract nu via Typhone of met KPN afgesloten is. Wel is het zo dat TS dit dan bij Typhone zal moeten aankaarten.
Reputatie 7
Badge +31
En dat mag dus alleen bij zakelijke contracten.m, bij contracten voor particulieren moet het bedrag (ook) inclusief btw vermeld worden. Dat staat los van of het contract nu via Typhone of met KPN afgesloten is.Mee eens.
Wel is het zo dat TS dit dan bij Typhone zal moeten aankaarten.
Dat is ook de reden dat ik dit vermeldde.
Het zal niet de eerste keer zijn dat er, al dan niet stiekem, de ex BTW-prijs wordt vermeld bij zo'n bedrijf.

Reageer