Beantwoord

Abonnementsprijs mobiel hoger dan bij bestelling

  • 5 April 2020
  • 10 reacties
  • 159 keer bekeken

Op 14 december jl. via Belsimpel mijn abonnement over laten zetten van T-Mobile naar KPN. Bij KPN gekozen voor de bundel 2GB + 150 minuten (2 jaar). De prijs hiervoor was € 14,- per maand.

Via Belsimpel het door KPN ondertekende contract ontvangen. Omdat mijn abonnement met T-Mobile eind maart afliep, zou het contract met KPN ingaan op 28 maart. Op die dag de simkaart van KPN in mijn mobiel geplaatst en had zonder problemen verbinding met KPN. 

Daarna gekeken bij Mijn KPN of de juiste abonnementsprijs gehanteerd werd. Daar werd ik enigszins onaangenaam verrast. Er staat daar een abonnementsprijs van € 19,- i.p.v. de € 14,- uit het contract.

Graag zou ik zien dat het juiste (overeengekomen) tarief gehanteerd gaat worden. Bij deze het verzoek om dit aan te passen. Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Met vriendelijke groet,

Richard

 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 13 April 2020, 15:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ariba74, welkom op het forum!
Het verschil lijkt hem te zitten in de Hussel korting die nu ontbreekt. Heb je ook een thuis abonnement bij KPN? De korting zou dan namelijk automatisch toegevoegd moeten worden op je factuur straks!

Beste @Thomas,

Heb inderdaad ook een thuis abonnement bij KPN (Internet en TV Basis met sneller internet 100/100 en vast telefoonnummer). Als ik kijk bij Mijn KPN en mijn mobiele abonnement bekijk dan staat daar dat ik Hussel 2 GB en 150 min/sms heb, en dat vanwege korting de prijs van € 24,- naar € 19,- is.

Kijk ik naar het contract met KPN dan staat daar dat de prijs met korting € 14,- is.

 

Volgens de algemene voorwaarden van KPN dient de korting ook van mobiele abonnement af te gaan “Bij afname van een Hussel mobiel abonnement met 0GB, 2GB, 5GB, 10GB, Kids abonnement of Hussel mobiel internet abonnement 1GB of 10GB wordt € 5,00 korting op het desbetreffende mobiel abonnement toegekend.” https://www.kpn.com/algemeen/algemene-voorwaarden/prive/kpn-hussel-voorwaarden.htm 

Als ik het zo lees dan dient er bij Mijn KPN bij mijn mobiele abt niet van € 24,- naar € 19,- te staan, maar van € 19,- naar € 14,-. Vul ik op Belsimpel.nl dezelfde zaken in als destijds, krijg ik ook nu nog de prijs van € 14,- te zien.

Bij mijn Thuis abonnement kan ik verder niks zien m.b.t. een koppeling met hussel mobiel. Ook niet hoe een eventuele link daar gelegd moet worden. Huidige kosten voor Thuis zijn € 58,49 p/m. 

Ander punt is nog het KPN Internet i.c.m. KPN Mobiel: Entertaintmentvoordeel:

KPN Internet i.c.m. KPN Mobiel: Entertainmentvoordeel

Heb jij al Internet van KPN en bestel je Mobiel erbij? Dan krijg je Entertainmentvoordeel. Check welk voordeel jij krijgt.

Heb je een ander Internetabonnement van KPN?

Dan krijg je gratis FOX Sports of Pluspakket. Standaard staat het Pluspakket aan. Je kunt maandelijks van zenderpakket wisselen.

Hoe kan ik zien dat het Pluspakket aan staat in Mijn KPN of gratis kan wisselen naar FOX Sports? Zie ze nu als toe te voegen pakket voor respectievelijk 9,99 en 12,99 p/m.

Met vriendelijk groet,

Richard

Reputatie 7
Badge +24

 

Zie ze nu als toe te voegen pakket voor respectievelijk 9,99 en 12,99 p/m.

Met vriendelijk groet,

Richard

9,99 voor het pluspakket, dat betekend dat u nog een ouder abonnement heeft op uw vaste aansluiting. Houden zo, niets aan veranderen als u FOX Sports wilt. Een KPN medewerker kunt u aanmelden voor Compleet. Volgens mij gebeurt dat tegenwoordig niet meer automatisch. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk graag even met je mee @Ariba74 , 

De 2GB/150minuten bundel is normaliter inderdaad €24 maar daar gaat standaard een korting van €5 af. Dit is de reguliere abonnementskorting.
Vanwege je thuis abonnement hoort daar nog een keer €5 vanaf te gaan. Daarmee moet je op €14 komen.

Je thuis abonnement zit wat ingewikkelder, de kortingen daar zijn van een aantal dingen afhankelijk.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

Hallo @Thomas,

Profiel is aangepast.

Met vriendelijke groet,

Richard

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Ariba74
Ik zie dat je de gewone korting inderdaad al had maar de Husselkorting nog niet. Ik heb deze zojuist toegevoegd, hij staat nu aan.
Voor de afgelopen periode heb ik de korting handmatig nog ingevoerd.

@Thomas , bedankt voor de aanpassing. Zie nu in Mijn KPN het verwachte tarief staan. Ook is mijn Thuispakket nu uitgebreid met het Pluspakket.

Met vriendelijke groet,

Richard

Reputatie 7
Badge +20

Top! 
Je thuis abonnement komt nu in aanmerking voor de KPN Compleet korting dus het gratis pluspakket óf gratis Fox sports. Via MijnKPN kun je deze maandelijks omwisselen.

Beste @Thomas ,

Ondanks dat mijn abonnement nu op € 14,- staat is er toch € 19,- in rekening gebracht. Zie screenshot 1 voor specificatie uit factuur. Tweede screenshot bevat het bedrag dat ik mijn KPN app zie.

 

Kan jij ervoor zorgen dat het teveel in rekening gebrachte bedrag terugbetaald wordt. Graag ook controle of mijn abonnement nu goed geregistreerd staat zodat ik over twee weken niet weer hoef te reageren.

Alvast bedankt, Richard Bakker

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Ariba74. Die factuur en het aanmelden hebben elkaar net gekruist als ik het zo bekijk. Ongeveer morgen krijg je de nieuwe factuur. Laten we die even bekijken, de balans opmaken, en het verschil gaan we dan corrigeren. Komt helemaal goed.